Grey Knights

Moderator: Kompmallsansvariga

eldrak
Inlägg: 327
Blev medlem: 31 maj 2011, 19:03
Ort: Karlstad

Grey Knights

Inlägg av eldrak »

Inget straff för inkvisitor i terminatorrustning med psycannon? Han kanske iofs inte är så het längre.

Förtydliga att autocannonminuset gäler per arm (både på ven och vanlig)
-50 på ven är bisarrt mycket, ger 165 för en fullkittad AC ven dread medan en vanlig kostar 155. Tycker det skall skilja lite mer än så.

Skulle det vara möjligt att få ett litet minus på psilencers? Det är fortsatt bara psycannons som gäller på tex strike squads.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Grey Knights

Inlägg av refabricated »

Att inq med TDA och spykanon inte har straff är en miss.

Venerables har blivit mkt sämre nu. Men det kanske skall vara lite mer skillnad på vanlig och ven... Återkommer...

Låter lockande med billigare skräpvapen till dem. Återkommer...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Grey Knights

Inlägg av Flogger »

Jag tycker verkligen att strike squads ska betala mer än 20p för psybolt ammo. 50 hade varit mer balanserat (5p/modell).

Tar man bort psybolt ammo från Grey Knights så blir de inte ens nära så farliga som de är nu, så jag tycker Psybolt ammo ska kosta poäng, för just nu kostar det praktiskt taget "ingenting", vilket är varför ALLA tar det.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Grey Knights

Inlägg av DHettNeck »

Flogger skrev:Jag tycker verkligen att strike squads ska betala mer än 20p för psybolt ammo. 50 hade varit mer balanserat (5p/modell).

Tar man bort psybolt ammo från Grey Knights så blir de inte ens nära så farliga som de är nu, så jag tycker Psybolt ammo ska kosta poäng, för just nu kostar det praktiskt taget "ingenting", vilket är varför ALLA tar det.
Håller inte alls med. På 10*manna enheter överväger jag ibland att ta det. På mindre enheter skulle jag aldrig ta det då det inte är värt 20p (iaf inte om man har psycannons).
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Grey Knights

Inlägg av Valrosskorv »

DHettNeck skrev:
Flogger skrev:Jag tycker verkligen att strike squads ska betala mer än 20p för psybolt ammo. 50 hade varit mer balanserat (5p/modell).

Tar man bort psybolt ammo från Grey Knights så blir de inte ens nära så farliga som de är nu, så jag tycker Psybolt ammo ska kosta poäng, för just nu kostar det praktiskt taget "ingenting", vilket är varför ALLA tar det.
Håller inte alls med. På 10*manna enheter överväger jag ibland att ta det. På mindre enheter skulle jag aldrig ta det då det inte är värt 20p (iaf inte om man har psycannons).
Precis. På fordon är Psybolts tokbilliga, men på infanteri är det rätt dyrt.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Grey Knights

Inlägg av Flogger »

Valrosskorv skrev:
DHettNeck skrev:
Flogger skrev:Jag tycker verkligen att strike squads ska betala mer än 20p för psybolt ammo. 50 hade varit mer balanserat (5p/modell).

Tar man bort psybolt ammo från Grey Knights så blir de inte ens nära så farliga som de är nu, så jag tycker Psybolt ammo ska kosta poäng, för just nu kostar det praktiskt taget "ingenting", vilket är varför ALLA tar det.
Håller inte alls med. På 10*manna enheter överväger jag ibland att ta det. På mindre enheter skulle jag aldrig ta det då det inte är värt 20p (iaf inte om man har psycannons).
Precis. På fordon är Psybolts tokbilliga, men på infanteri är det rätt dyrt.
2p per modell för S5 på assault 2 skytte är löjligt billigt.. Och jag har då aldrig sett en GK lista med strike squads som inte är 10-manna.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Grey Knights

Inlägg av LillePer »

Peter har en poäng om att gående 10 manna SS enheter är mycket bättre i 6e. Vilket leder till att man oftare köper psybolt. (Hullpoints bidrar till detta också.) kanske att man skulle kunna lägga på 10p om gruppen är på 10 man.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Grey Knights

Inlägg av Flogger »

LillePer skrev:Peter har en poäng om att gående 10 manna SS enheter är mycket bättre i 6e. Vilket leder till att man oftare köper psybolt. (Hullpoints bidrar till detta också.) kanske att man skulle kunna lägga på 10p om gruppen är på 10 man.
Det skulle vara en lösning, att stora enheter får kompstraff för psybolt. Det är ju de som är problemet.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Xenomorph
Inlägg: 70
Blev medlem: 21 sep 2012, 18:01

Re: Grey Knights

Inlägg av Xenomorph »

Ärligt talat så är nästan allt i grey knights armén billigare än vad det borde vara. Psybolts är löjligt billiga, 10 manna strike squads sig själva är billigare än vad deras utrusting ger och är the shit i 6th edition.

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Grey Knights

Inlägg av imp »

Flogger skrev:...Och jag har då aldrig sett en GK lista med strike squads som inte är 10-manna.
Det har jag, massvis med gånger
En bild säger mer än 1000 kaniner

Skriv svar