Defcon 2013 - Ris & Ros

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Defcon 2013 - Ris & Ros

Inlägg av Asplund »

@Tobias & Thomas: Ni har redan fått tips om "snälla" turneringar. Men jag måste ändå skamligt göra lite reklam för Gothcon igen. Era fluffmongo-listor kommer med största sannolikhet slippa möta något grisigt där. Överlag mindre tävlingsinriktat, men listorna lottas även till viss mån mot likvärdiga listor där. Fluffmongona brukar battla varandra på högkompsborden ;-)

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Defcon 2013 - Ris & Ros

Inlägg av L3go »

Silvertejp skrev: Sen ett stort minus inte till arrangörerna utan till de personer som valde att hoppa av efter 3 matcher för att listorna var för hårda. Jag tycker det är typ den sämsta anledningen att hoppa av en turnering. Jag spelar också hellre kompat, men det betyder inte att man åker på en okompad turneringen och sen åker därifrån när man får spela mot hårda listor. Det är som att gå till en Pizzeria och sen åka hem för att dom inte serverar Sushi. Jäkligt omoget och barnsligt gjort och förstör för arrangörerna och de andra spelarna.
jag är inte en av dem som hoppade av, men känner att jag vill skriva. å ena sidan kan jag hålla med i vad du skriver, dvs att är det okompat så får du räkna med att "what you see is what you gonna get".

å andra sidan kan jag förstå Tobias, då jag befinner mig i en liknande situation i det att jag vill hoppas att jag tänker fel. jag vill hoppas att jag kan bortse från griserier, vare sig det handlar om listor eller spelare, och faktiskt bara njuta av en helgs 24/7-nörderi.
nu känner jag ju inte Tobias, men jag gissar att han, likt jag, kanske inspirerats av den senaste tidens diskussioner och bestämt sig för att ge turneringar en andra chans.
då hjälper det nog inte att fortsätta gräva skyttegravar.

just saying..
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
pära
Inlägg: 411
Blev medlem: 11 okt 2008, 01:20
Ort: DMF

Re: Defcon 2013 - Ris & Ros

Inlägg av pära »

Klart man får hoppa av om man vill, det är ju inget som inte går att lösa även om det ställer till det lite. Han har ju betalt för sin plats och valet är hans hur han vill göra, varför stanna om det suger? Liknelsen sushi/pizza är ju fel - om du köper en sushi som smakar kass är du ju inte tvungen att äta upp den borde det vara. Att sen gå till en sushirestaurang om man nog egentligen var sugen på pizza är ju dumt från början..

Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

Re: Defcon 2013 - Ris & Ros

Inlägg av Silvertejp »

Det jag menar är att åka till en turnering som Defcon med en fluffmongo lista aldrig kommer vara roligt för någon. Därför kanske personerna inte borde ha kommit från början eller med en inställning att de kommer förlora. Att inse halvvägs in att ens supermjuka lista inte har en chans och åka hem tycker jag är dålig stil oavsett, även om jag kanske tog i lite väl hårt från början. Sen tycker jag inte att man ska skrämmas bort från turneringsscenen för det finns massa turneringar som förespråkar mjukare listor och även kompar därefter, samt lottar så du inte får möta grislistorna, förrän i kanske sista matchen om det har gått bra.

Tobias
Inlägg: 63
Blev medlem: 26 nov 2010, 02:25

Re: Defcon 2013 - Ris & Ros

Inlägg av Tobias »

Återigen... det var INTE listorna som gjorde att vi lämnade stället. Inte heller förlusterna, jag och Thomas hade som mål att av 6 matcher åtminstone få en draw, då skulle vi vara nöjda. Om det inte var de faktiska listorna som gjorde att vi fick nog... inte heller att vi förlorade... hmmm, vad skulle det kunna vara då?

