Testa Armelistor - Endast 1 Tråd för att testa och prata.

Moderator: Kompmallsansvariga

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Testa Armelistor - Endast 1 Tråd för att testa och prata

Inlägg av Halvar »

fram till jag läste sista meningen trodde jag du var seriös och började formulera ett svar om de andra exemplens ofarlighet i närstrid och brist på all-round-power. men sen kom det där om tyranid warriors, framförallt med bonesword + lash whips vilket tar de upp på en poängnivå som inte ensterminators kommer upp i.

edit: och nu när jag läst om ditt inlägg så såg jag att du tyckte marines var dåliga scoring. hade jag kommit ihåg det hade det varit än mer uppenbart att vi inte delar uppfattning av vad som är bra och inte. (och jo, jag tycker också att imparna är bra, men inte lika bra som space wolves på ett nudistläger, och egentligen inte i påklätt tillstånd heller)
Ja' än't bittä'!

Mag-El
Inlägg: 682
Blev medlem: 23 okt 2008, 15:02
Ort: Malmö

Re: Testa Armelistor - Endast 1 Tråd för att testa och prata

Inlägg av Mag-El »

Du kan tycka att jag är oseriös och att vi kan ha olika uppfattningar.

Dock så är Imparna bättre för sin poäng och det vidhåller jag. Warriors kanske är dyra och kan dö av styrka 8+ utan support men small arms fire så tål de bra för sin poäng och i närstrid så är de väldigt få enheter i spelet som rår på dem. Immortals kan kitea rätt bra också.

Avståndsstridsföring är alltid en faktor medans närstrid inte är det. Bra spelare med Impar eller Necrons är det väldigt svårt att komma in rätt mot i CC med gubbar med normal förflyttning(såsom t.ex GHs). Särskilt nu när allt med rapid fire är väldigt kitevänligt. I en ren skyttefight så bör Imparna vinna per pts.

Bra spelare med vanliga IG gubbar är fruktansvärt svårt att göra något vettigt mot med vanlig hastighets gubbar.

Och ja, vanliga marines är inte en bra scoringenhet enligt mig. Det finns helt klart sämre men det betyder inte att de är bra.

Skriv svar