WYSIWYG Tyranids
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
-
- Inlägg: 55
- Blev medlem: 21 okt 2010, 18:58
Re: WYSIWYG Tyranids
Personligen emot häftmassa. Ska något på så limmar jag. Men visst ska du ha 60 genestealers och inte vill ge de alla toxin sacs permanent så har du ett dilemma. Hade du bara 10-20 stycken hade jag limmat och köpt två till boxar för en annan kombo.
Men det går faktiskt att köpa grymt små och tunna magneter. Men vilket jobb det skulle bli.
Men det går faktiskt att köpa grymt små och tunna magneter. Men vilket jobb det skulle bli.
Re: WYSIWYG Tyranids
jag har kört med waterefect och grön wash på alla klor på dem som har toxic sacs.
men har bara 2 modeler med toxin sacs och 3 med adrenal glance
men har bara 2 modeler med toxin sacs och 3 med adrenal glance
Re: WYSIWYG Tyranids
Personligen tycker jag att både adrenal glands och toxin sacs är något som rimligtvis skulle sitta innanför kroppen, så att modellera de stackars niddarna med utvändiga organ som dessutom ser ut som antingen en hjärna eller pung känns väl lite sådär. Dock håller jag med om att man måste kunna se vilken enhet som har vad på brädet för att ens motståndare lätt ska veta vad det är som kommer framrusandes, så någon form av tydlig markering bör det finnas. Om det nu är som en pung på armen eller lite grönt på klorna tycker jag inte spelar någon roll.
-
- Inlägg: 35
- Blev medlem: 21 jun 2011, 20:01
Re: WYSIWYG Tyranids
Efter att ha läst denna tråden funderar jag på en sak. Här talas det om att man måste ha adrenal glands och toxin sacs för att det skall vara tydligt etc etc. Jag var på GothCon och kikade där fanns det en kille som spela en "tyranids" armé med nån form av Lovecraft modeller. Jag vill säga att jag tyckte hans armé var grymt cool. Denna armé var tydligen ok att spela. Känns det då inte lite konstigt att gnäll om hurvida man har adrenal glands/toxin sacs eller inte med någon form av tydlighets argument?
Re: WYSIWYG Tyranids
Jag tycker det ska representeras tydligt, speciellt om man har det bara på vissa enheter. Gör man något riktigt coolt och ambitiöst count-as projekt med sin armé kan man offra lite tydlighet, men som tumregel tycker jag man ska vara så tydlig som möjligt.
Alexander Merinen
Re: WYSIWYG Tyranids
Nej, du behöver inte modella mindre uppgraderingar som Adrenal Glands eller Toxin Sacs för att få WYSIWYG på turneringar.
-
- Inlägg: 35
- Blev medlem: 21 jun 2011, 20:01
Re: WYSIWYG Tyranids
Hmm det låter ju inte klokt. Du säger alltså att den person som inte ens spelar GW modeller skall ha någon form av fördel då? Alltså kom igen nu! Antingen så gäller regler eller så gäller dom inte. Man kan inte ha kakan och äta den.Zurken skrev:Jag tycker det ska representeras tydligt, speciellt om man har det bara på vissa enheter. Gör man något riktigt coolt och ambitiöst count-as projekt med sin armé kan man offra lite tydlighet, men som tumregel tycker jag man ska vara så tydlig som möjligt.
Jag vill återigen poängtera att jag tycker att lovecraft armén är fräck MEN det skall gälla samma regler för ALLA.
Sen undrar jag också hur man isåfall bedömmer vem som har ett "riktigt coolt och ambitiöst count-as projekt" ? Känns som något som är VÄLDIGT subjektivt...
Re: WYSIWYG Tyranids
Håller med osten här. Ska man gå wysiwyg-natzi på folk som inte har toxin sac eller vägra folk spela med modeller med flaggor om de inte har det i listan (ur en annan tråd). Så tycker jag att man ska hård dra mot dessa count-as arméer. (vill bara säga att jag är grymt stötande av count-as vill bara göra en poäng här).
För jag skulle ha mycket svårare att spela mot armen som ha lastbilar som tervigoner än den som inte har modellerat toxin sacs.
Med vänlig hälsning,
Lennart
För jag skulle ha mycket svårare att spela mot armen som ha lastbilar som tervigoner än den som inte har modellerat toxin sacs.
Med vänlig hälsning,
Lennart
Re: WYSIWYG Tyranids
Om man lägger ner massor av tid på att få en riktigt imponerande armé, tycker jag det inte är orimligt att den armén får en väldigt liten fördel i att man kanske inte ser vad som är vad utan att få det förklarat för sig. Om man lägger ner så mycket tid och energi på att göra en riktigt häftig armé så tror jag knappast att man gör det för att få en minimal in-game fördel för att man ibland inte är 100% WYSIWYG.
Även om man inte använder GW-modeller så ska man fortfarande kunna se skillnad på t.ex. en enhet stealers med Toxin sacs och en enhet stealers utan.
Jag skulle inte gnälla om jag mötte en armé som istället för toxin-sacs hade modellerat ett tydligt droppande grönt gift från klorna istället, men det ska vara representerat på något sätt. Och om man ändå använder de officiella modellerna, varför inte då använda de officiella upgrade-bitzen?
Sen så precis som NIB säger så kommer ingen diska en armé för bristande WYSIWYG om man inte har små saker som Toxin sacs, Adernal glands eller melta bombs modellerande, men jag tycker det hör till god ton att vara så tydlig med sina modeller som möjligt.
Även om man inte använder GW-modeller så ska man fortfarande kunna se skillnad på t.ex. en enhet stealers med Toxin sacs och en enhet stealers utan.
Jag skulle inte gnälla om jag mötte en armé som istället för toxin-sacs hade modellerat ett tydligt droppande grönt gift från klorna istället, men det ska vara representerat på något sätt. Och om man ändå använder de officiella modellerna, varför inte då använda de officiella upgrade-bitzen?
Sen så precis som NIB säger så kommer ingen diska en armé för bristande WYSIWYG om man inte har små saker som Toxin sacs, Adernal glands eller melta bombs modellerande, men jag tycker det hör till god ton att vara så tydlig med sina modeller som möjligt.
Alexander Merinen