DefCon Ris och Ros

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Användarvisningsbild
Skulliz

Re: DefCon Ris och Ros

Inlägg av Skulliz »

DHettNeck skrev:Jag tycker tröskelkomp 25 var kasst jämfört med kompfritt. BA/SW/IG får in listor som är nästan ETC hårda medans många andra arméer bara får hårda listor.
Om kompmallen funkar som den ska borde alla komp 25 listor vara lika starka :D

+
Tröskel komp
Enkla Missions
Bar
Terrängen
Trevlig stämning
Målningen påverkade inte turnerings resultatet

-
Att snyggast armé byttes ut till snyggast modell

Meldo

Inlägg av Meldo »

+
Bra terräng
Trevliga motspelare
Fenomenal lokal

-
Tröskelkomp
4-0 systemet (personligen anser jag att 20-0 systemet är bättre, då det ger större möjlighet för den som förlorar att jaga enstaka poäng)

Jag saknar dock häftet med alla armelistor, där även terrängen var definerad (det var ett riktigt bra initiativ förra Defcon).

Totalt sett, en riktigt bra turnering med 6 roliga matcher!

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

DHettNeck skrev:Jag tycker tröskelkomp 25 var kasst jämfört med kompfritt. BA/SW/IG får in listor som är nästan ETC hårda medans många andra arméer bara får hårda listor.
Nu min gode herre tycker jag du är ute och cyklar. Både sw och ba spelarna valde bort mycket i sina listor som dom lätt skulle tagit på ETC. Jag tyckte verkligen listorna var balanserade. Alla mina matcher utom mot tobbe var mycket jämna och där handlade det mer om spelarskill än armelistor. Och jag hävdar att du skulle kunnat spela en mycket hårdare lista än vad du gjorde om du valt lite annorlunda. (med deamonhunters)

Användarvisningsbild
fjugin

Inlägg av fjugin »

Bra:
- Sveriges bästa terräng
- Enkla och bra missions överlag
- 4-poängs-systemet. Tyckte det var trevligt att hela tiden under matchen ha koll på hur man låg till i poäng. Sista rundorna blev dock lite meningslösa i vissa matcher
- Tröskelkomp. Gillar tröskelkomp då alla listor är mer eller mindre jämnhårda. Sällan kul att spela om det är för stor skillnad mellan listorna.
- Komp 25 gav också en typ av hårdhet på listorna som man inte annars ser så ofta. Kul att spela med lite ostiga saker utan att behöva spela det allra ostigaste som finns.

Mindre bra
- KP-missionet. Kp + vp blir som många redan sagt lite trist
- Lite jobbig ljudvolym
- Schemat. Onödigt lång lunch på lördagen, "middagspausen" på lördagen hade kunnat skippats så hade folk kunnat äta efter match 4 istället.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

fjugin skrev:- Komp 25 gav också en typ av hårdhet på listorna som man inte annars ser så ofta. Kul att spela med lite ostiga saker utan att behöva spela det allra ostigaste som finns.
Precis!

xdanskx

Inlägg av xdanskx »

Meldo skrev: Jag saknar dock häftet med alla armelistor, där även terrängen var definerad (det var ett riktigt bra initiativ förra Defcon).
Ja, häftet kom lite på bak-kant i år tyvärr.
Det blir mycket enklare att göra ett sånt om alla skulle formatera sina listor likadant, men tror det är svårt att tvinga folk till det.
Vi gjorde klart terrängen på torsdagkvällen, så vi hann tyvärr inte göra klart terränghäftet, dålig ursäkt... Men det skall bli klart till LinCon iaf :)
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

the godfather

Inlägg av the godfather »

men lägg upp armelistorna nu da :)

kul att räkna mephistonarna och lysandersarna...
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

frans

Inlägg av frans »

the godfather skrev:men lägg upp armelistorna nu da :)

kul att räkna mephistonarna och lysandersarna...
Jag kan meddela att även om det verkar som en bra tanke att skicka in listorna i excel, word, pdf, postit lapp och brevduvor så är de jobbigare att hantera, klippa och klistra. det är jobbigt att lägga upp listor när vi inte kan klippa ut de och lägga upp.

Nästa gång ska vi komma ihåg att säga till hur vi vill ha listorna.

Om jag kommer ihåg rätt så fanns det 8 Memphiston och 10 BA.

Mutt

Inlägg av Mutt »

xdanskx skrev: Det blir mycket enklare att göra ett sånt om alla skulle formatera sina listor likadant, men tror det är svårt att tvinga folk till det.
Gör någon sorts av online-formulär där man fyller i sin lista på något smidigt sätt. Typ nedan så löser det sig. Själv kan jag inget om sådant här, men eftersom jag antagligen skulle kunna göra det i pascal så borde det vara ganska simpelt för någon med något modernare kunskaper.

Enhet:
Antal:
Tillval:
Summa:
(Komp:?)

Användarvisningsbild
fjugin

Inlägg av fjugin »

Glömde en sak; ingen målningsbedömning. Var många som inte orkat måla klart den där sista enheten och ett par inlånade grejer, vilket är lite trist.

Skriv svar