Grey Knights

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Grey Knights

Inlägg av LillePer »

En gående 10a GKSS med psybolt och inga eller 2 psycannons. Inte fel enligt mig... Speciellt när du har typ 3-4 sådana enheter.

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Grey Knights

Inlägg av Boggalogg »

Du är demonspelare, och är egentligen inte rädd för psybolten, utan WQ. 4 tior SS bränner nära 1000 poäng och lämnar inget utrymme för något som faktiskt kan överleva en liten smäll

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Grey Knights

Inlägg av LillePer »

Nja jag har ju spelat 3 andra arméer mer än demoner. Och om jag tycker verkligen att de är sjukt bra i 6e. Bättre än mycket annat i codexen.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Grey Knights

Inlägg av Zurken »

Psybolts på stora enheter är riktigt bra. Mot T4 (som man mest skjuter mot) ökar du skyttestyrkan med 33% för en kostnadsökning av 10%, det är ganska tydliga siffror. Du får även möjligheten att glansa ihjäl AV11, vilket är ganska många fordon.

Tar man 2 Inq med Psycannon, divination och terminatour armour, 5x10SS med psybolt+2psycannons och 3 dakka-dreads så har du en superhård 1850p armé.
Alexander Merinen

Waraxx
Inlägg: 59
Blev medlem: 27 nov 2011, 22:47

Re: Grey Knights

Inlägg av Waraxx »

lirar grey knights och jag måste nog hålla med lite, 2p/modell är lite för lite. 3p/modell eller 3,5p/modell är de värda, 4p är för mycket.

enklaste sättet att kompa de på (bara på infanteriet är något liknande detta:

global komp:

3,5*P+4*T-20*U= K. P=antalet power armored stormbolters med s5. T=antalet terminator armored stormbolters med s5, U= antalet psybolt ammunition uppgraderingar till infanteri. och K= den totala komp modifikationen.

man skulle kunna sätta in restriktioner som att K kan aldrig kan vara negativ, osv...

för att göra det lättare att använda ekvationen kanske man bara kan skriva " -20 + 3,5 // 4* antalet modeller med stormbolters i enheten." i varje enhet. siffrona kan givetvis modificeras efter eget tycke.

henchemen stormbolters kan nog också behöva ett extra poäng. 7p för 2 skott på 24" med bs3 är bra, jag minns att en av mina "what if" listor bestod av 72 stormbolter henchemen, aegis defence line och en shrouding biblotikarie. galet... nu har du en 3+ cover save också .....lol

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Grey Knights

Inlägg av Lottomannen »

Bild
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

eldrak
Inlägg: 327
Blev medlem: 31 maj 2011, 19:03
Ort: Karlstad

Re: Grey Knights

Inlägg av eldrak »

Det är väl bara trådnekromanti om hela projektet är nedlagt. Är det det?

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Grey Knights

Inlägg av LillePer »

Nej, möjligtvis vilande men det finns utrymme och behov av en sådan mall i 40k Sverige.

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Grey Knights

Inlägg av Lottomannen »

eldrak skrev:Det är väl bara trådnekromanti om hela projektet är nedlagt. Är det det?
Sant, det var kanske lite onödigt. Men jag tycker så mycket om bilden :)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Grey Knights

Inlägg av Flogger »

LillePer skrev:Nej, möjligtvis vilande men det finns utrymme och behov av en sådan mall i 40k Sverige.
Vet inte om jag känner att det finns ett behov av en sådan mall :roll:
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar