Orker och komp. (hjälp?)

Alla diskussioner rörande kompens varande eller icke varande, samt dess utformning.
PIMPWARRIOR99

Orker och komp. (hjälp?)

Inlägg av PIMPWARRIOR99 »

Tjo.
Kan någon tala om för mig hur man bygger en ork armé (1750) som kompar + utan att vara helkass?
Inte för att hata mot kompmallen, men räknas verkligen ork codexet som en av de bästa böckerna?
Har testat en del olika variationer, men så fort man nämner en killa kan eller en battlewagon så är man körd.
Trivia: Do you like Power Klaws? Within the limitations of the Force Organization slot you can have 292 Power Klaw attacks on the charge. All ignoring armour saves; all at S7, S9, or S10. All for only 3965 points. Now THIS is powergaming.

Användarvisningsbild
n00bn

Re: Orker och komp. (hjälp?)

Inlägg av n00bn »

var någonstans i komp vill du ligga?
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

PIMPWARRIOR99

positivt är ju alltid en start. :oops:
Trivia: Do you like Power Klaws? Within the limitations of the Force Organization slot you can have 292 Power Klaw attacks on the charge. All ignoring armour saves; all at S7, S9, or S10. All for only 3965 points. Now THIS is powergaming.

Yautja

Inlägg av Yautja »

PIMPWARRIOR99 skrev:positivt är ju alltid en start. :oops:
Vad är det för lista du har nu som kompar minus?
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

PIMPWARRIOR99

2 battlewagons med rollas är väl det ostigaste i listan, och 4 buggies förstås. Resten är väl rätt vanliga saker, några 20 enheter boys, lite grotz, 3 kans, har inte allt i huvudet då jag skriver från skolan...
Tycker det är lite surt att man måste ta värdelösa saker som, flash gits och ard boys för att få lite komp.
Gillar mina killa kans fast 2 kanz med grotzooka är (minst) -8 i komp, mer om man har en KFF.
Brukade köra med en lista med 9 kans, omöjligt i kompat.

Användarvisningsbild
fjugin

Inlägg av fjugin »

Här kanske du kan hitta lite inspiration.
http://tok.sverok.net/bsk/signup.php?action=showarmy

Användarvisningsbild
The Gretchin

Inlägg av The Gretchin »

Om du skriver din lista så kan du få lite tips om vad som kan tas bort, det brukar finnas vissa onödiga uppgraderingar som kompar lite för mycket. ;)
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Jo precis, i kompat så måste man vara väl motiverad till att ta en uppgradering eller enhet. Om man inte kan utnyttja det maximalt kan det vara så att man betalar mycket komp för lite nytta.
Alexander Merinen

Mutt

Inlägg av Mutt »

Ta bort en deffrolla och sätt ard case på en av dem så ökar kompen en hel del.

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

Jag hade samma problem när jag började spela kompat med mina orker. Ghazkuhl, nobbikers, battlewaggons, killakanz ger massor av minus. Du får välja en av dem och inte maxa ut dem. Sen får du försöka nedgradera powsklaws till bigchoppas på vissa enheter. Och minska totala antalet modeller till under 100. Då hamnar du utan problem högre upp på ca 30-40.

Att gå ännu högre tycker jag är mycket svårt om man inte bara väljer konstiga enheter.

Jag brukar tänka att orkerna var mycket bättre när deras codex kom ut. När nob bikers härskade över vidderna. Och att det är därför deras komp ser ut som den gör. De senaste årens codex har försvagat orkerna på många sätt. Komppoängen har krupit nedåt men har en del kvar.

Det händer fortfarande att orkspelare placerar sig bra på kompade tävlingar. Så helt fel kan den inte vara.

Skriv svar