Jag har blivit totalkrossad av Marcus Bergsted och hans Draigowing och han fick kaffe och kaka efteråt ändå! :) Faktum är att han valde en öl istället, karl dricker ju inte kaffe!? Jag mötte en trippel-nightscythe på OstKrokCon 2012 och hade en spännande, nervpirrande och tokkul match ändå. Det handlar inte om VAD man spelar med! Det handlar om HUR man spelar!

Tobias
Fluffmongo and proud!

Apocswe
Inlägg: 613
Blev medlem: 30 mar 2010, 05:14

Re: Defcon 2013 - Ris & Ros

Inlägg av Apocswe »

kom till oss här på västkusten, vi planerar att byta namn til fluffeborg :)

Tobias
Inlägg: 63
Blev medlem: 26 nov 2010, 02:25

Re: Defcon 2013 - Ris & Ros

Inlägg av Tobias »

Låter bra för er där borta MEN... jag vill inte bidra till att ytterligare en tråd spårar ur. Denna ska handla om Ris och Ros, inte att vi mjuka spelare åker på turneringar vi inte hör hemma på. För "Silvertejp" har rätt i det han skriver, vi skulle aldrig ha åkt dit!

Tillbaka till konstruktiv kritik av Defcon 2013 nu gott folk! Det var det som OP ville ha. Inget annat.

Tobias
Fluffmongo and proud!

Kurdush
Inlägg: 28
Blev medlem: 31 jul 2009, 10:34

Re: Defcon 2013 - Ris & Ros

Inlägg av Kurdush »

Ros: Bra arrangemang överlag. Bra lokal, bra att det finns en servering/bar, bra bord och terräng.

Ris: Någon hänvisade under pågående match till en "SWEFAQ" som gällande regelkompendium. Det hade varit bra om det informerats om och länkats till denna på infosidan.

Ros: En turnering i Norrköping, bara en sådan sak.


Edit: En kommentar bara angående avhoppet. Helgen var väl inte bortkastad direkt. Jag visste (nästan) vad jag gav mig in på och ville testa att spela en turnering, något jag aldrig gjort tidigare, nu när jag hade chansen på hemmaplan. Jag trodde nog att jag skulle kunna övervinna den skepsis som drabbade mig då jag läste anmälda listorna, men väl på plats så gick det liksom inte att njuta av spel mot tämligen vulgära kompositioner, trots att medspelarna var både trevliga och hjälpsamma. De som gnällt över mitt avhopp skulle jag vilja randa rumpan på. Arrangören påstod att det inte skulle orsaka några problem eftersom vi var två som hoppade av. Om jag provsmakar mat som jag tycker ser lite läbbig ut och sedan blir illamående och inte orkar äta upp, så kan jag inte se varför jag ska få ovett för det. Man ska smaka på maten innan man säger att man inte tycker om, lär er det barn. ;-)

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Defcon 2013 - Ris & Ros

Inlägg av egge »

Jag måste kanske ändå påpeka något som är värt att ta fasta på. Till DefCon i år hoppade spelare av för att det helt enkelt inte passade dem. Argumentet "Vi skulle inte ha åkt dit" är extremt kritiskt som jag tycker arrangörerna skall ta åt sig om det gäller motståndarnas listor. Jag tycker inte arrangörer behöver ändra upplägg - alla arrangörer skall köra sitt upplägg men det kan vara värt nästa år att göra det tydligare att man förväntar sig de hårdaste listorna som finns och om man bör vara med på att det är väldigt hårt klimat armémässigt.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Yautja
Inlägg: 1227
Blev medlem: 26 okt 2009, 06:57

Re: Defcon 2013 - Ris & Ros

Inlägg av Yautja »

Jag kan skjuta in från arrangörshåll att det inte blev något krångel eller problem i systemet pga avhopp förutom en 5 minuters delay på den matchen eftersom jag inte visste exakt var man fixade dropouts i SoSswiss och fick ringa programmeraren så det är inga problem.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Skriv svar