Frågor kring Defcon 2018

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Frågor kring Defcon 2018

Inlägg av Hylander »

Sitter å målar lite och kanske får det tight. Så jag tänkte kolla vad det är för krav men hittar inget. Missat eller vad gäller?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Aouto
Inlägg: 169
Blev medlem: 01 dec 2013, 22:58

Re: Frågor kring Defcon 2018

Inlägg av Aouto »

Jag har dessväre klantat mig och glömt att skriva ut det. Men tanken är ju att alla modeler ska vara WYSIWYG och målade (3 Färger) och bassade.

Om det nu skulle vara så att någon inte hinner klart så har vi lokalt spelat med en regel som vi kalla prefered enemy unfinished models ett tag. Den innebär att man får reroll 1or på hitt och to wound mot den enheten som inte uppfyller dom kraven.

Och jag kan tänka mig att vi tillämpar den regeln i värsta fall.

Vad säger deltagarna?

bigboi
Inlägg: 118
Blev medlem: 04 maj 2010, 08:39

Re: Frågor kring Defcon 2018

Inlägg av bigboi »

Bra lösning!

senberg
Inlägg: 57
Blev medlem: 19 jul 2017, 13:15
Ort: Stockholm

Re: Frågor kring Defcon 2018

Inlägg av senberg »

Aouto skrev:Jag har dessväre klantat mig och glömt att skriva ut det. Men tanken är ju att alla modeler ska vara WYSIWYG och målade (3 Färger) och bassade.

Om det nu skulle vara så att någon inte hinner klart så har vi lokalt spelat med en regel som vi kalla prefered enemy unfinished models ett tag. Den innebär att man får reroll 1or på hitt och to wound mot den enheten som inte uppfyller dom kraven.

Och jag kan tänka mig att vi tillämpar den regeln i värsta fall.

Vad säger deltagarna?
Jag tycker inte att reglerna ska ändras nu och särskilt inte med random homegameregler.

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Frågor kring Defcon 2018

Inlägg av Trulsante »

Aouto skrev:Om det nu skulle vara så att någon inte hinner klart så har vi lokalt spelat med en regel som vi kalla prefered enemy unfinished models ett tag. Den innebär att man får reroll 1or på hitt och to wound mot den enheten som inte uppfyller dom kraven.

Och jag kan tänka mig att vi tillämpar den regeln i värsta fall.

Vad säger deltagarna?
Snygg och enkel lösning!
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Frågor kring Defcon 2018

Inlägg av Hylander »

Trulsante skrev:
Aouto skrev:Om det nu skulle vara så att någon inte hinner klart så har vi lokalt spelat med en regel som vi kalla prefered enemy unfinished models ett tag. Den innebär att man får reroll 1or på hitt och to wound mot den enheten som inte uppfyller dom kraven.

Och jag kan tänka mig att vi tillämpar den regeln i värsta fall.

Vad säger deltagarna?
Snygg och enkel lösning!
Well....

När jag frågade var det bara tight med tiden lite lätt. Nu ligger jag med vänstra handen i högläge då jag choppade lite mer än bara brysselkålen när jag fixade mat idag. Innan var det lite tight. Nu är det fan redigt jävligt, så hittepåregler i efterhand har jag inte riktigt ett tålamod för just nu. Inget aggro men liiite jobbigt atm...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Frågor kring Defcon 2018

Inlägg av Hylander »

Trulsante skrev:
Aouto skrev:Om det nu skulle vara så att någon inte hinner klart så har vi lokalt spelat med en regel som vi kalla prefered enemy unfinished models ett tag. Den innebär att man får reroll 1or på hitt och to wound mot den enheten som inte uppfyller dom kraven.

Och jag kan tänka mig att vi tillämpar den regeln i värsta fall.

Vad säger deltagarna?
Snygg och enkel lösning!
Du deltar ju inte....;)

#beerhammer
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

majbjörn
Inlägg: 65
Blev medlem: 18 apr 2016, 15:42

Re: Frågor kring Defcon 2018

Inlägg av majbjörn »

Jag trodde inte det var något WYSIWYG krav så jag bryter den på några av mina heavy weapons, kan lätt fixas men kommer behöva skicka in ny lista.

Vilket jag helst gör om man får rerolla 1or mot dessa units :P
Martin Isdal

SilentOrch
Inlägg: 9
Blev medlem: 20 dec 2010, 11:59

Re: Frågor kring Defcon 2018

Inlägg av SilentOrch »

Pga specialkost kommer jag behöva ta med mig mat, finns det möjlighet till att värma mat på plats?

/Mankan

Nero
Inlägg: 10
Blev medlem: 03 jan 2018, 19:47

Re: Frågor kring Defcon 2018

Inlägg av Nero »

Självklart ska det vara målat på turnering och eftersom WYSIWYG är allmän standard är det inga konstigheter heller. Synd att det missades i infon men lösningen är helt okej anser jag.

Skriv svar