Poängsumma till GothCon?

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Poängsumma till GothCon?

Inlägg av Flogger »

Har ni bestämt om det blir ihop med gothcon eller ej? Vet att en del diskussioner hölls förra året angående det? Blev det någon konsensus? Något beslut som fattades?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Poängsumma till GothCon?

Inlägg av Excessus »

Hylander skrev:
Flygmaskin skrev:Allies?
Eah nä tack ;)
Nähä... :( Men dataslates iallafall, och/eller IA13? :)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Poängsumma till GothCon?

Inlägg av Flogger »

IA har nästan alltid varit ok, så länge man skickar in reglerna för IA-prylarna till arrangören ihop med listan :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

troligt
Inlägg: 178
Blev medlem: 04 mar 2012, 00:49

Re: Poängsumma till GothCon?

Inlägg av troligt »

Hej!

Precis som andra redan frågat är jag också sugen på att få lite mer information kring GothCon i år, speciellt rörande huruvida 40K turneringen kommer fortsatt vara en del av GothCon eller om det skulle separeras i år, samt ett prel. schema så man vet när man behöver vara i Göteborg osv. Lokalmässigt, om det fortfarande är en del av Gothcon, gissar jag blir i samma gymnastiksalar som förra året, eller kanske tillbaka till Kårhuset?

Mvh,

Danne

Bruce
Inlägg: 108
Blev medlem: 26 okt 2009, 12:13

Re: Poängsumma till GothCon?

Inlägg av Bruce »

Ja fram med lite mera information tack.

Vilka arrar, Lilleper ?

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Poängsumma till GothCon?

Inlägg av LillePer »

Som det ser ut nu är det samma arrangörer som förra året. Dvs jag (Per Stureson) och Joakim Engström.

Jag behöver dubbelkolla lite saker innan jag säger för mycket. Men vi är fortfarande en del av gothcon, vi kommer med största sannolikhet vara på samma ställe (Landala sporthall).
Schemat lär likna det från förra året. (2-3-1)

Mer svar kommer när vi har hunnit bestämma lite mer, halva arrangörsgruppen får barn nu i dagarna och andra halvan har tentaperiod.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Poängsumma till GothCon?

Inlägg av refabricated »

Ska bli kul med GC igen. Enda gången på året det e lite halvkul med komp :)

Om ni väljer subkomp. Hur kommer det då skötas?
- Kommer ni leta reda på icke-spelande kompare? Egenintresse(eller möjligheten till tanken om egenintresse) är den största nackdelen med subkomp(bortsett från arbetsbördan).
- Kommer komparna veta vems lista de kompar? Vissa namn tittar man säker en eller två gånger extra på(med rätta), men det är principiellt fel.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Poängsumma till GothCon?

Inlägg av LillePer »

Som det ser ut nu så om det blir subkomp så lär jag och Jocke kompa. (Jocke är inte säker på om han ska spela)

Vi var nöjda med kompen 2013 som vi gjorde, och tror vi kan göra ett lika bra jobb igen.

Angående namnen så är det först under 2014 som det har visats i programmet, tidigare år så var det dolt via en ID kod på alla listor, går säkert att lösa igen. Dock ska jag säga att man känner igen den övervägande majoriteten av listor, iaf om man är dum som jag och lägger märke till de små "trademark" uppgraderingar/enheter osv som folk använder.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Poängsumma till GothCon?

Inlägg av Hylander »

LillePer skrev:Som det ser ut nu så om det blir subkomp så lär jag och Jocke kompa. (Jocke är inte säker på om han ska spela)

Vi var nöjda med kompen 2013 som vi gjorde, och tror vi kan göra ett lika bra jobb igen.

Angående namnen så är det först under 2014 som det har visats i programmet, tidigare år så var det dolt via en ID kod på alla listor, går säkert att lösa igen. Dock ska jag säga att man känner igen den övervägande majoriteten av listor, iaf om man är dum som jag och lägger märke till de små "trademark" uppgraderingar/enheter osv som folk använder.
Jag försökte skriva min lista ett år på ett lite mer sloppy sätt och helt olikt min egna stil. Tog fan inte en dag innan en kompbedömare frågade mig om min lista. Ärjag så förutsägbara i mina enhetsval? Troligen...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Loudhoward
Inlägg: 271
Blev medlem: 14 sep 2013, 19:41

Re: Poängsumma till GothCon?

Inlägg av Loudhoward »

Lite hårdare subkomp på SM i år tack :) Tänker totalt ignorera vilka namn som spelade marines 2014 och klaga på överpresentationen av marines i topp 5/10!

Skriv svar