Grey Knights

Moderator: Kompmallsansvariga

Mag-El
Inlägg: 682
Blev medlem: 23 okt 2008, 15:02
Ort: Malmö

Re: Grey Knights

Inlägg av Mag-El »

Angående Henchmen

Varför är det endast Jokaero som har fått -x? Finns en del av deras varianter som är rätt jäkla dåliga för sina poäng.

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Grey Knights

Inlägg av Valrosskorv »

Xenomorph skrev:Ärligt talat så är nästan allt i grey knights armén billigare än vad det borde vara. Psybolts är löjligt billiga, 10 manna strike squads sig själva är billigare än vad deras utrusting ger och är the shit i 6th edition.
Ju högre slagstyrka en modell har desto lägre blir effekten av ytterligare offensiva uppgraderingar. Grey Knights skulle bli ospelbara om man höjde kostnaden särskilt mycket mer utan att ge defensiva fördelar. Sen betalar man dessutom extra på modeller med val jämfört med modeller med tvång (t.ex. TH/SS för Space Wolves jämfört med Vanilla eller BA). På samma sätt betalar Grey Knights mindre per Force Weapon än t.ex Death Company gör för Power Weapons. Skulle varje Strike Squad-medlem kosta 35 poäng skulle det inte gå att spela med dem.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Grey Knights

Inlägg av Katarsis »

Mag-El skrev:Angående Henchmen

Varför är det endast Jokaero som har fått -x? Finns en del av deras varianter som är rätt jäkla dåliga för sina poäng.
Jag har inte riktigt gått in i detalj på Henchmen utan mest kompat de på det stora hela. Vist går det att göra Acolytes för typ 35 poäng som är typ lika bra som en Crusaider men det lades inte så stor vikt på det vid skapandet av betamallen. Vill du komma med ett konkret förslag så är det välkommet.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

Re: Grey Knights

Inlägg av John_F »

Katarsis skrev:
Mag-El skrev:Angående Henchmen

Varför är det endast Jokaero som har fått -x? Finns en del av deras varianter som är rätt jäkla dåliga för sina poäng.
Jag har inte riktigt gått in i detalj på Henchmen utan mest kompat de på det stora hela. Vist går det att göra Acolytes för typ 35 poäng som är typ lika bra som en Crusaider men det lades inte så stor vikt på det vid skapandet av betamallen. Vill du komma med ett konkret förslag så är det välkommet.
Kanske ska kompa acolytes med storm bolter? 7 p känns på tok för billigt, speciellt om de sitter i en chimera.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Grey Knights

Inlägg av Zurken »

I chimera möjligen, med då är det väl bättre att bara kompa chimeran det är ganska mycket i en henchmen squad som tjänar på många firepoints. Gående stormbolters är numera inte jättemycket bättre än bolters. 1 S4 skott för 2p på BS3 känns inte helt off enligt mig.
Alexander Merinen

Mag-El
Inlägg: 682
Blev medlem: 23 okt 2008, 15:02
Ort: Malmö

Re: Grey Knights

Inlägg av Mag-El »

Katarsis skrev:
Mag-El skrev:Angående Henchmen

Varför är det endast Jokaero som har fått -x? Finns en del av deras varianter som är rätt jäkla dåliga för sina poäng.
Jag har inte riktigt gått in i detalj på Henchmen utan mest kompat de på det stora hela. Vist går det att göra Acolytes för typ 35 poäng som är typ lika bra som en Crusaider men det lades inte så stor vikt på det vid skapandet av betamallen. Vill du komma med ett konkret förslag så är det välkommet.
Tänker mest på pilleriet överallt i alla codexar så tycker jag kanske att man bör se över alla val om man vill att allt ska kosta rätt. Annars kostar det inte rätt.
Nu missas det säkert på många ställen men jag har inte kollat överallt men tyckte Henchmens stod ut i mängden.

Men då anses iaf de andra färdigbyggda henchmenen ligga rätt. Förstår att det är pilligt att gå in i detalj överallt men jag vet inte vad ert slutmål med det hela är.
Kan vara svårt att veta annars vilka ni anser ligga rätt eller som ni hoppat över.

Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

Re: Grey Knights

Inlägg av John_F »

Zurken skrev:I chimera möjligen, med då är det väl bättre att bara kompa chimeran det är ganska mycket i en henchmen squad som tjänar på många firepoints. Gående stormbolters är numera inte jättemycket bättre än bolters. 1 S4 skott för 2p på BS3 känns inte helt off enligt mig.
Nu vet jag inte vad du pratar om. En vanlig bolter kostar 1p och en storm bolter 3p. Och plasma för 10 p när den kostar 15 för alla andra utom SW :/

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Grey Knights

Inlägg av Halvar »

skillnaden mellan en bolter och storm bolter är 2 poäng och ger 1 extra skott på över 12". sen ger det även möjligheten att göra en assault men det känns inte sådär tokhett på en enhet med bara warrior acolytes utan bara när man även har närstridisar i gruppen.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

Re: Grey Knights

Inlägg av John_F »

Halvar skrev:skillnaden mellan en bolter och storm bolter är 2 poäng och ger 1 extra skott på över 12". sen ger det även möjligheten att göra en assault men det känns inte sådär tokhett på en enhet med bara warrior acolytes utan bara när man även har närstridisar i gruppen.
Du menar om man tex skulle addera en kille med power weapon och storm shield för 15p? :/

Bitter? Nääee..

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Grey Knights

Inlägg av Zurken »

Om du blandar närstridskillar i en skytteenhet gör du ju fel. Bättre då med en enhet för närstrid och en för skytte.
Alexander Merinen

Skriv svar