LinCon Ris o Ros

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

xdanskx

LinCon Ris o Ros

Inlägg av xdanskx »

Dags att tycka till om turneringen...
vad var bra?
vad var mindre bra?
vad var uselt?

Jag vill bara tacka alla en gång till som kom o spelade, var skoj, precis som vanligt =)
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

Silvertejp

Re: LinCon Ris o Ros

Inlägg av Silvertejp »

+ Terrängen var överlag snygg och bra
+ Jag tycker att 7 rundor var riktigt roligt
+ upplägget med 4bp

Lokalerna var dugliga men blev lite varmt sista dagen

-På vissa bord var vissa Quarters löjligt mycket bättre än andra, spelade på ett där ett quarter var helt öppet medan det mitt emot hade massa skogar och en fin LoS blocker.
- Uppdrag 6(?) (killpoint,VP) var väldigt tråkigt

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Kan väl skriva lite kort om mina spontana reflektioner.

Bra terräng (bortsätt från L formade ruinerna där det är ett 3-4" högt, LOSblockande fundament)
Lagom matchtid och lagom luftigt schema, varken stressigt eller dötid
Bra missions förutom KP/VP, slår helt fel mot vissa matchups/listor och är framförallt jäättetråkigt att spela.

7 matcher var nice, kändes inte som förmycket men samtidgt hade man nog varit lika nöjd med 6 och varit hemma tidigare. (Plus att swissen blir fel på 7 mathcer och 60 deltagare)

Tycker att sportmanship borde finnas, en rolig sidogrej som tillför bra stämmning.
Var alla medvetna om det var komp 25 tröskel ? stod det i häftet? för de lite mer spontana 40k spelarna som kommer med t.ex. komp 70 listor. Blir inte kul på någon sida av bordet och slutar i W/O i slutet på konventet. (Jag hörde om flera som fick W/O samtidigt.)

Slutligen: Bra arrangerat och självklart kommer vi nästa år :)

Per Pirat

Inlägg av Per Pirat »

+
Tycker LBK ska ha en elogeför att ha producerat så mycket snygg spelbar terräng!
Bra missions = no wall of text.
Arret flöt på bra, regelfrågor osv.
Gillade upplägget, inte samma topnamn man brukar se.
Känns inte som man avverkat 7st 40k matcher.
Bra att man fick tjuvstarta om bägge spelarna var där.

-
Den som tog ut best painted missade ett par arméer, Tist, Bengtssons demontjejer, Asplund?
Att man ändå var tvungen att räkna ut vem som dödat av hur många poäng.

Bonus: lokalen, vädret, veg.grill.

Slutade på 17 plats som enda demonspelare och hade balla matcher.
4 av 5 konventspoäng.
Senast redigerad av 2 Per Pirat, redigerad totalt 4 gång.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

daskad

Inlägg av daskad »

tack för en riktigt rolig turnering, även om inte tärningsgudarna var med mig på sista matchen.

+ Många matcher. Många matcher = mycket skoj och många roliga motståndare
+ 3 dagar tycker att det var lagom många dagar, mer hade blivit för utdraget och mindre hade blivit alldeles för tight
+ Bra Uppdrag, många killpoints gillar jag iaf.
+ Bra arrangörer som snabbt kunde rulea i min fördel

- Lite väl långa uppehåll mellan matcherna. Jag tycker personligen att det hade räckt med 1h på 1 av matcherna under fredagen och 0,5h på resten vet inte om det var för att ni skulle slippa stressa, isådanna fall får man väll bara acceptera det
- Sista matchen på söndagen borde börjat 8.30-9.00 så folk med lång reseväg som vill komma hem på lördagen ska slippa komma hem allt för sent. 0,5h hade även räckt här med uppehåll tycker jag, så hade man kunnat äta den obligatoriska burgaren efter 2a matchen.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Bara av intresse hur kommer det sig att du Felix sjönk i poäng efter match 5?

daskad

Inlägg av daskad »

Jag bytte lista sista helgen därav -11 poäng och en jävla massa VP ;)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Ahopp. Då förstår jag :)

xdanskx

Inlägg av xdanskx »

lite snabba svar innan jag knyter mig...

Lokalerna var iaf bättre än förra året, vi fick ju i praktiken hela korridoren för våra 2 arr, det var väl tur att det inte kom fler o spelade 40k, för då hade det nog blivit olidligt. Sen att ventilationen inte var igång hjälpte nog inte, men det var inget jag kunde göra något åt, tyvärr...

7 matcher hade vi mest för att vi kunde, och för att det faktiskt fanns plats för 90 deltagare, swissen hade funkat bättre på en full turnering, och tanken slog iaf inte mig att sänka antalet matcher när turneringen inte blev full...

Sportsmanship kommer jag aldrig ha på en turnering så länge som jag är huvud-arr, för jag anser inte att det tillför något, börjar även ställa mig väldigt tveksam till målningsdelen.
Jag personligen tycker inte man skall få poäng för att "sitta hemma i sin källare i ensamheten och måla", därför har vi lagt målningsdelen som en separat del av turneringen, lite mer som en rolig grej vid sidan av.
Problemet är att det är en bedömningsdel i det, jag har alltid känns mig orättvist behandlad och ansett att jag skall ha högre målningspoäng när jag varit på turnering, och jag tror att majoriteten av alla har känt likadant en eller fler gånger.
jag vet att det fanns personer som ansåg sig felbedömda på LinCon, men det är en bedömning, och det är en kul grej som inte har någon som helst betydelse för utgången av turneringen, så jag ser inte hur det kan vara ett problem att en del inte blev uttagna. Tänker definitivt inte kommentera individuella arméers vara eller inte vara i uttagningen i det här inlägget (det gör jag tydligen tillräckligt mycket i andra trådar).
om nån prompt vill veta vad jag tycker om er armé kan ni skicka ett PM (och nej, det var inte jag som tog ut best painted-armeerna).
Kort o gott, målningen är en kul grej vid sidan om, ta det för vad det är.

Vi ville ha långa pauser mellan varje match, för vi tog resultat från 2 turneringar samtidigt, och strular det för den ena turneringen så påverkar det den andra turneringen, nästa år skall vi ha 2 sekretariat istället för 1.
Sen fick man ju tjuvstarta, och vi höll inte på pairingen längre än absolut nödvändigt

Och ja, KP/VP skall bort.
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Angående antal matcher så bryr jag mig inte jättemycket om swissen :P Det var mest en konstaterande, hade 7 roliga matcher och jag tror att ganska få undviker turneringen om de tar 7 ist. för 6. Så kör så många ni vill :)

Skriv svar