Lincon 2019 frågor och svar

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Krukmakarn
Inlägg: 7
Blev medlem: 11 apr 2018, 08:59

Re: Lincon 2019 frågor och svar

Inlägg av Krukmakarn »

Låter toppen det, tackar för snabbt svar!

Nero
Inlägg: 10
Blev medlem: 03 jan 2018, 19:47

Re: Lincon 2019 frågor och svar

Inlägg av Nero »

edit: La till D) efter dialog med lite olika folk


Hur kommer "I am Alpharius" och Kingslayer fungera.

Säg att en lista har 3 Alpha Legion karaktärer

Warlord vid start av matchen är en Lord Discordant (monster med 12 wounds)

Den kan alltså ge max Kingslayer men "I am Alpharius" gör så att nästa Alpha Legion karaktär blir warlord och motståndaren får inte "Slay the warlord" förrän alla AL karaktärer är döda.

Kommer motståndaren få bonus poängen för Kingslayer när...
A) Första karaktären är död
B) Alla AL karaktärer är döda
C) Aldrig
D) Du får endast bonuspoäng för Kingslayer om den man nominerat är den sista AL karaktären kvar när han dör

Bild

Användarvisningsbild
Betancore
Inlägg: 129
Blev medlem: 13 jul 2016, 12:53
Ort: Stockholm

Re: Lincon 2019 frågor och svar

Inlägg av Betancore »

Har jag förstått detta rätt:

Det är redan bestämt vilka deployment zones som ska vara i varje mission, det är lite tvetydigt i missions.

/Jimmy

dasher
Inlägg: 38
Blev medlem: 26 jan 2011, 15:35

Re: Lincon 2019 frågor och svar

Inlägg av dasher »

Skall man välja warlord i sin lista eller kan man välja innan matchen?

Undrar också om någon har koll på renegade knights lance regeln. Väljer jag vilken model som är karaktär i listan eller väljer jag det innan matchen?

Krukmakarn
Inlägg: 7
Blev medlem: 11 apr 2018, 08:59

Re: Lincon 2019 frågor och svar

Inlägg av Krukmakarn »

Nu har jag fått ihop konverteringar på defilers.

Har lagt till battlecannons och defiler scourges och tagit bort soulgrinderns svärd. Sen har jag lagt till mer chassi på baksidan om demonen för att battlecannons ska ha mer stöd för rekyl osv.

Tycker det ser bra ut. Provade lägga upp en bild här på forumet men fick inte ner storleken till under 100kb. Om ni vill ha en bild kanske ni kan bjussa på telefonnummer så kan jag skicka som mms eller en mailadress?

mitt nummer är 070 277 09 38 om ni inte vill lägga ut mail / telefonnummer offentligt så kan ni skicka förfrågan till mig som sms bara:)

MVH /Stellan

Användarvisningsbild
Betancore
Inlägg: 129
Blev medlem: 13 jul 2016, 12:53
Ort: Stockholm

Re: Lincon 2019 frågor och svar

Inlägg av Betancore »

dasher skrev:Skall man välja warlord i sin lista eller kan man välja innan matchen?

Undrar också om någon har koll på renegade knights lance regeln. Väljer jag vilken model som är karaktär i listan eller väljer jag det innan matchen?
I regel ska man skriva ut Warlord i listan i ITC medans trait och gratis relik får väljas inför varje match.
  • "Step 1: Before any dice are rolled, players adjust and define terrain on the board, then both players choose Warlord Traits, Psychic Powers, spend pre-deployment command points, free relic, and any additional Relics they wish to use. These should be written or notated clearly for reference in game."
/Jimmy

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Lincon 2019 frågor och svar

Inlägg av Nurgle »

Hej

Eftersom listor körs upp en timme innan matchstart blir det ingen listkoll av er eller spelare innan.
Vad händer om någon spelar en illegal lista, alltså felaktiga detachments/enheter eller för mycket poäng? Eftersom det möjligen inträffat tidigare så är det bra att ha det klart skriftligt innan vad som gäller.

(Så jag vet om jag ska fuska med de där extra poängen eller hålla mig till reglerna ;)

Kangee
Inlägg: 124
Blev medlem: 30 jul 2014, 11:57

Re: Lincon 2019 frågor och svar

Inlägg av Kangee »

Betancore skrev:Har jag förstått detta rätt:

Det är redan bestämt vilka deployment zones som ska vara i varje mission, det är lite tvetydigt i missions.

/Jimmy
Det är en miss av mig, men då tanken vara att kopiera från GoW och där var det fasta deployment zoner så det kommer vi att spela med även under Lincon. Uppdaterar packet för att vara tydligare

Kangee
Inlägg: 124
Blev medlem: 30 jul 2014, 11:57

Re: Lincon 2019 frågor och svar

Inlägg av Kangee »

Nurgle skrev:Hej

Eftersom listor körs upp en timme innan matchstart blir det ingen listkoll av er eller spelare innan.
Vad händer om någon spelar en illegal lista, alltså felaktiga detachments/enheter eller för mycket poäng? Eftersom det möjligen inträffat tidigare så är det bra att ha det klart skriftligt innan vad som gäller.

(Så jag vet om jag ska fuska med de där extra poängen eller hålla mig till reglerna ;)
Detta brukar vi lösa genom att man får ta bort modeller/detachements tills man får en laglig arme. Men förhoppnings vis så märks det direkt under första matchen så amn kan korrigera inför näst kommande matcher. Andra straff brukar behöva bestämmas från fall till fall.

Kangee
Inlägg: 124
Blev medlem: 30 jul 2014, 11:57

Re: Lincon 2019 frågor och svar

Inlägg av Kangee »

Kangee skrev:
Betancore skrev:Har jag förstått detta rätt:

Det är redan bestämt vilka deployment zones som ska vara i varje mission, det är lite tvetydigt i missions.

/Jimmy
Det är en miss av mig, men då tanken vara att kopiera från GoW och där var det fasta deployment zoner så det kommer vi att spela med även under Lincon. Uppdaterar packet för att vara tydligare
korrekt

Skriv svar