Dark Angels 6th

Moderator: Kompmallsansvariga

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Dark Angels 6th

Inlägg av daskad »

Banner of Devastation på Deathwing Command Squad, varför får man minus av den? De har inte bolters utan stormbolters, vilket den inte funkar för alls.
Vad menas med -20 Nephilim Jetfigher 4th 5th?
Jag tror att minuset på Deathwing Knights borde tas bort om det finns en Land Raider i armén.
En Techmarine på bike borde + om man samtidigt tar en Ravenwing Command Squad p.g.a. honom.
Ni värderar en lvl 2 Librarian med termosarmour lika bra som Ezekiel. Jag tycker inte att librarianen ska vara så högt upp. Mer runt 20, definitivt inte mer + än Ezekiel,
Sen kan nog vanliga Tactical Squads få något litet + också, grymt bra och prisvärd enhet enligt mig.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Dark Angels 6th

Inlägg av Katarsis »

Jag tycker att banneret fungerar ganska bra på Terminators som deepar ner i närheten av bikes och tillhandahåller ett väldigt svårdödat banner.

Det är bara lite kladd på Nephilimen, ignorera det så tar jag bort det.

Land Raidern straffades tillräckligt när den behövde vara Deathwing, nu kanske den skall ha samma straff som alla andra SM Land Raiders.

Techmarine med Command Squad är väll ganska tveksamt om det går att ta men hursom så tycker jag nog inte att det är värt ett combostraff.

Vi anser att Ezekiel bör kosta 165p och en Librarian LVL 2 i Terminator Armour 130p.

Stubborn är tveksamt värt poängminskningen enligt mig, men det går väll att debattera.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Dark Angels 6th

Inlägg av daskad »

Men just nu har ni +30 för librarian, och den kostar redan 130 med lvl 2 och termosarmour, jag har kanske missförstått något där? :P
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Dark Angels 6th

Inlägg av daskad »

Fast om man inte tar den som dedicated då man ofta kan ha 1 ledig heavy slot så "behöver" den inte vara Deathwing, även om det kan vara värt det. Därför anses jag den ska straffas som alla andra landraiders som kan ha AssTermos i sig, då Knights i de flesta fall är bättre än dem imo
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Dark Angels 6th

Inlägg av Katarsis »

Ajustdet, Terminator Armour kostar ju lite också. :oops: TA verkar faktiskt ganska överprisat när man bara får en Storm Bolter för 30, kanske bör läggas in en liten sänkning där.

Om inte de andra mallskaparna har något emot det så kan vi nog lägga in +20 på Land Raidern om det finns en Terminatorenhet som får plats.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Dark Angels 6th

Inlägg av Excessus »

Glöm inte att man utöver stormbolter får DS, 2+ och 5++ och lite extra regler(väl) med i priset. I CSM codexen kostar en TDA på sorcerern 25p och då får man inte extra super regler som i DA codexen...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Dark Angels 6th

Inlägg av daskad »

De får heller inte +30, utan +5 för en mastery level 2...
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Dark Angels 6th

Inlägg av Excessus »

De får heller inte divination...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Mag-El
Inlägg: 682
Blev medlem: 23 okt 2008, 15:02
Ort: Malmö

Re: Dark Angels 6th

Inlägg av Mag-El »

Bör skrivas lite snyggare med +30 på Libben, ser nästan ut som att Sammael har +30 om man har en libbe.

Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

Re: Dark Angels 6th

Inlägg av John_F »

Varför har DA bikes sån sjuk komp? CSM bikes kostar 20 p och ger bara komp om de har MoN...

Skriv svar