LinCon 2016

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: LinCon 2016

Inlägg av Neth_Oni »

Poet skrev:Måste också hoppa, för mkt annat att ta tag i. /Jimmy Hesselberg
Men Jimmy, jag som planerat att möta Stefan men nu ser det ut som jag möter Daniel istället :P

majbjörn
Inlägg: 65
Blev medlem: 18 apr 2016, 15:42

Re: LinCon 2016

Inlägg av majbjörn »

Måste tyvärr avanmäla mig :(

Martin Isdal
Martin Isdal

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: LinCon 2016

Inlägg av Papa D »

Tjo - står säkert nånstans - men får man spela med de nya SM magierna? Antar att det kommer va de tråkiga svaret - nej... men hoppas på de roliga svaret - JA!!! Menar - man får ju spela med en Scout Warhound trotts allt

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: LinCon 2016

Inlägg av Neth_Oni »

de har skrivit att allt material som släppts efter kompen spikades är ett nej, så inga nya psychic powers

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: LinCon 2016

Inlägg av Gonka Koff »

Gonka Koff skrev:
Hylander skrev:Hur ser det ut med bordsfronten? Vi tar fortfarande med 2 bord, då det är väldans enkelt för oss, men någon annan kanske nu slipper...
Ja, det är intressant. Jag kan fortfarande ta med bord, men det blir en del svett att få till det så om det inte behövs vore jag tacksam att få slippa ;)
Nu har jag fixat en låda iallafall. Kommer på torsdagsmogonen i inte allt för god tid. Men det går ju rätt snabbt att rodda ihop några bord
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: LinCon 2016

Inlägg av Hylander »

Gonka Koff skrev:
Gonka Koff skrev:
Hylander skrev:Hur ser det ut med bordsfronten? Vi tar fortfarande med 2 bord, då det är väldans enkelt för oss, men någon annan kanske nu slipper...
Ja, det är intressant. Jag kan fortfarande ta med bord, men det blir en del svett att få till det så om det inte behövs vore jag tacksam att få slippa ;)
Nu har jag fixat en låda iallafall. Kommer på torsdagsmogonen i inte allt för god tid. Men det går ju rätt snabbt att rodda ihop några bord
Vi skall ju slänga upp våra två också, och vi har ju lite rutin på det hela kan man ju tycka.., så vi kan nog lösa det tillsammans.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: LinCon 2016

Inlägg av Neth_Oni »

jag börjar få ont om tid att måla klart armén och imorgon ska jag jobba... blir förvånad om jag inte kommer ha sämst impression points med det här... :(

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: LinCon 2016

Inlägg av Papa D »

Neth - jag har quatrocolor marines så du e HELT safe. :)
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Kangee
Inlägg: 124
Blev medlem: 30 jul 2014, 11:57

Re: LinCon 2016

Inlägg av Kangee »

Här kommer lite sista minuten nice to have info. ;)

Vi kommer att använda ett nytt system för att rapportera in resultat och sköta parinen för att göra det smidigare både spelare och arrangör.
Så om man som spelare vill kunna rapportera in matchen direkt från sin mobil eller liknande så kommer detta vara möjligt men endast om man innan turneringen har
1. surfat in på lbk-to.se
2. skapat sig ett konto
- detta genom att klicka på sign in och sedan create account.
3. modifiera sin profil med namn och klubb
- namnet behöver vara samma som man har på rankingen här för att kunna få det inrapporterat efter turneringen.
- Alla från samma klubb behöver skriva in Klubben på samma sätt för att det ska räknas som samma. LBK inte samma som lbk tillexempel.
4. gå in turneringen som är skapad och heter 40k Lincon 16 och klicka på sign up.

Om man gör detta så kommer man se sitt namn dyka up i listan med anmälda och man kommer där efter kunna logga in för att kunna rapportera efter sina matcher.

Om man inte vill/kan/orkar/bryr sig så kan man strunta i detta och under turneringen komma och rapportera resultatet till sekretariatet som vanligt.

Frågor/bekymmer kan tas här eller till markus.fridolfsson@gmail.com

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: LinCon 2016

Inlägg av Neth_Oni »

Papa D skrev:Neth - jag har quatrocolor marines så du e HELT safe. :)
Om dina fyra färger håller sig på plats så är jag nog inte så safe :P

Skriv svar