Chaos Space Marines

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Chaos Space Marines

Inlägg av Excessus »

Räknas Aspiring Sorcerers till mastery level kompen? Det borde de inte göra imho då de bara har access till Tzeentch-krafter, dvs att de kommer att döda sig själva medan de använder codexens sämsta krafter. De bidrar ju inte massivt á lá Biomancy/Telepathy till listan. Dessutom så är de ju auto-include om man har Thousand Sons enheter, så borde de inte reflekteras i grund-minuset för TS istället för att klämmas in på slutet?

...hmm, räknas Aspiring Sorcerers till Thousand Sons minuset eller är det bara "rank & file" som gör det?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av Katarsis »

Låter Olof svara på båda frågorna, men om jag får tycka till så tycker jag väll inte att Aspiring Sorcerers skall räknas med till Mastery Level-straffet.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av refabricated »

Tanken med mastery minuset är att det skall vara sorcar som drabbas.

Suger fortfarande på karamellen om det är värt att inkludera DP:s i detta. De kostar fortf ganska mkt.

Är det ngn som spelat med DP trollis och kan komma med pros / cons med dem som trollisar? Att de dessutom måste ta en CSM spell gör dem inte mkt bättre...

För att svara på din fråga, Thousand sons skall inte räknas in i mastery straffet.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Mag-El
Inlägg: 682
Blev medlem: 23 okt 2008, 15:02
Ort: Malmö

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av Mag-El »

Rent allmänt vad är argumentet för +15 för en Black Mace på en Demon Prins? Sett över alla mallarna tycker jag detta är lågt.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Chaos Space Marines

Inlägg av LillePer »

En prins är ju rätt dyr i grund. Med vingar och mace så är man uppe i en nätt summa...

Mag-El
Inlägg: 682
Blev medlem: 23 okt 2008, 15:02
Ort: Malmö

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av Mag-El »

Argumentet är att han är dyr alltså? Är det du som skrivit CSM?

Borde det isf inte vara -x på prinsen i grund? Är de det riktiga argumentet så hoppas jag det inte är så det är tänkt på resten av sakerna i mallarna.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Chaos Space Marines

Inlägg av LillePer »

Nej det är Olov som har skrivit mallen för csm. Så jag låter honom komma med sin åsikt och tanke.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av refabricated »

Jag har skrivit CSM delen.
Black mace i sig är inte så super. Den blir bra beroende på var den sitter, på snbba saker mördar den, på långsamma r den ganska kass.
Bör kanske bli ngt i stil med +x för snabb karaktär, +y om landraider finns, +z om flygande DP har den.

Vidare så är tanken att sänka priset på DP:s intressant. Flytta en 20ish p från DP till wings eller så.
Ska räkna lite på det hela...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av daskad »

Jag kan nog hålla med i att en gående demon prins ska ha -x poäng
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Skriv svar