BSK 2011 - Tyranids

Kontrollera listor här

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad

Michael Carl
Inlägg: 994
Blev medlem: 05 nov 2008, 11:14

BSK 2011 - Tyranids

Inlägg av Michael Carl »

Har kan ni skriva eventuella fel ni hittar

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: BSK 2011 - Tyranids

Inlägg av Halvar »

inte kollat noga men ID44 verkar ha för mycket plus för ripper swarms (påstås ge +2 för fyra baser medans min mall säger +0.5 per varannan bas) och har bara ett vapen på hive tyrant (troligtvi är det andra scything talons, men han/hon har skrivit ut det första vapnet man får med i vanilj-utförandet)

id95 hoppade jag raskt över

id99 verkar tervigonen sakna ett minus (jag får't till -16)
saknar antalet på zonthropes (bör vara 3 stycken)
förstår inte varför han/hon skulle få eskalerande monster minus

id119 har bara skrivit att han har en twin linked devourer with brainleech worms, kompen och poängen föreslår att det är två par.

id 143 tyranid prime: står inte vilket av vapnen som är utbytt mot dual boneswords

id191: hive tyrant tror jag ska komp -12, och det står inte vilket vapen som blivit utbytt mot HVC, lika på tyranid prime
5 stealers för 90 poäng? blir 70 i min huvudräkning.


inte kollat alltför mycket på poängkostnader och inte räknat slutkompen förutom på första listan utan komputräkningar.
Ja' än't bittä'!

patrik thoren
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 aug 2009, 15:53

Re: BSK 2011 - Tyranids

Inlägg av patrik thoren »

id 99

Tervigon (HQ or Troops) -6 each Tervigon
-2 each Tervigon taken as Troops
-1 Adrenalin Glands / Toxic Sacs / Regeneration / Onslaught
-8 Catalyst
-4 second Tervigon
-8 each additional Tervigons

Tolkar det som bara ett minus för alla på rad tre inte per styck....?

Skall vara 3st zonthropes!

Mycetic Spore är ett monster enligt boken.....?

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: BSK 2011 - Tyranids

Inlägg av Halvar »

mycetic är ett MC men i eskalerande MC-minuset står specifikt att det undantas från minuset (eftersom de defensivt är sämre än en marine).

tervigons: inte så jag tolkat det eftersom hive tyrant får väldigt konstiga kombinationsminus/lättnader om man kör så. men när jag tittar på space marines komplistor verkar det användas för val som utesluter det andra i samma "komp-rad" (jag kommer inte på något bra ord, sorry)
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: BSK 2011 - Tyranids

Inlägg av DHettNeck »

Man skall räkna alla sakerna var för sig. Så det kan komma flera minus från samma rad.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

patrik thoren
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 aug 2009, 15:53

Re: BSK 2011 - Tyranids

Inlägg av patrik thoren »

Såg nu att det står klart och tydligt att man inte får minus för Mycetic Spore...é man halv blind så é man ;)

Användarvisningsbild
Styranimon
Inlägg: 745
Blev medlem: 10 jan 2011, 17:39

Re: BSK 2011 - Tyranids

Inlägg av Styranimon »

Halvar skrev: id 143 tyranid prime: står inte vilket av vapnen som är utbytt mot dual boneswords
Det är min lista, Michael Carl får gärna skriva dit att båda Primes har Devourers också. :)
Det är bara Scything Talons som kan bli utbytta mot Boneswords och liknande, är rätt säker på det.
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: BSK 2011 - Tyranids

Inlägg av Halvar »

ja, men man kan byta devourers mot scything talons gratis, vilket i princip blir att man byter devourers mot boneswords. om jag inte minns fel kan man även byta ut dessa scything talons mot t.ex. rending claws men är inte helt säker på detta (vet att det är någonting som inte kan bytas en extra gång, kommer bara inte ihåg vilken tyranid det är).
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: BSK 2011 - Tyranids

Inlägg av Katarsis »

Halvar skrev:ja, men man kan byta devourers mot scything talons gratis, vilket i princip blir att man byter devourers mot boneswords. om jag inte minns fel kan man även byta ut dessa scything talons mot t.ex. rending claws men är inte helt säker på detta (vet att det är någonting som inte kan bytas en extra gång, kommer bara inte ihåg vilken tyranid det är).
De Scything Talons man får från Devourer kan inte bytas ut mot något annat.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Styranimon
Inlägg: 745
Blev medlem: 10 jan 2011, 17:39

Re: BSK 2011 - Tyranids

Inlägg av Styranimon »

Katarsis skrev:
Halvar skrev:ja, men man kan byta devourers mot scything talons gratis, vilket i princip blir att man byter devourers mot boneswords. om jag inte minns fel kan man även byta ut dessa scything talons mot t.ex. rending claws men är inte helt säker på detta (vet att det är någonting som inte kan bytas en extra gång, kommer bara inte ihåg vilken tyranid det är).
De Scything Talons man får från Devourer kan inte bytas ut mot något annat.
Det var det jag menade :)
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Skriv svar