DefCon Ris och Ros

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: DefCon Ris och Ros

Inlägg av DHettNeck »

cadelin skrev:Och jag hävdar att du skulle kunnat spela en mycket hårdare lista än vad du gjorde om du valt lite annorlunda. (med deamonhunters)
Det är jag medveten om, min lista var mest på ploj för att det var kul med 2*LR. När den andra LR kompar -30 totalt med fordonsminuset är det svårt att få en bra lista ;)

Sen tycker jag också att det är synd att det inte var någon målningsbedömning. Det var många (ikl. mig själv) som inte riktigt orkade måla klart hela armén/lånade in grejer vilket sänker standarden en hel del.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

det var juh helt excellent att man kunde låna in grejjer. Bland det bästa i turneringen. För oss som har optbögkomplex så är det sjukt jobbigt att behöva måla upp 2 nya enheter till varje turnering. Sålänge dom är målade så ser jag inget problem.

kmzz0r

Inlägg av kmzz0r »

cadelin skrev:det var juh helt excellent att man kunde låna in grejjer. Bland det bästa i turneringen. För oss som har optbögkomplex så är det sjukt jobbigt att behöva måla upp 2 nya enheter till varje turnering. Sålänge dom är målade så ser jag inget problem.
Nja, det får ju gärna gå i samma stil som resten av armeen.
Jag tycker det förstör annars.
Likaså folk som kommer med modeller som är halvmålade :(

Men det är bara jag det.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Nästan alla jag spelar med håller snarare med kmzz0r än cadelin här..

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

Jag ger målningspoäng efter hur dom sämsta modellerna ser ut, då spelar det ingen roll om man blandat, det är så extremt sällan nån lånar in modeller som är likvärdigt målade :)
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

speedfreek skrev:Nästan alla jag spelar med håller snarare med kmzz0r än cadelin här..
Och tvärt om för mig, vi får väl helt enkelt se det som att: Smaken är som röven, klöven!

Dessutom är det fånigt att jag ska få mer poäng i turneringen om jag spelar med mickes arme än om jag spelar min egen.

edit: Sätt istället högre minimikrav på enheterna och se till att dom inte får spelas med om de inte är tabletop.

egge

Inlägg av egge »

cadelin skrev:
speedfreek skrev:Nästan alla jag spelar med håller snarare med kmzz0r än cadelin här..
Och tvärt om för mig, vi får väl helt enkelt se det som att: Smaken är som röven, klöven!

Dessutom är det fånigt att jag ska få mer poäng i turneringen om jag spelar med mickes arme än om jag spelar min egen.

edit: Sätt istället högre minimikrav på enheterna och se till att dom inte får spelas med om de inte är tabletop.
Farlig diskussion kanske men om din armé är ful och Mickes sjukt mycket snyggare så ser jag hellre att jag får stryk av den snygga armén än den fulare. Det blir en roligare erfarenhet för mig. Givetvis inte allt. Men ungefär 20/120 möjliga turneringspoäng roligare :-)
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

kmzz0r

Inlägg av kmzz0r »

Snot skrev:Jag ger målningspoäng efter hur dom sämsta modellerna ser ut, då spelar det ingen roll om man blandat, det är så extremt sällan nån lånar in modeller som är likvärdigt målade :)
Jo visst kanske det inte är lätt att hitta likvärdigt målade. Men säg en som spelar Ultramarines, jag ser ju hellre att han lånar 10 fult målade Ultramarines, än 10 skitsnyggt målade dark angels isf.

Användarvisningsbild
pära

Inlägg av pära »

Jag hade en skitkul helg, blev sjukt pepp på att fixa med mina arméer! Lätt top3 av de turneringar jag spelat på de senaste 15 åren! Tack för det och tack till cadelin/PS för gästfriheten!

Gällande kompen tycker jag som david/cadelin, 25 var bra och är bättre än helt okompat då man städar bort det allra värsta men ändå får in hårda listor.

Gällande tiden tycker jag det var lite väl tajt med 3 timmar. Nu har jag spelat väldigt lite senaste åren så jag är antagligen långsammare än snittet men 30 min till hade varit sweet.

Gällande målningen tycker jag det var en ok lösning - lite trist att inte få målningspoäng eller ha en riktig best painted. Tiden var rätt knapp när folk ställde upp så jag missade det helt. Jag möter 10 av 10 gånger hellre en snygg armé än en ful och spöar hellre cadelin när han spelar en snygg lånad armé än en egen ful (din är inte ful!). Målningspoäng är ett utmärkt sätt att tvinga folk skärpa sig lite extra. Det här är kanske inte rätt tråd att ånyo dra upp målningsfrågan men för mig har målning minst lika stor plats som kompen!

Gällande mackan ger jag den 7 poäng av 10 möjliga!

/Pär

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

kmzz0r skrev:
Snot skrev:Jag ger målningspoäng efter hur dom sämsta modellerna ser ut, då spelar det ingen roll om man blandat, det är så extremt sällan nån lånar in modeller som är likvärdigt målade :)
Jo visst kanske det inte är lätt att hitta likvärdigt målade. Men säg en som spelar Ultramarines, jag ser ju hellre att han lånar 10 fult målade Ultramarines, än 10 skitsnyggt målade dark angels isf.
Jag ser hellre snygga modeller, sen om han vill vara fluffig och söt kan han ju bara säga att han allierade in dom.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Skriv svar