LinCon 2010 40k, ris och ros

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

xdanskx
Inlägg: 644
Blev medlem: 23 maj 2009, 20:19

LinCon 2010 40k, ris och ros

Inlägg av xdanskx »

Hej!
Tack för ett kul arrangemang, vi tar gärna lite synpunkter, ris o ros osv...
Man kan alltid bli bättre liksom =)

Jag som huvudarrangör vill passa på o tacka alla som kom, och frans och swen så klart =P
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

Joppe
Inlägg: 383
Blev medlem: 08 okt 2008, 22:39

Re: LinCon 2010 40k, ris och ros

Inlägg av Joppe »

Såhär direkt efter är det enda negativa jag kan komma på är det för min del hade varit kul med ett dawn of war uppdrag.

Bra saker:

Väldigt bra terräng och förklaring av terrängen
Helt ok lokaler
Bra schema
Bra med 6 matcher
Bra missions (förutom ovanstående reservation)
Enkelt kompsystem

Stort tack till arrangörerna för ett lyckat konvent.

Booogeyman
Inlägg: 259
Blev medlem: 03 jul 2009, 17:20

Re: LinCon 2010 40k, ris och ros

Inlägg av Booogeyman »

Bra resultatrapporter, från han som var hemma!
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"

Lunaticman
Inlägg: 181
Blev medlem: 12 apr 2010, 12:35

Re: LinCon 2010 40k, ris och ros

Inlägg av Lunaticman »

Det var klockrent arrengemang av er och ni ska ha rikligt med ros tycker jag.

Jag måste instämma med Joppe +1

Det jag skulle vilja sätt var att på något sätt seperera kostnaden för Lincon och 40k
turneringen eftersom jag själv inte fick någon tid över till att testa någonting annat, då
tycker jag det känns onödigt att betala inträde för någonting man aldrig kommer ha tid att
testa. Detta kanske bara är en dröm men kan vara värt att nämnas.

Tack, Dansk, frans och swen det gjorde ni bra!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: LinCon 2010 40k, ris och ros

Inlägg av DHettNeck »

Sjukt bra turnering över lag.

Terrängen med den tillhörande förklaringen i häftet var bäst...nånsin.

Det enda jag kännde var att målningen vägdes in lite för lite, men det är ju mest en smaksak.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: LinCon 2010 40k, ris och ros

Inlägg av Skulliz »

Mycket bra Turenring!

Gillade speciellt kompens inverkan på match resultaten och häftet var suveränt med den plåtade terrängen och beskrivningar!

Tycker även att målningen vägdes in på ett bra sätt, men det är ju som DHettNeck säger ganska subjektivt med vad som är lagom.

Argos
Inlägg: 1337
Blev medlem: 09 okt 2008, 07:55

Re: LinCon 2010 40k, ris och ros

Inlägg av Argos »

Bra och rolig turnering. Kul att Lincon är tillbaka med en turnering på 1750 poäng och riktigt många deltagare.

Lite tankar:
Bra lokaler, inte alls lika unkna som GC.
Bra och smidigt arrangerat med ett luftigt och trevligt tidsschema som hölls hela tiden.
Bra terräng och klockrent med förklarande bilder i häftet, dock borde det varit lite mer LoS-block på vissa bräden.

Kompen borde vara mer betydande. Det fanns väldigt lite fördel med att ha mer komp än typ 40. Själv hade jag tänkt spela en SM-lista med komp 60 från början, men bestämde mig snabbt för att byta till lägre komp när jag såg komp-systemet. Det fanns dock en stor fördel med Lincons kompsystem jämfört med de flesta andra turneringar och det är att alla matcher slutar mellan 0 och 20 poäng.

Uppdragen var väldigt enkla och balanserade vilket är bra. Dock tycker jag att det alltid skall finnas en tredjedel dawn of war uppdrag på en turnering så det blir mer regelboksmässigt och så att det blir större variation och mer utmanande att bygga en lista.

Det var allt jag kom på nu...

xdanskx
Inlägg: 644
Blev medlem: 23 maj 2009, 20:19

Re: LinCon 2010 40k, ris och ros

Inlägg av xdanskx »

Argos skrev: Bra terräng och klockrent med förklarande bilder i häftet, dock borde det varit lite mer LoS-block på vissa bräden.

Uppdragen var väldigt enkla och balanserade vilket är bra. Dock tycker jag att det alltid skall finnas en tredjedel dawn of war uppdrag på en turnering så det blir mer regelboksmässigt och så att det blir större variation och mer utmanande att bygga en lista.
jo LOS-block-problemet vet vi om, det kommer åtgärdas till nästa gång.

Jag personligen hatar dawn of war, jag tycker det är mer spelförstörande än roligt, nu har vi testat att spela utan, får se vad folk tycker, det kanske smyger sig in ett dawn of war eller två till nästa turnering vi håller.
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

Mork
Inlägg: 459
Blev medlem: 28 dec 2008, 22:55

Re: LinCon 2010 40k, ris och ros

Inlägg av Mork »

Kändes bra med det mesta. Tid, lokaler, missionhäftet med förklaringar!!! Utmärkt!

De enda lite negativa var väl i så fall att kompen, som många redan sagt, påverkade lite för
lite. Lite större påverkan bör den ha.

Målningen fick jag aldrig riktigt någon insyn i...vet att jag fick 2 poäng. Vet att min armé är helt ok
TT standard så jag tar för givet att 2 var vad de flesta fick utom de med MYCKET bra frihand,
bra och "fler-nivåiga" highlights etc.


Ett hett tips till arrangörerna är dock att ha alla FAQ's tillgängliga i sekretariatet och helst vara
någorlunda familjära med dem. Alla hade inte "sina" med sig och ibland uppstår även frågor som behöver
prejudikat från hur andra, liknande frågor har lösts.

Allt som allt var det bra! Stort tack för att ni ställde upp!!!
Mork, the articulate ork!

Lunaticman
Inlägg: 181
Blev medlem: 12 apr 2010, 12:35

Re: LinCon 2010 40k, ris och ros

Inlägg av Lunaticman »

På tal om kompens inverkan, går det att kanske att införa någonting
som eskalerande kompskalor?
T.ex. att man får mer komp desto högre skillnaden blir efter en tröskel?

Skriv svar