Missions Lincon

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Missions Lincon

Inlägg av Trulsante »

Så du menar med mindre chans att 20-0:a någon så kommer de bättre spelarna tugga sig igenom noobs och därmed försämra spelhelgen för... båda lägren? Jag tycker att upplägget absolut är värt att testa, so what om du får möta lite nytt motstånd turneringen igenom.

Till och med du måste ju tycka att det är tjatigt att:

match 1) stompa någon random för 20-0

match 2) boss lvl 2, typ någon annan medelbra som tog 20p i förra matchen och stompa den

match 3) boss lvl högre - möta Olof Svensson, Hylander, Kickern, Hesselbergarna, Jony (grattis till Umeå!!), Abrahamsson etc och spela ganska jämt men stompa dom med 7 riptides #sårsomläkerlångsamt :lol:

match 4) möta mig som genom ett trollslag lyckats spela mig till position i toppen och stompa mig

match 5) se match 3

På det här viset får du ju möta lite nytt folk, och det är väl en av anledningarna till varför vi spenderar tid och otid på att limma, måla och leka med våra gubbar

:wub:
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Missions Lincon

Inlägg av DHettNeck »

Hahahah, nån som fortfarande är bitter hör jag ;) Du missar också att jag började med att stompa Kickern i match 1 ;)

Nej, jag menar bara att detta systemet bara gör det värre, inte bättre.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Missions Lincon

Inlägg av Hylander »

DHettNeck skrev:Det är ok att det är svårt, men när det är "omöjligt" gör det bara att lottningen (mot noobs) blir ännu viktigare än det redan är, vilket är negativt för turnering (speciellt med endast 5 matcher).
Då är inte missions problemet utan att man minskat till 5 matcher ;)

Jag gillar att det är galet svårt att nå 20-0. Det gör det ju värt att spela in i det sista om alla poäng. Jag förstår din poäng om lottningen men det kanske kunde lösas med att man rankinglottar. (övre halvan möter alla någon från under) alla får lätt (eller svårt motstånd).
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Missions Lincon

Inlägg av DHettNeck »

Jo, men tyvärr är 5 matcher en realitet vi får leva med ;)

Nån form av grupperings-lottning på match 1 skulle kunna avhjälpa det en del dock. Dela in startfältet i 4st grupper baserat på ranking, och match 1 lottas inom gruppen. Dock blir problemet egentligen bara flyttat till match 2 på det viset.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Missions Lincon

Inlägg av Hylander »

DHettNeck skrev:Jo, men tyvärr är 5 matcher en realitet vi får leva med ;)

Nån form av grupperings-lottning på match 1 skulle kunna avhjälpa det en del dock. Dela in startfältet i 4st grupper baserat på ranking, och match 1 lottas inom gruppen. Dock blir problemet egentligen bara flyttat till match 2 på det viset.
Så 'r det ju alltid när matcherna inte riktigt räcker till..

Tycker dock inte att fler Vp löser det. Alla spelar ju 20-0 å stompar tills man får dålig match pga codex eller bra spelare. Det är alltid antalet runder i förhållande till antalet deltagare som stjälper det.

Snackade en del med stockholmarna som gärna ser WDL system vilken jag skall undersöka noggrant. Jag vet inte om det kommer hjälpa eller om jag gillar det men jag skall ju inte vara sämre än att testa det. Allt är värt att testa (förutom knark, bungyjump och andra rent idiotiska saker såklart)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Ceasar
Inlägg: 500
Blev medlem: 13 okt 2008, 13:32

Re: Missions Lincon

Inlägg av Ceasar »

Seriöst, kan vi inte ta och chilla lite med "Noobs" uttrycken i var och varannan post. Det bidrar ju inte direkt till en välkomnande miljö för nya turneringsspelare.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Missions Lincon

Inlägg av Röde »

Ceasar skrev:Seriöst, kan vi inte ta och chilla lite med "Noobs" uttrycken i var och varannan post. Det bidrar ju inte direkt till en välkomnande miljö för nya turneringsspelare.
Casual är nog ett bättre uttryck. Jag har spelat sedan 2001 och tillhör den stompade gruppen då och då. Noob, njae. Casual gamer, you bet!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

max_elmgren
Inlägg: 335
Blev medlem: 09 okt 2011, 15:29

Re: Missions Lincon

Inlägg av max_elmgren »

Har en annan fråga. Får man på Lincon scora så många tactical objectives som man har på hand förutom i uppdraget där det står specifikt att man får scora 3 varje runda. Eller är det två per runda som gäller i övriga missions?

Aouto
Inlägg: 169
Blev medlem: 01 dec 2013, 22:58

Re: Missions Lincon

Inlägg av Aouto »

Det ska vara 2 om det inte står annat jag förtydligar förta posten

Användarvisningsbild
Draaz
Inlägg: 98
Blev medlem: 19 aug 2011, 22:22

Re: Missions Lincon

Inlägg av Draaz »

Får man kasta objektivkort som vanligt i missions där man drar upp till 5 kort varje tur?

Skriv svar