Lincon 2013 - 40K turnering - Information

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Varulv
Inlägg: 29
Blev medlem: 02 aug 2012, 06:17

Re: Lincon 2013 - 40K turnering - Information

Inlägg av Varulv »

Yabob skrev:Uppdaterar listan i princip dagligen (sen kan det ju givetvis dröja till dagen efter innan jag ser en anmälan beroende på när det görs). Du borde med andra ord vara med på listan nu. Vad det gäller anmälningar och betalningar till konventet så får vi ingen information om sådant, så det enda som vi bryr oss om är anmälningarna i vårt eget system.
Ja jag står med nu. Tack för ett snabbt svar.

Det ska bli kul att se vad mina Black Templars går för mot dessa uppdaterade arméer :D

Stormshadow
Inlägg: 77
Blev medlem: 08 feb 2010, 15:28

Re: Lincon 2013 - 40K turnering - Information

Inlägg av Stormshadow »

Yabob skrev:Psykers från 6th edition codexar behöver inte skriva ut var de tar sina powers ifrån då de enbart har tillgång till Psychic Disciplines (vilken bok dessa kommer ifrån spelar sedan ingen roll).

Hela sättet att omnämna det på har blivit allmänt förvirrande sedan vi fick codexar med med egna Psychic Disciplines. Egentligen borde det omnämnas som att man väljer på Psychic Disciplines eller Pre- 6th edition Psychic Powers.

Tanken med det hela är väl att du inte ska kunna byta mellan matcher beroende på vad du möter (det kan du iof göra med Psychic Disciplines, men där är det ju random vad du får så det är inte lika mycket fördel). Reglerna är ju skrivna som att det enbart är en match som ska spelas, så denna situation behandlas inte någonstans.

I de flesta fallen har man iof inget val vid bordet... står det att modellen har vissa powers på din armélista så är det dem han/hon har, och står det inte så har du förmodligen valt att köra Psychic Disciplines. I andra fall så blir det dock nödvändigt att bestämma vilket du använder, som i fallet med Special Characters som har fasta Psychic Powers från sin codex eller som i fallen med Eldar och Nids där antalet powers från regelboken som du kan ta bestäms av antalet powers du har köpt från din codex för poäng (vilket ju innebär att de måste skrivas ut på armélistan även om du inte använder dem). Det är väl de sistnämnda sakerna som har gjort att man måste skriva ut vilket man använder, och för enkelhetens skull så måste alla (utom 6th edition codexar) skriva ut det.

Jag måste bara säga att det är jättegulligt att alla stackars ny codex blir skyddade på det här viset mot alla elaka gamla OP codex, så att de gamla ostarna inte får ännu mera fördel. :D

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Lincon 2013 - 40K turnering - Information

Inlägg av LillePer »

Fast saken är den att GK,SW, BA kan ibland tjäna sjukt mycket på att kunna välja codex/rulebook. Typ ah, jaws när jag möter nids/necrons och rulebook mot allt annat.

Stormshadow
Inlägg: 77
Blev medlem: 08 feb 2010, 15:28

Re: Lincon 2013 - 40K turnering - Information

Inlägg av Stormshadow »

Ja en del stackare måste ju slå en tärning först innan de berättar att de använder ”Prescience” ;)

Ps: lyssna inte för mycket på mig, jag bara roar mig lite :).

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: Lincon 2013 - 40K turnering - Information

Inlägg av Pärssi »

Gällande kommande Tau så kommer vi köra med den nya codexen (som enligt rykten släpps snart) på Lincon.

Vi kommer att släppa en komp-mall version 1.39 senast den 1 april som då är spikad för alla codexar utom just Tau empire, de får sin mall 1-2 veckor efteråt. Vi speed-kompar den med hjälp av communityn.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Lincon 2013 - 40K turnering - Information

Inlägg av DHettNeck »

Pärssi skrev:Gällande kommande Tau så kommer vi köra med den nya codexen (som enligt rykten släpps snart) på Lincon.

Vi kommer att släppa en komp-mall version 1.39 senast den 1 april som då är spikad för alla codexar utom just Tau empire, de får sin mall 1-2 veckor efteråt. Vi speed-kompar den med hjälp av communityn.

Nice :) ETC-träning :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Lincon 2013 - 40K turnering - Information

Inlägg av Neth_Oni »

jag ser både plus och minus med det:

+Alltid kul med nytt, speciellt ett lag som behövt det ett tag
+Nya leksaker
+Ny utmaning för både den som spelar med och mot (inte som att många jag mött har vetat vad saker och ting gör med nuvarande ändå)

-Nya leksaker
-Ovissheten i vad jag kan göra för lista och vad som behövs målas
-"Speed-komp" betyder förmodligen att Tau kommer få mer stryk av kompen så här tidigt än vad den förtjänar

För min del kvittar det vilken codex det blir men nya kan ju helt klart vara spännande :)

Karaghul
Inlägg: 172
Blev medlem: 02 dec 2012, 18:10

Re: Lincon 2013 - 40K turnering - Information

Inlägg av Karaghul »

Kollat på datum, och kan tydligen bli med i år, ska bli spännande! :D

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Lincon 2013 - 40K turnering - Information

Inlägg av Papa D »

Inte för att det spelar mig nån roll som spelar Necrons utan magi, men står det inte i GW FAQ:s på alla gamla codexar att man väljer RB or codex spells before deployment, vilket innebär att man inte bör behöva skriva ut detta på army roostern någonstans, ganska säker på att de e rule:at så i USA, Ryssland och ETC. Spelar inte mig någon som helst roll, undrar bara varför vi i SVEA går emot GW FAQs, det e väl ganska ovanligt?

Psychic Powers
Any model with psychic powers may use the psychic disciplines
found in the Warhammer 40,000 rulebook, instead of those in
Codex: Tyranids. If it does so, for each psychic power it has from
Codex: Tyranids (including those it has purchased), generate a
new power from either the Biomancy,Telekinesis or Telepathy
disciplines (in any combination) before armies are deployed.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Lincon 2013 - 40K turnering - Information

Inlägg av Flogger »

Tycker personligen det är helt efterblivet att behöva skriva ut det i armélistan..
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar