Tyranids

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Tyranids

Inlägg av Flogger »

25p för 6 s6 ap- skott med bs3 och dessutom bara 18" i range är jävligt dyrt Asplund. Skulle verkligen inte höja carnifexens devourer pris, de kostar redan mycket.

I övrigt tycker jag nog det ser bra ut, hade antingen satt -10 på Warriors och raveners med ett Max på 6st eller -5 och inget Max alls.

Trygon borde ligga på +10 eller +20, Prime ligger bra där den gör.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Tyranids

Inlägg av Asplund »

Flogger skrev:25p för 6 s6 ap- skott med bs3 och dessutom bara 18" i range är jävligt dyrt Asplund. Skulle verkligen inte höja carnifexens devourer pris, de kostar redan mycket.
Jag föreslog det så högt med baktanken att anti-flyer ska straffas hårt, iom att flyers straffas hårt.
Dock inte sagt att det behöver vara så. Borde nog förtydligat det.

MEN jag tycker nästrids-Fex ska vara klart billigare än Devourer-Fex. Annars köper man en Trygon.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Tyranids

Inlägg av Flogger »

Asplund skrev:
Flogger skrev:25p för 6 s6 ap- skott med bs3 och dessutom bara 18" i range är jävligt dyrt Asplund. Skulle verkligen inte höja carnifexens devourer pris, de kostar redan mycket.
Jag föreslog det så högt med baktanken att anti-flyer ska straffas hårt, iom att flyers straffas hårt.
Dock inte sagt att det behöver vara så. Borde nog förtydligat det.

MEN jag tycker nästrids-Fex ska vara klart billigare än Devourer-Fex. Annars köper man en Trygon.

Vet inte om jag skulle kalla dakkafexes för anti-air, de bör inte få minus för att vara det alla fall.

Jag skulle sätta närstridsfexar på -50 för första, -30 för andra och inga minus för tredje. Då skulle 3st kosta 400p, ganska skäligt tror jag, allt utan mycetic spore då såklart.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Tyranids

Inlägg av Asplund »

3 Fex:ar är fortfarande sämre än 2 Trygoner för samma pris. Men inte med mycket. Skulle funka!

(Dakka-Fex och flygmamma skulle jag säga är all anti-flyer Nids har. En trea Hive guards med prefered enemy duger i krig, men är en paniklösning i min bok.)

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Tyranids

Inlägg av Flogger »

Asplund skrev:3 Fex:ar är fortfarande sämre än 2 Trygoner för samma pris. Men inte med mycket. Skulle funka!

(Dakka-Fex och flygmamma skulle jag säga är all anti-flyer Nids har. En trea Hive guards med prefered enemy duger i krig, men är en paniklösning i min bok.)
Precis! Men trygons ska ju kosta mer är vi ju överens om :)

(allt det där är en nödlösning enligt mig, tyranids har inget anti-air ;) )
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Tyranids

Inlägg av Asplund »

:-)

Skriv svar