Alla listor

Kontrollera listor här

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad

Michael Carl
Inlägg: 994
Blev medlem: 05 nov 2008, 11:14

Alla listor

Inlägg av Michael Carl »

Här är alla listor

http://tok.sverok.net/bsk2010/signup.ph ... n=showarmy

Så nu kan ni läsa igenom och se vad folk har hittat på. Fel som ni upptäcker får gärna meddelas i denna tråd.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Alla listor

Inlägg av NilssonHarHund »

Min rättade lista är inte med, men den ska vara inskickad av vår kapten Linus.

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson
Inlägg: 887
Blev medlem: 13 maj 2009, 09:04
Ort: Varberg

Re: Alla listor

Inlägg av Jimmy Johansson »

Dom listorna som kommer kontrolleras är ju dom som skickades in innan deadline, så det är ju din första lista som kommer kontrolleras och därmed ge minus.
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Dennis P
Inlägg: 26
Blev medlem: 22 sep 2009, 12:52

Re: Alla listor

Inlägg av Dennis P »

Jag skummade igenom orklistorna nyss och fann 2 listor med fel som jag reagerade på..

Lista med Id 5
30 boys med klo och bosspole ger -7 ej minus 6
20 stormboys med klo och bosspole kostar -9 i komp ej minus 8

ID 151
4st 30 boys ger minus 28 inte minus 17 i boysminus. (-1-1-2)+(-1-1-2-3)+(-1-3-5-8)
Detta lägger denna listan på 17 i komp


Sedan vet jag inte varför inte alla har skrivit upp om sina ork Boys har slugga,choppa eller shootas? Betyder det kanske att om man inte skrivit vapen så är det automatiskt slugga,choppa då de har detta i grund och måste byta vapen till shootas.

Stor skillnad mellan dessa enheter enligt mig iallfall.. och vore trevligt att få veta vad som är vad..

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Alla listor

Inlägg av Hylander »

Dennis P skrev: Sedan vet jag inte varför inte alla har skrivit upp om sina ork Boys har slugga,choppa eller shootas? Betyder det kanske att om man inte skrivit vapen så är det automatiskt slugga,choppa då de har detta i grund och måste byta vapen till shootas.

Stor skillnad mellan dessa enheter enligt mig iallfall.. och vore trevligt att få veta vad som är vad..
Håller med att det hade varit trevlig. Men Om det inte står något så utgår vi ifrån att det är CC versionen.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Blauholtz
Inlägg: 131
Blev medlem: 08 mar 2009, 13:16
Ort: Lilla Edet

Re: Alla listor

Inlägg av Blauholtz »

Dennis P skrev:Jag skummade igenom orklistorna nyss och fann 2 listor med fel som jag reagerade på..

Lista med Id 5
30 boys med klo och bosspole ger -7 ej minus 6
20 stormboys med klo och bosspole kostar -9 i komp ej minus 8

ID 151
4st 30 boys ger minus 28 inte minus 17 i boysminus. (-1-1-2)+(-1-1-2-3)+(-1-3-5-8)
Detta lägger denna listan på 17 i komp


Sedan vet jag inte varför inte alla har skrivit upp om sina ork Boys har slugga,choppa eller shootas? Betyder det kanske att om man inte skrivit vapen så är det automatiskt slugga,choppa då de har detta i grund och måste byta vapen till shootas.

Stor skillnad mellan dessa enheter enligt mig iallfall.. och vore trevligt att få veta vad som är vad..
Shit det är jag som räknat ut kompen på den listan.
vad inte riktigt hundra på boyz kompen
Hå och hej straff komp på vårt komp 17 lag tjoho.
Eddy 5år: "Jag vet vi kan ha en tävling, du kan vara dommare och jag kan vara den som vinner."
Rasmus 3år: "Rasmus inte dvärg Rasmus ond"

Michael Carl
Inlägg: 994
Blev medlem: 05 nov 2008, 11:14

Re: Alla listor

Inlägg av Michael Carl »

Dennis P skrev: ID 151
4st 30 boys ger minus 28 inte minus 17 i boysminus. (-1-1-2)+(-1-1-2-3)+(-1-3-5-8)
Detta lägger denna listan på 17 i komp
Felet i denna lista är nog snarare att den 4:e mobben inte skall vara med alls, det skall bara vara 3st 30-mobs. Kompen är fortfarande felräknad, men listan har i alla fall inte gått under 20 i komp.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Alla listor

Inlägg av NilssonHarHund »

Rofugos skrev:Dom listorna som kommer kontrolleras är ju dom som skickades in innan deadline, så det är ju din första lista som kommer kontrolleras och därmed ge minus.
Givetvis, men de felen är ju redan upptäckta och arr medveten om dem. Bättre då att nya fel kan hittas.

Michael Carl
Inlägg: 994
Blev medlem: 05 nov 2008, 11:14

Re: Alla listor

Inlägg av Michael Carl »

NilssonHarHund skrev:
Rofugos skrev:Dom listorna som kommer kontrolleras är ju dom som skickades in innan deadline, så det är ju din första lista som kommer kontrolleras och därmed ge minus.
Givetvis, men de felen är ju redan upptäckta och arr medveten om dem. Bättre då att nya fel kan hittas.
Den nya listan är uppe nu.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Alla listor

Inlägg av DHettNeck »

SW id98 ser verkligen ut att ha glömt fördela ut sina WG.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Låst