Alla listor

Kontrollera listor här

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Alla listor

Inlägg av Papa D »

tjena på er.

Hoppas ni ska lägga upp alla listor under respektive lag. Om det inte sker hoppas jag ni tar höjd en timme eller så i pairingen innan varje match. Då det så som jag ser i min telefon än så länge är helt omöjligt att göra pairing om man inte har hela motståndarlagets armeer presenterade. Tycker uppläget förra året var bra....

Papa d
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Alla listor

Inlägg av the godfather »

ig 96 har missat commisar minuset
Commissar (only count this once per Platoon that includes at least one Commissar) -1 2nd Infantry Squad -3 3rd Infantry Squad
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Blauholtz
Inlägg: 131
Blev medlem: 08 mar 2009, 13:16
Ort: Lilla Edet

Re: Alla listor

Inlägg av Blauholtz »

Michael Carl skrev:
Dennis P skrev: ID 151
4st 30 boys ger minus 28 inte minus 17 i boysminus. (-1-1-2)+(-1-1-2-3)+(-1-3-5-8)
Detta lägger denna listan på 17 i komp
Felet i denna lista är nog snarare att den 4:e mobben inte skall vara med alls, det skall bara vara 3st 30-mobs. Kompen är fortfarande felräknad, men listan har i alla fall inte gått under 20 i komp.
Kanske fel tråd att fråga men jag fattar bara inte hur man räknar boyz kompen ????
Eddy 5år: "Jag vet vi kan ha en tävling, du kan vara dommare och jag kan vara den som vinner."
Rasmus 3år: "Rasmus inte dvärg Rasmus ond"

Johannesson
Inlägg: 669
Blev medlem: 15 okt 2010, 02:07
Ort: Helsingborg

Re: Alla listor

Inlägg av Johannesson »

CSM Id 8: fordon/mc-minus ska vara -4, och kompen därmed 41
CSM Id 22: fordon/mc-minus ska vara -12, och kompen därmed 42
CSM Id 26: hq-choices är inte utskrivna
CSM Id 37: kompen ska summera till 45
CSM Id 105: terminator komp ska vara -7, och kompen därmed 70
CSM Id 107: havocs är felräknade, enheten ska kosta 185p, och listan summerar därmed 1511p
CSM Id 108: fordon/mc minus ska vara -9, och kompen därmed 73. inget komp-minus för csm blood slaughterers?
CSM Id 109: terminator komp ska vara -7, och kompen därmed 70
CSM Id 111: inget komp-minus för csm blood slaughterers?
CSM Id 141: terminator komp ska vara -3, och kompen därmed 101
CSM Id 180: fordon/mc-minus ska vara -12, och kompen därmed 55,5. här har csm blood slaughterers minus-komp!
CSM Id 183: lord är felräknad, lorden ska kosta 180p, och listan summerar därmed 1523p. kompen ska summera till 64,5

Har bara orkat kolla csm än (eftersom det är de poäng/komp jag kan bäst), men baserat på de här listorna tycks inte arrangörernas bestraffnings system gett dem mindre arbete...
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

snolb
Inlägg: 205
Blev medlem: 08 okt 2008, 21:40

Re: Alla listor

Inlägg av snolb »

CSM Id 141: terminator komp ska vara -3, och kompen därmed 101
Nej... Den ska vara -5. -3 för själva squaden. Sedan -2 för två combimeltas.

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Alla listor

Inlägg av Silversixx »

Team no mercys två hunter-listor är fan charmigt bänga!

Michael Carl
Inlägg: 994
Blev medlem: 05 nov 2008, 11:14

Re: Alla listor

Inlägg av Michael Carl »

Papa D skrev:tjena på er.

Hoppas ni ska lägga upp alla listor under respektive lag. Om det inte sker hoppas jag ni tar höjd en timme eller så i pairingen innan varje match. Då det så som jag ser i min telefon än så länge är helt omöjligt att göra pairing om man inte har hela motståndarlagets armeer presenterade. Tycker uppläget förra året var bra....

Papa d
Ja, men vi väntar med det ett tag så listorna kan kontrolleras lite först.

Johannesson
Inlägg: 669
Blev medlem: 15 okt 2010, 02:07
Ort: Helsingborg

Re: Alla listor

Inlägg av Johannesson »

@snolb, nej, csm terminators får minus-komp för varje vapen-upgrade efter den tredje, så har man noll till tre upgrades får man inget minus.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Alla listor

Inlägg av Katarsis »

Blauholtz skrev:Kanske fel tråd att fråga men jag fattar bara inte hur man räknar boyz kompen ????
Skriv ut storleken på alla Boy-enheter i armélistan och kategorisera dem utifrån om de är fler än 15, 19 eller 24. Kolla sedan kategori för kategori utifrån storleken. Se det som tre separata kompminus så brukar det gå lättare.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Michael Carl
Inlägg: 994
Blev medlem: 05 nov 2008, 11:14

Re: Alla listor

Inlägg av Michael Carl »

Blauholtz skrev:
Michael Carl skrev:
Dennis P skrev: ID 151
4st 30 boys ger minus 28 inte minus 17 i boysminus. (-1-1-2)+(-1-1-2-3)+(-1-3-5-8)
Detta lägger denna listan på 17 i komp
Felet i denna lista är nog snarare att den 4:e mobben inte skall vara med alls, det skall bara vara 3st 30-mobs. Kompen är fortfarande felräknad, men listan har i alla fall inte gått under 20 i komp.
Kanske fel tråd att fråga men jag fattar bara inte hur man räknar boyz kompen ????
För 3*30 boyz får man följande minus

-1 second unit with 16 or more boyz
-1 third unit with 16 or more boyz

-1 first unit with 20 or more boyz
-1 second unit with 20 or more boyz
-2 third unit with 20 or more boyz

-1 first unit with 25 or more boyz
-3 second unit with 25 or more boyz
-5 third unit with 25 or more boyz

Låst