Vilken sorts komp tycker ni är bäst?

Alla diskussioner rörande kompens varande eller icke varande, samt dess utformning.

Vad tycker ni är bäst?

Okompat
23
22%
Okompat med Restriktioner
14
13%
Subjektivkomp
20
19%
Tröskelkomp
20
19%
Blandat
29
27%
 
Antal röster: 106

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Vilken sorts komp tycker ni är bäst?

Inlägg av daskad »

Så, som ni kanske har förstått så är detta en poll, för att få reda på vilket komp sort som ni tycker är:
*Bäst
*Mest Balanserad
*Roligast
*Vilken nivå ska man ha(om man kör tröskelkomp)

Skriv gärna era tankar och åsikter om vad ni tycker. Alla har rätt att skriva vad de tycker självklart, så gärna inga klagomål på vad andra tycker.

Discuss!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Vilken sorts komp tycker ni är bäst?

Inlägg av daskad »

Okompat med Restriktioner! 'Nuff Said


Anledningarna jag har valt Okompat med Restriktioner är p.g.a. att jag tycker att folk ska få spela den listan de vill spela. Självklart ska vissa saker bannas totalt, men det beror mycket på vad poäng gränsen på turneringen är. Dubbla Seer Councils bör inte bannas på <1500p. Då det är de enda de kan få in i listan då, ungefär.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Vilken sorts komp tycker ni är bäst?

Inlägg av Halvar »

vad är syftet med den här pollen?
antalet besökare på kompade vs okompade turneringar och frekvensen av dessa turneringar med lite koll på vart i landet dessa turneringar är (jämte vart besökarna kommer från) borde ge en fingervisning om att 40k-sverige har ett behov av att köra lite allt möjligt. så om tråden är tänkt som något sorts argument för eller emot komp måste jag be om att få ta bort min röst (blandat) även fast rösten är för just att ge variation i landet liksom olika turneringar från samma förening.
Ja' än't bittä'!

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Vilken sorts komp tycker ni är bäst?

Inlägg av daskad »

Tanken är för att jag vill få reda på vad folk verkligen tycker och varför. ;)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Vilken sorts komp tycker ni är bäst?

Inlägg av Asplund »

Omväxling förnöjer.

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Vilken sorts komp tycker ni är bäst?

Inlägg av Halvar »

såg nu att mallkomp som inte är tröskel inte ens fanns med på listan av alternativ. miss eller ignorering?
Ja' än't bittä'!

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Vilken sorts komp tycker ni är bäst?

Inlägg av daskad »

miss, skrev det lite i en hast ^^
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Vilken sorts komp tycker ni är bäst?

Inlägg av Skulliz »

Valde okompat utan restriktioner.

Detta av den enkla anledningen att jag tycker komp failar alldeles för ofta.

Användarvisningsbild
Väktaren
Inlägg: 545
Blev medlem: 15 apr 2010, 20:35

Re: Vilken sorts komp tycker ni är bäst?

Inlägg av Väktaren »

JAg valde okompat då jag alltid spelat spelet med inställningen att alla ska få spela det dem själva vill.
Sen om jag åker på stryk, ja då får det vara så, så länge jag själv har en armé JAG tycker om.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Vilken sorts komp tycker ni är bäst?

Inlägg av speedfreek »

På vägen hem från LinCon så pratade vi i vår bil om hur det tyvärr är färre och färre turneringar där man kan komma med precis vilken lista man vill och samtidigt ha en chans att vinna.
Tröskelkomp och okompat gynnar att spela så hart som möjligt, medan någon form av aktiv komp som "gynnar alla" verkar vara lite på utdöende.
Är det så eller var vi bara bittra över att vi satt i loser-bilen?

Skriv svar