DefCon 2014 - Listkontroll

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

kraftman
Inlägg: 646
Blev medlem: 01 jun 2010, 15:11

Re: DefCon 2014 - Listkontroll

Inlägg av kraftman »

Linus Lindgren:
Trueborns; 5x12+2x25 = 110 =/= 115
Razorwing Jetfighter 145+10=155 =/= 165
Jag gissar att Jetfightern ska ha en Nightshield också eller möjligtvis en splintercannon upgrade (10p)

Med Trueborns är det inte lika uppenbart. Sybarite, plasma grenades, eller möjligvis en shardcarbine/Shredder per enhet för 5 p.

Det är väl upp till arrangören att avgöra !?
Komprant...
Man slåss väl om 12p +/- komp så jag förstår inte riktigt hur man kan tjäna så mycket på högkomp !?
Men vad vet jag som spelar DE komp 1 ? Jag får väl pisk som vanligt särskilt när folk fuskar :P

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: DefCon 2014 - Listkontroll

Inlägg av Neth_Oni »

insåg precis att jag gett bort så gott som alla mina pulse carbines, är det ok att byta till rifles på grupp 4 (de som har carbines) eller ska jag försöka jaga bitz och hoppas på att få tag i det i tid?

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: DefCon 2014 - Listkontroll

Inlägg av Yabob »

DarkMessiah skrev:Jupp, jag har bara 58 troops. Iridescent horrors är uppgraderingar och inte separata modeller.
Då ändrar vi tillbaka.
Neth_Oni skrev:insåg precis att jag gett bort så gott som alla mina pulse carbines, är det ok att byta till rifles på grupp 4 (de som har carbines) eller ska jag försöka jaga bitz och hoppas på att få tag i det i tid?
Vi får väl acceptera ett byte på det.... fast borde inte modellerna redan vara klara? :twisted:
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: DefCon 2014 - Listkontroll

Inlägg av Neth_Oni »

jag har aldrig klara arméer inför en turnering, slänger alltid in en eller flera nya saker i en lista. Enda sättet för mig att få det målat ^^ Men hade överskattat antalet karbiner jag hade, har bara 3 kvar...

Mag-El
Inlägg: 682
Blev medlem: 23 okt 2008, 15:02
Ort: Malmö

Re: DefCon 2014 - Listkontroll

Inlägg av Mag-El »

Alexander Elmgren har Singing Spear på sin Spiritseer och det får man inte. Kan ju dumpa över den på sin Farseer.

Mag-El
Inlägg: 682
Blev medlem: 23 okt 2008, 15:02
Ort: Malmö

Re: DefCon 2014 - Listkontroll

Inlägg av Mag-El »

@Lennart Svensson: Man kan inte ha en Runeaxe på sin Runpräst.

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: DefCon 2014 - Listkontroll

Inlägg av Lillen »

Står att det räknas som ett force wepon och modellen kommer med yxa så jag antar att man får byta. Och FAQ:n står inget om att man inte får byta eller någon profil för ett runic wepon. Har jag missat något?

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Re: DefCon 2014 - Listkontroll

Inlägg av Max »

Yup, något har du missat, SW libbar får bara ha vanliga, eftersom deras är ett special force weapon, då det har andra regler än ett vanligt. Alla special force weapons har samma stats.

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: DefCon 2014 - Listkontroll

Inlägg av Neth_Oni »

pga specialregeln som gör att du woundar på 2+ mot demoner är det ett special force weapon och är därmed alltid ett force sword med den extra specialeffekten

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: DefCon 2014 - Listkontroll

Inlägg av Lillen »

Fast jag behöver inte modellera om figuren då runic wepon kan vara allt från stavar till yxor?

Men att den följer regler för force sword istället.

Har inget emot att ta ap 3 istället om reglerna säger så. :)

Skriv svar