Exempellistor 2012
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
Exempellistor 2012
Exempellistorna är på gång på hemsidan, men jag tänkte att man kan lägga upp dem här så länge. Vi har försökt få en blandning av listor som vi tror att folk kan vara intresserade av att spela, riktiga lågkompslistor och riktiga högkompslistor (eftersom allt det har efterfrågats). Om det är någon lista eller någon codex som ni känner ligger helt fel i komp så kan ni försöka komma med bra argument kring varför den borde ändras. Kom dock ihåg att det här är ungefärlig komp. Och listornas inbördes skillnad är viktigare än exakt vilka siffror de får.
- Bilagor
-
- Exempellistor GothCon 2012.pdf
- (141.56 KiB) Nerladdad 566 gånger
Re: Exempellistor 2012
Gött med lite exempellistor!
En liten fråga:
I exempellista 1 för DE står det att reavers ses som något positivt i den listan, men står inget i riktlinjera om reavers. Har det blivit fel nån stans eller anses reavers särskilt dåliga i just den listan?
En liten fråga:
I exempellista 1 för DE står det att reavers ses som något positivt i den listan, men står inget i riktlinjera om reavers. Har det blivit fel nån stans eller anses reavers särskilt dåliga i just den listan?
Hmm... Nä, det har nog blivit fel. Reavers är en enhet som vi har diskuterat fram och tillbaka om de skall ge plus eller inte, men till slut beslutat oss för att de ligger på +/-0 eftersom man ändå kan göra lite vettiga saker med dem. Fast tydligen missade vi att stryka dem från plus i den listan.Argos skrev:Gött med lite exempellistor!
En liten fråga:
Tackar för snabbt svar!
(Även om jag givetvis inte håller med er, men det är väl aldrig någon som hållit med en kompbedömare?)
(Även om jag givetvis inte håller med er, men det är väl aldrig någon som hållit med en kompbedömare?)
Jag hoppas att folk därute tar till sig av hur en snygg armélista ser ut, för det här ser riktigt bra ut. Känns som att det kom till en del klarhet i vilken komp som kommer delas ut också
Mycket bra jobb som var värt att vänta lite på.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Vet inte om det spelar ngn som helst roll, men det finns lite fel i BA listorna.
Lista 1:Razor kostar för mkt. Las/plas till AS kostar 55p inte 90.
Lista 2: Poäng för hoppsquads är förvirrande. Gearen är ej inräknad i squadkostnad. Dock stämmer listans totala poäng.
Lista 1:Razor kostar för mkt. Las/plas till AS kostar 55p inte 90.
Lista 2: Poäng för hoppsquads är förvirrande. Gearen är ej inräknad i squadkostnad. Dock stämmer listans totala poäng.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
till nästa år, skulle ni kunna skippa zoanthropes i en lista då? får just nu känslan av att ni faktiskt tycker de är ganska/jättebra men kan inte riktigt avgöra riktigt hur mycket bättre ni tycker de är än jag gör.
frågar mycket eftersom jag funderar om det är värt att skippa hela mitt sociala liv den närmsta tiden för att hinna måla upp roligare saker. jag har alltid gillat zoanthroper sen 2nd men rent spelmässigt tycker jag inte de håller måttet, vilket öppnar upp för att peta in lictors som också är kassa men har ungefär samma gilla-faktor i mitt huvud.
edit: dessutom får man lite konstiga vibbar eftersom två av listorna inte innrhåller någon annan antitank än zoanthropes men alla zoanthropes sitter i myceetic spores, vilket gör att man tidigast får använda sin anti-tank i runda två. det är inte direkt droppods. det står dock aldrig något i positiva kolumnerna om avsaknaden av antitank. detta att jämföra med BA-lista #3 (lascannons, vindicator, meltaguns och plasmaguns), dark eldar lista #1 (scourges och reavers med heatlance har samma threatrange som zoanthropes samt att det finns någon enstaka blaster och dark lance) och ultrasmurflista #1 (lascannons, assault cannons, snabba multimeltor, fler lascannons, missile launchers).
så till nästa år, en av listorna bör skippa zoanthroperna.
frågar mycket eftersom jag funderar om det är värt att skippa hela mitt sociala liv den närmsta tiden för att hinna måla upp roligare saker. jag har alltid gillat zoanthroper sen 2nd men rent spelmässigt tycker jag inte de håller måttet, vilket öppnar upp för att peta in lictors som också är kassa men har ungefär samma gilla-faktor i mitt huvud.
edit: dessutom får man lite konstiga vibbar eftersom två av listorna inte innrhåller någon annan antitank än zoanthropes men alla zoanthropes sitter i myceetic spores, vilket gör att man tidigast får använda sin anti-tank i runda två. det är inte direkt droppods. det står dock aldrig något i positiva kolumnerna om avsaknaden av antitank. detta att jämföra med BA-lista #3 (lascannons, vindicator, meltaguns och plasmaguns), dark eldar lista #1 (scourges och reavers med heatlance har samma threatrange som zoanthropes samt att det finns någon enstaka blaster och dark lance) och ultrasmurflista #1 (lascannons, assault cannons, snabba multimeltor, fler lascannons, missile launchers).
Ja' än't bittä'!
Min erfarenhet är att du inte skall bry dig om kompen när det gäller zoanthropes om du inte tänker podda dem. Så är de gående så kör bara på!Halvar skrev:till nästa år, skulle ni kunna skippa zoanthropes i en lista då? får just nu känslan av att ni faktiskt tycker de är ganska/jättebra men kan inte riktigt avgöra riktigt hur mycket bättre ni tycker de är än jag gör.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
fast det är ju inte helt sant eftersom de står uppradade under minusbringare i kompriktlinjer, och det var mest att det var väldigt märkligt att alla listor hade just zoanthroper i pods även om de inte är sådär jätterepresenterade på andra turneringar pga sina svagheter och det andra stycket kanske mest handlade om att jag tycker att det verkar som om en försvinnande del av arrangörerna satte sig in i nidsens exempellistor. jag kanske lät lite gnällig men det var tänkt som konstruktiv kritik.
Ja' än't bittä'!