Lincon 2017 - Ris & Ros

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Användarvisningsbild
Cunlux
Inlägg: 30
Blev medlem: 27 jan 2015, 19:59
Ort: Linköping

Lincon 2017 - Ris & Ros

Inlägg av Cunlux »

Let's hear it!

Mina egna tankar:
Lokalen. Den bästa vi haft hittills. Faktiskt har jag svårt att påminna mig om att jag spelat turnering i en bättre lokal någonsin. Visst var det varmt men vi vet alla att det hade varit varmare i U-salarna. Väldigt lång till caféet var dock en nackdel.
Tiden. Vi försökte köra på ett mer avslappnat tema denna gången och det undgick nog ingen. Jag hörde mest positiv feedback på detta under turneringen och själv tyckte jag om att det var tre dagar och långa matcher. (men då hade jag också nära hem och slapp hotellkostnader)

/Erik

thismeanswarmate
Inlägg: 218
Blev medlem: 31 jul 2013, 05:13

Re: Lincon 2017 - Ris & Ros

Inlägg av thismeanswarmate »

Tack för en fin turnering! Värdigt avslut på editionen!

Ros:
- Lokalen var asfin! Jag hade inget större problem med värmen eller luften, däremot blev det lite stimmigt och högljutt bland borden i "hallen" utanför huvudlokalen.
- Kul med Renegade Missions! Inte så svåradministrerat som jag var rädd att de skulle bli. Gav en extra dimension till spelet att spara sitt killpointkort utifall man skulle möta Kalle, och skönt att bli av med slumpelementet i Maelstorm.
- Baren utanför på torsdagen var ett stort plus!
- Schemat! Skönt och avslappnat med fyratimmarsmatcher och tre dagar.
- Alla spelare och arrangörer var som vanligt trevlig! Ja, förutom Kalle då kanske.

Ris:
- Schemat. Lite väl avslappnat med sovmorgon till 10 och tvåtimmarsluncher. Att börja vid 09 och ha en timmes lunch hade räckt tycker jag.
- Lite meckigt att papperna man antecknade sina Maelstorm tog slut. Var lite bökigt att hålla reda på utan.
- Alla som spelade Ynnari borde skämmas! Är det så här ni vill att vi ska minnas en annars så vacker edition?
- Kalle
By my calculations Spiders Georg would have to eat 58,405,479 and a half spider a day. About 41,000 spiders a second. Obviously Spiders Georg is fucking insane.

Kaptejn
Inlägg: 40
Blev medlem: 15 jan 2013, 01:24

Re: Lincon 2017 - Ris & Ros

Inlägg av Kaptejn »

Ros:

Superfin lokal
Kul med renegade men lite bökigt som sagt


Ris:

Lira på samma bord två gånger två gånger (så 4 bord in allles) var lite trist.

Hade gärna sett att det fanns formulär att fylla gällande missions till varje match.

Skriv svar