Dark Angels 6th

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Dark Angels 6th

Inlägg av DHettNeck »

John_F skrev:Varför har DA bikes sån sjuk komp? CSM bikes kostar 20 p och ger bara komp om de har MoN...
För att dom inte har scout och är scoring skulle jag tro.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Dark Angels 6th

Inlägg av Excessus »

DHettNeck skrev:
John_F skrev:Varför har DA bikes sån sjuk komp? CSM bikes kostar 20 p och ger bara komp om de har MoN...
För att dom inte har scout och är scoring skulle jag tro.
Jag gissar på att de har ATSKNF och stubborn också, vilket bara det är en sjukt stor fördel...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

Re: Dark Angels 6th

Inlägg av John_F »

DHettNeck skrev:
John_F skrev:Varför har DA bikes sån sjuk komp? CSM bikes kostar 20 p och ger bara komp om de har MoN...
För att dom inte har scout och är scoring skulle jag tro.
DA bikes är ju inte heller scoring, om man inte köper en IC för 200. Men om ni andra tycker det verkar rimligt så kanske det är det. Men jag köper ju hellre en csm bike för 20p än en DA bike för 31 ink komp.

Karaghul
Inlägg: 172
Blev medlem: 02 dec 2012, 18:10

Re: Dark Angels 6th

Inlägg av Karaghul »

Håller nog faktiskt med om att skillnaden mellan CSM-biker och RW-biker är lite väl grov, framför-allt om RW-bikern inte skulle spelas som Troop.

Man kanske skulle kunna ger mer minus om de köps som troop, än om den inte gör det.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Dark Angels 6th

Inlägg av Zurken »

Karaghul skrev:Håller nog faktiskt med om att skillnaden mellan CSM-biker och RW-biker är lite väl grov, framför-allt om RW-bikern inte skulle spelas som Troop.

Man kanske skulle kunna ger mer minus om de köps som troop, än om den inte gör det.
Håller med det där. Kanske kompa första squaden bikes extra om det finns terminators i listan, ganska populärt med en liten 3a i en Deathwing armé för att kunna deepa säkert.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

Re: Dark Angels 6th

Inlägg av John_F »

Zurken skrev:
Karaghul skrev:Håller nog faktiskt med om att skillnaden mellan CSM-biker och RW-biker är lite väl grov, framför-allt om RW-bikern inte skulle spelas som Troop.

Man kanske skulle kunna ger mer minus om de köps som troop, än om den inte gör det.
Håller med det där. Kanske kompa första squaden bikes extra om det finns terminators i listan, ganska populärt med en liten 3a i en Deathwing armé för att kunna deepa säkert.
Det låter inte som nån dum idé. För det är ju inte bikes i sig som är OP utan synergin med T.ex standard of devastation eller just terminators.

Skriv svar