Tau

Moderator: Kompmallsansvariga

bjorn
Inlägg: 248
Blev medlem: 12 okt 2008, 08:52

Tau

Inlägg av bjorn »

Jag blir nyfiken varför Tau blir så hårt bestraffade i mallen, för mig känns det som att tau snarare är en svag än en stark lista

//Björn

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Tau

Inlägg av Katarsis »

Som jag skrev någon annanstans så var det väldigt svårt att kompa Tau. Tittar man på varje enskild gubbe/val så känns allt ganska rätt poängsatt eller till och med lite för billigt. Jag håller med om att helheten kanske inte alltid är så bra men det känns svårt att sätta fingret på vart det blir fel. Vi är väldigt öppna för förslag vad gäller Tau så skriv lite åsikter så har vi något att diskutera utifrån.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Tau

Inlägg av DHettNeck »

Jag ska försöka sätt mej med detta i veckan. Det har kommit massa annan komp och swfac och turneringar i vägen ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Waraxx
Inlägg: 59
Blev medlem: 27 nov 2011, 22:47

Re: Tau

Inlägg av Waraxx »

jag har läst codexet och sett lite tau spela.
saker som är fruktansvärt hårt/billigt för vad de gör är följande saker:

drones!!!!! speciellt till bredsidorna.
ethreal (duuh), jag vet att han ger ett WP när han dör, men när de flesta turneringarna handlar om 20p så gör 1p en ganska liten skillnad.
sniper ammunition på kroots är en no-brainer, 2p eller 3p per modell bör de kosta.

jag har inte satt mig in i combos eller special karaktärer, men dessa 3 sakerna är vad som gör tau till tau EMPIRE.

det mesta i codexet ser ut att vara på bra poäng kostnader, vissa saker till och med lite dyrt.

Skriv svar