Sida 4 av 25

Re: Lincon 2015

Postat: 26 mar 2015, 16:01
av Flogger
Poet skrev:Att super heavies bara ger bort KP i missions med KP (Såvida inte alla missions har KP??) är rent av korkat. Dem ska ge 1 VP rakt av per 3e HP. Dem e dryga nog att möte (Ja, jag mötte ett antal på adepticon).

Sen är IA mongo-kongo, men det ska bli kul att se er andra uppleva vissa av grejjerna som finns där..

Sen Flogger jävla gnäll om att demonerna suger.. konstigt att 1an och 2an på adepticon var demoner och även nr 3 körde med summoning. du får väl helt enkelt bara bli bra på spelet? Släpp ditt konstanta gnäll om ALLT..
Demonerna suger inte, när har jag sagt det? Däremot ifrågasätter jag begränsningar på EN enhet i spelet som är långt ifrån den värsta när allt annat släpps fritt. Och jag tycker du bär manteln av klagosång rätt fint själv ;)

Sedan tycker jag klagomål på IA är rätt märkligt, vad är det i de där böckerna ni ser som ett problem? vill gärna ha exempel på specifika enheter.

Re: Lincon 2015

Postat: 27 mar 2015, 13:38
av NIB
Den enda enheten som lyftes fram som tveksam efter LVO var väl Lynxen - ranged D gör ingen glad.

Re: Lincon 2015

Postat: 27 mar 2015, 13:44
av Hylander
Ni två är för goa :wub:

Men IA frågan kan jag nog svara på i alla fall på hur jag ser på det:

IA kan vara fräckt och ge lite extra kryda i pjolmatcher. Ju mer en tävling känns viktigt (storlek = ranking) dessto sämre känner jag för IA. Anledningen är enkel: Det finns enorma mängder med olika fordon, enheter osv som gör det smått omöjligt att hålla koll på. Detta leder till att jag ibland bara missar saker för att jag inte ens vet vad figuren gör. Nu är spelet såpass stort så att vissa spelare kanske gör dessa missarna med de vanliga codexarna också men jag känner inte att vi skall öka detta då jag ogillar att förlora på det sättet och troligen fler med mig.

Re: Lincon 2015

Postat: 27 mar 2015, 13:57
av DHettNeck
Även jag ogillar starkt IA på mer seriösa tillställningar. Dock tycker jag att str10 ignore cover är värre än strD på range, men dom är ganska illa båda två.

Re: Lincon 2015

Postat: 27 mar 2015, 15:22
av Yabob
Hylander skrev:Ni två är för goa :wub:

Men IA frågan kan jag nog svara på i alla fall på hur jag ser på det:

IA kan vara fräckt och ge lite extra kryda i pjolmatcher. Ju mer en tävling känns viktigt (storlek = ranking) dessto sämre känner jag för IA. Anledningen är enkel: Det finns enorma mängder med olika fordon, enheter osv som gör det smått omöjligt att hålla koll på. Detta leder till att jag ibland bara missar saker för att jag inte ens vet vad figuren gör. Nu är spelet såpass stort så att vissa spelare kanske gör dessa missarna med de vanliga codexarna också men jag känner inte att vi skall öka detta då jag ogillar att förlora på det sättet och troligen fler med mig.
Det är faktiskt fullt tillåtet att fråga sin motståndare innan matchen vad saker gör. ;) Det är vad vi vanliga dödliga får göra varje gång vi åker på turnering. :twisted:

Re: Lincon 2015

Postat: 27 mar 2015, 19:53
av Bagarn
Yabob skrev:
Hylander skrev:Ni två är för goa :wub:

Men IA frågan kan jag nog svara på i alla fall på hur jag ser på det:

IA kan vara fräckt och ge lite extra kryda i pjolmatcher. Ju mer en tävling känns viktigt (storlek = ranking) dessto sämre känner jag för IA. Anledningen är enkel: Det finns enorma mängder med olika fordon, enheter osv som gör det smått omöjligt att hålla koll på. Detta leder till att jag ibland bara missar saker för att jag inte ens vet vad figuren gör. Nu är spelet såpass stort så att vissa spelare kanske gör dessa missarna med de vanliga codexarna också men jag känner inte att vi skall öka detta då jag ogillar att förlora på det sättet och troligen fler med mig.
Det är faktiskt fullt tillåtet att fråga sin motståndare innan matchen vad saker gör. ;) Det är vad vi vanliga dödliga får göra varje gång vi åker på turnering. :twisted:
+1

Re: Lincon 2015

Postat: 27 mar 2015, 23:06
av Flogger
Lathetsargumentet tycker jag inte håller, senaste månadenhar det kommit 2 nya codex (om Mechanicum nu får ett) och senaste halvåret har det kommit, vadå 1 ny IA bok? Typ? Det är inte svårt att sätta sig in i IA, det kräver dock lite ansträngning då det är lite annorlunda än 1 codex (flera arméer i en bok). Men den ansträngningen bör väl en seriös spelare vara villig att lägga? Som Yabob sade kan man alltid be motståndaren om reglerna (du får säkert ha IA boken i ditt knä hela matchen om du vill, så du inte glömmer något) annars, känns inte alls orimligt :wub:

Re: Lincon 2015

Postat: 27 mar 2015, 23:27
av Poet
Lynxen är väl ett härligt exempel på vad som e helt efterblivet i IA! Av 11 all around, först ska du träffa den, sen ska du slå 4+ för att faktiskt träffa den, sen skjuter den 2 stora d-plattor på 60" och kan när som helst bli en flygare ist för skimmer.. Yaaaay för IA. Just ja.. Glömde att den har en tank shock som e efterbliven.

Banna IA, plz.

Re: Lincon 2015

Postat: 28 mar 2015, 06:24
av Ancalagon
Att banna IA med motiveringen att "några få vanliga toppspelare inte ska behöva lära sig mer saker för att hålla sig i toppen" tycker jag är ren bullshit.

Att ha den inställningen är såklart upp till var och en, men att ha det som enda argument för att banna det för alla andra gillar jag inte.

För varje IA grej som är efterblivet bra finns det massvis med grejer och flertalet hela armélistor från IA som är efterblivet dåliga.

Kompa/banna bort det som är brutet (precis som det görs för mainstream codexar) och tillåt resten. Det tycker jag iaf.

Re: Lincon 2015

Postat: 28 mar 2015, 07:16
av DHettNeck
Som jag ser det är problemet att vissa IA-saker är efterblivet brutna. Ranged strD/str10 ignore cover plattor är helt enkelt spelförstörande på så många sätt.

Sen hjälper det verkligen inte att det är så sjukt rörigt med vart man ska ta reglerna ifrån när forge World envisas med att trycka med samma enhet i ett flertal samtidigt aktiva böcker.