Sida 2 av 2

Re: Black Templars

Postat: 09 feb 2013, 17:15
av bolterochkniv
tycker att BTs vanliga troops borde bli billigare generellt, eller åtminstone att kostnaden för att köpa granater skulle bli mindre (så att granater i praktiken ingår).

att betala 16 poäng för en marine som måste slänga sig fr.o.m. runda 5 för att säkra sitt objektiv är ganska mycket.

enda fördelen är att man har många vapenval på få gubbar, men dessa straffas ju i den nya mallen ändå..

Re: Black Templars

Postat: 09 feb 2013, 22:11
av Valrosskorv
bolterochkniv skrev:tycker att BTs vanliga troops borde bli billigare generellt, eller åtminstone att kostnaden för att köpa granater skulle bli mindre (så att granater i praktiken ingår).

att betala 16 poäng för en marine som måste slänga sig fr.o.m. runda 5 för att säkra sitt objektiv är ganska mycket.

enda fördelen är att man har många vapenval på få gubbar, men dessa straffas ju i den nya mallen ändå..
Precis! Misslyckas man med ett save så är det sannolikare att man springer av objektivet åt ett eller ett annat håll.

Re: Black Templars

Postat: 10 feb 2013, 00:56
av Karaghul
Håller med om att en regel som orsakar en så pass stor nackdel som att rakt av gå bort från tagna objektiv (och för den delen, bristen på granater) borde kompenseras lite mer grovt vid poängkostnads-sänkningen.

Re: Black Templars

Postat: 10 feb 2013, 03:08
av Zurken
Du springer bort från objektiv, OM motståndaren har sista rundan OCH din enhet är tillräckligt liten/ihopklumpad. Med 6-7 modeller är det enkelt att ställa sig så att man har 6" marginal i nästan alla vinklar från ett objektiv.

Den största nackdelen med righteous zeal är att den ger bort lätta charges och tvingar statiskt skytte ur position skulle jag säga.

Re: Black Templars

Postat: 10 feb 2013, 12:24
av Valrosskorv
Zurken skrev:Du springer bort från objektiv, OM motståndaren har sista rundan OCH din enhet är tillräckligt liten/ihopklumpad. Med 6-7 modeller är det enkelt att ställa sig så att man har 6" marginal i nästan alla vinklar från ett objektiv.
Vilket tvingar en att ta stora Crusader-enheter, vilket är rätt trist med tanke på hur mediokra de är. Visst går det att jobba runt, men bara det faktum att man behöver jobba runt det borde ju ge någon storts komplättnad.

Re: Black Templars

Postat: 12 feb 2013, 10:40
av Olof
Templars har mycket negativt jämfört med andra marines. Deras initiates har inga granater och borde därför ges någon form av minus eller swefaqas så att de får granater. Righteous zeal är en stor nackdel. Olof frågar sig hur ofta man har skott över till att skjuta på en liten femma och zurken menar att man ska köpa större enheter. Det räcker med ett förlupet skott i runda fem så riskerar gubbarna att springa från objektiv. Och man löser inte det genom att köpa fler modeller till enheten, då blir den bara en stor dyr scoring enhet som jumpar fram och tillbaka över ett objektiv och skjuter en laser - hela poängen med scoringfemman försvinner. Lägg till att Accept-vowen har blivit mycket sämre så känns templars ganska kass i ett mallkompat klimat.

Jag antar att kompmallens uppgift är att göra alla arméer balanserade, dvs ungefär lika bra på samma poäng? Tänk att templars ska vara lika bra som necrons...