Zurken skrev:Och hur kommer kompen fungera när det inte används ett 0-20 system? Bonus VP?
var det inte tröskelkomp det var tal om? vilket borde medföra att om du kompar 60 så har du inget för det.
dock står det inte på förstasidan. står 'Komp: 25-60'
Missions ser i stort sett bra ut. Bra att ni lagt in ett extra "ta objektiv"-mission. Det med bara Vp kanske är lite väl lite o gör i men somliga gillar det nog.
Men jag gillar inte riktigt: 2: Pitched No Mans land. Det blir ju totalt omöjligt vinna mot tex. en IG player med spammade troops eller en nidslista med flera tervigoner i ett sådant mission. Lite tråkigt om ett mission ger i stort sett garanterad vinst till en viss armé. Lite samma sak som det andra missionet du tog bort där det hade varit garanterad vinst att ha 4 HQn.
Edit: kör hellre ett till ta quarters till istället.
Vad alla svamlar om tröskelkomp hit och dit.
Trippel-x-dansken HAR ett förslag på hur kompen ska funka (ie. vp-bonus) på första sidan.. Scrolla ner så ser ni.. Jag lovar..
(vilket jag för övrigt tycker låter vettigt)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Såvitt jag vet är det visst tröskelkomp 25 som gäller, det är vad dansk och Swen har sagt och vi spelade det på Touren nu i helgen som var test inför DefCon.
Ja det blir tröskelkomp 25, uppdaterar när jag inte är på min iphone o skriver..
In i no mans land skiljer sig bara från "in i mitten" med att zonen du står i är större, och iom det lite mer gynnar armeer med svagare troops än vad som är brukligt. Och ja, hela enheten skall vara i rätt quarter för att räknas.
Och det brukar inte vara nån som klagar på "in i mitten"missions förutom dom som har svagare troops. Men man kan ju köra "inom 18" istället, det kanske blir bättre...
ja inom 18 är bättre annars kommer det stå guardsmen och lurka i varenda hörn. Grejjen är att man ska behöva röra sig mer än en gång iaf med sina scoring.
Jag håller med cadelin och David, det blir ett väldigt snett mission om man kan stå var som helst i no mans land med sina scoring.
Och även jag tycker att uppdraget med bara VP är rätt tråkigt. Kanske skulle vara trevligt med ett till mission med flera objektiv, kanske en klassiker med att man ställer ut två objektiv var innan man väljer deployment zone?