Lincon 2018 Q&A

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: Lincon 2018 Q&A

Inlägg av leidstedt »

Trulsante skrev:Fan va jag tjatar, men, kan jag spela med forgeworld-custodes-preview-reglerna? https://whc-cdn.games-workshop.com/wp-c ... eb2018.pdf
+1 på det

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: Lincon 2018 Q&A

Inlägg av Pärssi »

Trulsante skrev:Kan jag ta mer än en repressor? Den är en forgeworldmodell och dedicated transport för systrar.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk
Eftersom den är FW så får du ta en, och en till när du tagit en av varje annan Dedicated transport som de har tillgång till i den Faction som du spelar.

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: Lincon 2018 Q&A

Inlägg av Pärssi »

Trulsante skrev:Fan va jag tjatar, men, kan jag spela med forgeworld-custodes-preview-reglerna? https://whc-cdn.games-workshop.com/wp-c ... eb2018.pdf
Nej, inga experimental eller preview regler är tillåtna.

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Lincon 2018 Q&A

Inlägg av Trulsante »

Tack för svar!

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Haakshi
Inlägg: 2
Blev medlem: 04 apr 2018, 11:33

Re: Lincon 2018 Q&A

Inlägg av Haakshi »

Räknas ditt mindre detachement som att det fortfarande har samma <Obsession>keyword som ditt större? Dvs, kan ditt mindre detachement dra nytta av t.ex. auror eller, för AM, ta emot orders och liknande från en officer från ditt större detachement?

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: Lincon 2018 Q&A

Inlägg av Pärssi »

Haakshi skrev:Räknas ditt mindre detachement som att det fortfarande har samma <Obsession>keyword som ditt större? Dvs, kan ditt mindre detachement dra nytta av t.ex. auror eller, för AM, ta emot orders och liknande från en officer från ditt större detachement?
Det lilla kan använda strategems, auror mm från det större så länge alla krav som just de förmågorna har är uppfyllda. De genererar inga egna saker som de annars skulle fått genom att vara Battle forged.

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Lincon 2018 Q&A

Inlägg av benmannen »

Drukharifråga:

Det är lite blandade åsikter om vilka Obsessions som kan använda Agents of Vect strategemen (alltså den som för 3cp kan stoppa motståndarens strategem).

I regelboken står del listad med Kabal of the Black Heart. Men i kortleken så har den inte det med. I kortleken är den en generell strategem som alla kan använda. Förmodligen är den en Kabal of the Black Heart för annars skulle de sakna en egen strategem, vilket varenda Obsession har...

Hur kommer ni spela den på LinCon?
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: Lincon 2018 Q&A

Inlägg av Pärssi »

benmannen skrev:Drukharifråga:

Det är lite blandade åsikter om vilka Obsessions som kan använda Agents of Vect strategemen (alltså den som för 3cp kan stoppa motståndarens strategem).

I regelboken står del listad med Kabal of the Black Heart. Men i kortleken så har den inte det med. I kortleken är den en generell strategem som alla kan använda. Förmodligen är den en Kabal of the Black Heart för annars skulle de sakna en egen strategem, vilket varenda Obsession har...

Hur kommer ni spela den på LinCon?
Om inte GW säger annat så är det en kabal of the black heart.

Svarten
Inlägg: 67
Blev medlem: 04 jan 2009, 02:18
Ort: Grödinge

Re: Lincon 2018 Q&A

Inlägg av Svarten »

Är det rätt uppfattat att listorna inte skickas in? Utan kan laddas upp i appen två minuter innan match 1?

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: Lincon 2018 Q&A

Inlägg av Pärssi »

Svarten skrev:Är det rätt uppfattat att listorna inte skickas in? Utan kan laddas upp i appen två minuter innan match 1?
yes, och en utskriven kopia lämnas till TO när du reggar din ankomst.

Listor: Vi använder Best Coast Pairings app (kan laddas ned i Android / iOS), du måste ha en användare i denna samt ha lagt upp din lista innan första matchen, hjälp finns på plats innan första matchen.
Ta med två utskrivna listor, en ges till TO vid registreringen, den andra används i matcherna.
TO kommer att kontrollera alla listor som spelas under turneringen, vid fel så kommer enheter att plockas bort tills listan är legal samt så får du 0 poäng i alla matcher du hunnit avsluta innan korrigeringen.

Om du är osäker på om din lista är legal, PMa TO så hjälper vi till.

Skriv svar