Schema LinCon 2012 och upplägg

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Användarvisningsbild
theWatchman

Re: Schema LinCon 2012 och upplägg

Inlägg av theWatchman »

Buuuu för kill teams!!

Va fasen får du inte köra combat patrol för???

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Yautja skrev:
Neth_Oni skrev:Har det beslutats än om vilket format drop-in turneringen kommer vara? Skulle vara grymt kul med lite combat patrol :)
Jag fick inte ha 400 poäng Combat Patrol turnering för LinConledningen så det kommer bli 200 poäng Kill Team istället.

200 poäng legal målad Warhammer 40k armé med följande FoC

0-1 Elites
0-2 Troops
0-1 Fast Attack

Varje modell agerar självständigt som en egen unit är the basics. Kommer lägga upp en separat tråd om Kill Team turneringen.
Jag skulle gärna vilja veta vad LinConledningen har med det att göra överhuvudtaget. Någon motivering till beslutet?
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Yautja

Inlägg av Yautja »

Ja alltså jag skulle ju hellre ha en 400 pts combat patrol turnering eftersom det är ett system jag själv filat vidare på och länge varit sugen på att testa in practice.

Motiveringen är den enkla att några andra arrangörer kommer ha någon form av 40k in 40 minutes event (vilket är Combat Patrol i grunden, även fast jag har byggt vidare på mitt system). Jag vet inte vilka det är (det är inga LBKare), inte vilket format dom kommer ha det i eller hur/var/och när utan (Det var första gången jag fick höra att det skulle vara andra 40k event på LinCon när jag kollade detta med LinConledningen i lördags) det var allt jag fick veta och att en 400 pts Combat Patrol turnering i LBKs regi således inte var välkommen.

Och även fast jag gärna skulle ha en drop in combat patrol får jag väl hålla med om att det är en ganska rimlig motivering.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Låter som en bra motivering. Två rätt lika känns lite onödigt. Skulle var kul att veta vilka det är dock. Såg på LinCon:s hemsida att det är några som har 40k för nybörjare i drop- in form (typ testa spelet), men det kan väl inte vara på grund av detta som du fick nej (konstigt i så fall... då det inte är en turningen).

Yautja

Inlägg av Yautja »

Yabob skrev:Låter som en bra motivering. Två rätt lika känns lite onödigt.
Yepp, håller med.
Yabob skrev:40k för nybörjare i drop- in form (typ testa spelet), men det kan väl inte vara på grund av detta som du fick nej (konstigt i så fall... då det inte är en turningen).
Ja detta hörde jag också för längesen, men jag fick intrycket av att detta bara var för att demoa och visa upp spelet och inte ett event i sig... Det enda jag fick tillsagt var att "det finns redan arrangör till 40k in 40 minutes"... Men ska jag vara helt ärlig så tror jag så här i efterhand att det var demoandet som åsyftades :?

Om inte så kommer det finnas demospel, en 40k in 40 minutes event, en stor turnering och en dropin kill team turnering på LinCon och det får väl anses vara bra för spelet i sig :)

Allt blir nog bra tillslut.

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Det borde kanske kollas upp lite närmare med andra ord. Om det är dom som finns på hemsidan som det syftades på så är det ju två helt olika spelargrupper som det riktar sig till.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Alltså om Swen arrar combat patrol blir det ju inget nybörjartjafs... då blir det WAAC all in! ;)

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Jag gissar på att det är gänget med GW "outriders" (eller vad deras fanboy-slavar nu heter) som håller i det andra.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Outriders finns ju inte längre, de har bara 4 pers i hela Sverige nu som är faktiskt GW anställda med bättre villkor som har hand om det där, och jag har inte hört något från regionansvariga om att han ska hålla i ngt

Yautja

Inlägg av Yautja »

theWatchman skrev:Alltså om Swen arrar combat patrol blir det ju inget nybörjartjafs... då blir det WAAC all in! ;)
:(
Yautja skrev:och kommer ha ett mer narrative kampanjfokus...grej...typ (I form av mer storydrivna scenarios eller nått liknande eller kanske en interaktiv karta som uppdateras vartefter)

Skriv svar