Ett försök till demokrati i ett avlångt 40kSverige

Alla diskussioner rörande kompens varande eller icke varande, samt dess utformning.

Runt vilken nivå anser personer att en balanserad 1750 lista ska ligga?

10
4
5%
19
6
7%
28
10
12%
37
23
28%
46
23
28%
55
10
12%
64
1
1%
73
0
Inga röster
82
0
Inga röster
91
4
5%
 
Antal röster: 81

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Ett försök till demokrati i ett avlångt 40kSverige

Inlägg av speedfreek »

Jag trodde du ville vara Bjorn på Botulfs?

Användarvisningsbild
Elrik
Inlägg: 228
Blev medlem: 06 okt 2008, 01:52
Ort: Banjoland

Re: Ett försök till demokrati i ett avlångt 40kSverige

Inlägg av Elrik »

Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel. Jag kan börja med att förklara att det är jag som skrivit den texten som citerades här ovan. Jag satt hemma och pillade mig i naveln, käkade lite chips och tänkte att "jag ska skriva till något om en lagom poängnivå för folk tjatar så mycket om det". Så det gjorde jag. Sen använde jag uttrycket "well balanced" för att det lät bättre än att försöka översätta uttrycket "lagom och mysig att spela mot". Sen visade jag Katarsis att jag hade skrivit något i introt, trots att det var lite taget ur luften, och han tyckte att det lät skitbra. Djupare analys än så är det inte.

Så vad det egentligen står i kompmallen är att jag tycker att komp 50 på 1500 poäng bör ge en lista som jag tycker är kul att spela mot.

Problemet nu är att folk börjar tolka in andra saker i uttrycket "balanserat" och mitt "well balanced", som att det skulle betyda en lista som kan vinna mot allt eller en lista som är lika bra mot allt. Det får ni väl göra hur mycket ni vill, men blanda gärna inte ihop det med något jag skrev för två år sen för att slippa lite gnäll på forumet.
Tack Jocke för allt jobb du lagt ner på komp-mallen och Turneringssverige. Tror att det är få här som klarat av att göra något liknande.

Speedfreak: Alltid! Särskilt fredagkvällar.
"Dom kallar mig Gud."

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Ett försök till demokrati i ett avlångt 40kSverige

Inlägg av Zurken »

Elrik skrev: Tack Jocke för allt jobb du lagt ner på komp-mallen och Turneringssverige. Tror att det är få här som klarat av att göra något liknande.
+1
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Styranimon
Inlägg: 745
Blev medlem: 10 jan 2011, 17:39

Re: Ett försök till demokrati i ett avlångt 40kSverige

Inlägg av Styranimon »

Elrik skrev: Tack Jocke för allt jobb du lagt ner på komp-mallen och Turneringssverige. Tror att det är få här som klarat av att göra något liknande.
+1
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Skriv svar