LBK Tour 8: Combat Patrol

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Yautja

LBK Tour 8: Combat Patrol

Inlägg av Yautja »

Var: LBK's lokal, Linköping
När: Lördag 16 Juli 09:00 - 21:00 - Datumet är inte 100% spikat
Antal platser: 18
Antal matcher: 7 eller 8 inte helt spikat
Poäng: 400 pts Combat Patrol
Anmälan: Öppnar Måndag 25 juni - Anmälan sker i denna tråd. Armélista ska vara inmejlad till mig för kontroll senast måndag 11 juni, email kommer.
Målningskrav: Ja, någon form av målningspoäng kommer det bli. Formatet är inte helt spikat men tanken är att "inlånade" modeller, sånt som inte spelas med "rätt" codex och liknande kommer att bestraffas.
Avgift: 30kr per person, om man inte är med i LBK.

Spelschema är det följande:
Inte spikat än, väntar på lite playtest resultat innan jag avgör hur långa matcherna bör vara.

Anmälda:
Anmälningarna öppnar Måndag 25 juni

Finalversionen av regelsystemet, Datum, Målningskrav, Tidsschema och antal matcher kommer att spikas lördag den 18 juni.

Datum att komma ihåg:
18e Juni - Alla regler och datum (nedan) spikas
25e Juni - Anmälningar öppnas
11e Juli - Sista datum för inskick av listor
16e juli - Combat Patrol Tour!

Combat Patrol

LÄNK TILL REGLERNA

Combat Patrol är ett format för mindre strider i 40k. Det dök först upp i en White Dwarf till 3rd edition (då under namnet 40k in 40 minutes) och i 4th edition fanns det med som ett appendix.

LBK Combat Patrol är mitt försök att tillämpa systemet i 5th edition, det behåller till stor del samma restriktioner som originalen med några ändringar för att passa till 5th edition och nya codexar.

Nytt i denna version är även att det finns 8 stycken missions som är gjorda för Combat Patrol med poängsystem som ska passa till turneringar.

Reglerna i länken är Beta Versionen som tillkommit ur en första draft och sedan massa speltestning och jag hoppas kunna få feedback och åsikter här om den för att kunna göra en finalversion som är turneringsduglig.

Både feedback på regelsystemet och missions är välkommna!
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Blom

Re: LBK Tour 8: Combat Patrol

Inlägg av Blom »

Blom är på
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
theWatchman

Re: LBK Tour 8: Combat Patrol

Inlägg av theWatchman »

Skriv svar