Lincon 2018 utvärdering

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Lincon 2018 utvärdering

Inlägg av Pärssi »

Tack alla för deltagande!

Vi från TO hade ett härligt Lincon och vill tacka alla engagerade och glada deltagare!

Vi tar gärna emot feedback, lämna den via detta formulär.

https://goo.gl/forms/Cq10Jap9sALf5fn93

Tack och på återseende!

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: Lincon 2018 utvärdering

Inlägg av leidstedt »

Kul med annorlunda upplägg. Allt var bra men terrängen börjar bli sliten.

Kommer lätt nästa år.

kraftman
Inlägg: 646
Blev medlem: 01 jun 2010, 15:11

Re: Lincon 2018 utvärdering

Inlägg av kraftman »

Bra arrat som vanligt !

Möjligtvis kan man köra med både "tät" skog som losblock, samt vanlig "gles" skog enligt reglerna (Westeros kör med plastblad för akvarium som losblock vet jag)... Annars var det toppen. Schackklocka funkade klockrent ;)

Sen är jag inte överdrivet förtjust i hur highlandersystemet faller ut, men smaken är som baken, olika. Med nya "rule of 3" så tycker jag att highlander inte blir lika viktigt. Det straffar ju inte Craftworlds direkt.

Stefan-RT
Inlägg: 427
Blev medlem: 04 nov 2009, 10:44

Re: Lincon 2018 utvärdering

Inlägg av Stefan-RT »

Eldar är mäktiga, nya harlequin kommer bli överjävliga också. Det highlander format som var nu räcker för att ta bort det värsta.
Kanske räcker bara köra rule of three?

Vissa codex kommer inte drabbas alla medans andra hårdare.

Foxen
Inlägg: 143
Blev medlem: 04 jun 2015, 07:03

Re: Lincon 2018 utvärdering

Inlägg av Foxen »

Hade varit intressant att veta om ni som spelade föredrar highlander även till nästa år eller inte.

Ser själv inte riktigt charmen I highlander och därför intressant att hörahur folk upplevde det som faktiskt spelade

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Lincon 2018 utvärdering

Inlägg av Trulsante »

Har personligen inget emot highlander OM man inte börjar skära i highlanderformatet. Att tillåta att man kringgår highlander för att en armé inte fungerar och / eller är mindre kul att spela med känns trist. *host* tre raiders *host* ;)

Eller att vissa arméer är starka även i highlander, eldar led inte alls t.ex.

GW gör sitt yttersta för att hitta en intern balans utan komp och jag tycker att det fungerar bra. Vi är t.ex. 98% säkra på att TTT kommer att vara fritt. Begränsningar som görs är i antalet detachment samt poäng.

// Kjelle, TOK
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Skriv svar