Grey Knights

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

Re: Grey Knights

Inlägg av John_F »

Zurken skrev:Om du blandar närstridskillar i en skytteenhet gör du ju fel. Bättre då med en enhet för närstrid och en för skytte.
"fel" är väl kanske ett starkt uttryck i sammanhanget? Nu spelar jag ju inte GK men jag skulle tycka att 15p var en ruskigt bra investering för att kunna tanka i stort sett alla typer av inkommande eld och träffar i närstrid. Men nu hamnar vi lite off topic. Min poäng är nog att kompen för henchmens bör utvecklas lite. Hela den sektionen av listan är ju extra bruten i en annars redan bruten bok.

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Grey Knights

Inlägg av Valrosskorv »

John_F skrev:
Zurken skrev:Om du blandar närstridskillar i en skytteenhet gör du ju fel. Bättre då med en enhet för närstrid och en för skytte.
"fel" är väl kanske ett starkt uttryck i sammanhanget? Nu spelar jag ju inte GK men jag skulle tycka att 15p var en ruskigt bra investering för att kunna tanka i stort sett alla typer av inkommande eld och träffar i närstrid. Men nu hamnar vi lite off topic. Min poäng är nog att kompen för henchmens bör utvecklas lite. Hela den sektionen av listan är ju extra bruten i en annars redan bruten bok.
Fast GK är inte så brutna i 6th. Visst, de är bra, men deras största fördelar (Force Weapons som ignorerar all armour, nästintill immunitet mot shaken/stunned) har blivit rätt mycket sämre, samtidigt som Storm Bolters inte längre är så överlägsna vanliga bolters.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Grey Knights

Inlägg av Hylander »

Att ej charga ur rhino är väl det som gimpat mest i mitt tycke...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

Re: Grey Knights

Inlägg av John_F »

Jag har räknat lite och det kanske inte är helt orealistisk komå ändå... Coteaz med divination är +90. Sen har du +15 för varje enskild henchmen squad och +3 för individuella crusaders/DCA. Så det blir ju en del..

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Grey Knights

Inlägg av Valrosskorv »

Är Coteaz verkligen värd +90 i komp med Pyromancy eller Telekinesis? Borde det inte vara Divination som är superkompat?

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Grey Knights

Inlägg av refabricated »

Du väljer bara mellan codex eller rulebook spells... Inte många tar annat än divi.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Grey Knights

Inlägg av Valrosskorv »

Så var det ja, lite trist, men går förmodligen inte att lösa på något annat sätt...

Apocswe
Inlägg: 613
Blev medlem: 30 mar 2010, 05:14

Re: Grey Knights

Inlägg av Apocswe »

Angående psybolt kompstraffet, borde man inte kunne lägga på ett stegrande straff utefter hur många psybolts man har i armén...

Tex dom första 10 kostar inget extra, 11-20 +1/psybolt, 21-30 +2/psybolt, 31-40 +3 osv osv. Då man räknar in alla psybolts man köpt till armén, fordon och infanterister...

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Grey Knights

Inlägg av Boggalogg »

Apocswe skrev:Angående psybolt kompstraffet, borde man inte kunne lägga på ett stegrande straff utefter hur många psybolts man har i armén...

Tex dom första 10 kostar inget extra, 11-20 +1/psybolt, 21-30 +2/psybolt, 31-40 +3 osv osv. Då man räknar in alla psybolts man köpt till armén, fordon och infanterister...
Som någon nämnde tidigare, på fordon är psybolt billigt, och kostar redan extra på razorbacks, men på fotsoldater är det inte så hett. Personligen anser jag bara att det är värt poängen på en tia termosar, aldrig på mindre enheter eller på PA-killar då de ändå antingen sitter i en bil eller väljer mål som passar psycannon.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Grey Knights

Inlägg av LillePer »

En gående 10a GKSS med psybolt och inga eller 2 psycannons. Inte fel enligt mig... Speciellt när du har typ 3-4 sådana enheter.

Skriv svar