Lincon 2015

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Lincon 2015

Inlägg av refabricated »

@Ancalagon
Det jag reagerar främst på är att det väldigt ofta låter som att det är (i brist på bättre uttryck) "vi som brukar prestera bra" som är 'de onda' i väldigt många disskusioner av denna typen. Lite samma sak som kompetativa(onda) spelare vs. (snälla) fluffspelare. En annan synvinkel som jag hatar.

Jag har lärt mig det mesta från de flest codexar, att på stående fot ta in en modell till och inse hur den kommer påverka matchen är jättelätt.
Det är så lätt som att JAG anser fw skriver dåliga regler och att deras pjäser inte tillför ngt. Det är MIN åsikt, låt mig få framföra den utan att leta anledningar i stil med "han vill/orkar inte lära sig...". Detta var inte speciellt riktat till dig :)
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Lincon 2015

Inlägg av Ancalagon »

Bah, alla vet ju att duktiga toppspelare är skitstövlar och att alla andra är orättvist behandlade ;)

Nej men skämt åsido, finns det någon riktig substans i argumentet så köper jag det. Alla har rätt till sin egen åsikt :)

Kangee
Inlägg: 124
Blev medlem: 30 jul 2014, 11:57

Re: Lincon 2015

Inlägg av Kangee »

Angående målningen:
Vi i arret vill prova med att ha olika priser för best general, best painted, best sportsman och sedan ha en best overall. Detta gör att vi inte riktigt är klara med hur målnings bedömningen kommer att gå till men målningen kommer inte påverka spel resultatet.
Så kraven kommer endast att vara modeller ska vara målade i tre färger och basade.

Angående IA8:
Om dessa regler finns anpassade för 6 eller 7 editionen så kan vi kolla på det men om boken inte finns med hull points i så får den inte vara med.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Lincon 2015

Inlägg av refabricated »

@Kangee
Det där låter alldeles fantastiskt!
Låt best overall vara den stoooora pokalen :)
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Lincon 2015

Inlägg av Flogger »

Däremot bör ni lägga in Dread Mob listan då den är helt uppdaterad och finns på FWs hemsida för alla att tillgå :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: Lincon 2015

Inlägg av Denkan »

Kangee skrev:Angående målningen:
Vi i arret vill prova med att ha olika priser för best general, best painted, best sportsman och sedan ha en best overall. Detta gör att vi inte riktigt är klara med hur målnings bedömningen kommer att gå till men målningen kommer inte påverka spel resultatet.
Så kraven kommer endast att vara modeller ska vara målade i tre färger och basade.

Angående IA8:
Om dessa regler finns anpassade för 6 eller 7 editionen så kan vi kolla på det men om boken inte finns med hull points i så får den inte vara med.
Imperial armour apocalypse?
(Den nyaste med chaos titanen på).
Där är det hullpoints med på allt..

Varför är inte den med? Många basic 40k forgeworld units och lords of war med..
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Poet
Inlägg: 707
Blev medlem: 13 okt 2009, 08:16

Re: Lincon 2015

Inlägg av Poet »

Nu kanske t.o.m arr inser att detta är ett dåligt upplägg.. när alla börjar skrika om böcker hit och dit..

Hade bojkottat hela Lincon pga detta upplägg om det inte var en av de få stora turneringar som hålls i Svea.. tycker det är dumt att acceptera allt på en så stor turnering.. fine om ngn håller en 15-20 manna där ALLT är tillåtet.. tycker det är tråkigt.

Får väl åka dit, få möta massa titaner, lynxar å annat skit med vanliga codexar och hoppas på det bästa.

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: Lincon 2015

Inlägg av Pärssi »

Poet skrev:Nu kanske t.o.m arr inser att detta är ett dåligt upplägg.. när alla börjar skrika om böcker hit och dit..
Det är inga problem för arr att läsa inlägg om att utöka urvalet av coola gubbz och undersöka de möjligheterna.

Däremot att läsa alla inlägg bestående av whining och "detta är dåligt för det är inte vad jag vill" i infotråden för turneringar är bara tröttsamt...

Turneringar är och kommer troligtvis förbli frivilliga att delta på.

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Lincon 2015

Inlägg av Lillen »

Hur ser det ut med IA12? Har för mig att boken släpptes under 6th ed. Samt hur ser det ut med dreadmob listan från forge world?

tutten
Inlägg: 115
Blev medlem: 15 dec 2009, 01:05

Re: Lincon 2015

Inlägg av tutten »

Hur är det med detachments, allies, formations och cads.? Hur många får man ha?
Flaming Dolphins

Skriv svar