Defcon 2013 - Ris & Ros

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Defcon 2013 - Ris & Ros

Inlägg av L3go »

Yautja skrev:Jag kan skjuta in från arrangörshåll att det inte blev något krångel eller problem i systemet pga avhopp förutom en 5 minuters delay på den matchen eftersom jag inte visste exakt var man fixade dropouts i SoSswiss och fick ringa programmeraren så det är inga problem.
så det har alltså uppstått en enorm skithög av en liten fjärt (eller höna av en fjäder om man hellre vill). back on topic, it is then.. :roll:
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
jastor
Inlägg: 46
Blev medlem: 26 jul 2010, 17:55

Re: Defcon 2013 - Ris & Ros

Inlägg av jastor »

daskad skrev:Ris -
* Fusklottning, fick möta alldeles för mycket GK samt Crons! :D
Du skriver en :D så jag antar att du skämtar, men du skriver ändå att det är ris så jag tar åt mig ändå.

Databasen består nästan uteslutande av en massa siffror, utom tre tabeller som innehåller text också, tabellen med vilken siffra är vilket spelarnamn, tabellen med vilken siffra är vilken arme och tabellen med namn/datum över de olika turneringarna.

Det enda SoSWISS vet när den lottar är spelarnas ID siffror och siffror med med hur många poäng spelarna har. Först när lottningen är klar laddar den namnen på spelar IDn för att turneringsadministratören ska kunna se vem som är vem. Vilka armer spelarna använder används/syns ingenstanns förrutom när man matar in spelarna för att det är tänkt att vi ska kunna visa detaljerad statistik senare över armer och hur dom spelar mot andra armer.

Så nästa gång någon klagar över lottningen SOM ÄR HELT JÄVLA SLUMPMÄSSIG (även om frun och ödet har lite humor ibland) så ska jag köra över dom med min rullstol. Grrr.

;)

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Defcon 2013 - Ris & Ros

Inlägg av daskad »

Ja, det var väl inte jätte seriöst ;) Men jag fick möta en del ^^
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Skriv svar