Räknas Commisar Yarrick som en Commisar när det gäller komp?

Alla diskussioner rörande kompens varande eller icke varande, samt dess utformning.
Henke
Inlägg: 601
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:41
Ort: Malmö

Räknas Commisar Yarrick som en Commisar när det gäller komp?

Inlägg av Henke »

Räknas Commisar Yarrick som en Commisar när det gäller komp? Dvs får jag alla kompminus mm om jag har med honom i täten för en 50-manna enhet med 5 pw?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Räknas Commisar Yarrick som en Commisar när det gäller komp?

Inlägg av Katarsis »

Nej, inte just nu, men räkna med att IG-kompen kommer att uppdateras med alla andra och då kommer detta att tas upp.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Räknas Commisar Yarrick som en Commisar när det gäller komp?

Inlägg av Zurken »

Fel forum, flyttad till Kompforumet
-moderator Zurken
Alexander Merinen

ErikJohannesson
Inlägg: 154
Blev medlem: 09 feb 2010, 13:11
Ort: Göteborg

Re: Räknas Commisar Yarrick som en Commisar när det gäller komp?

Inlägg av ErikJohannesson »

Problemet med Yarrik är väl att enheten blir fearless, dvs kommer förlora mängder med folk när de förlorar sina strider. Vanliga commissarier ger Stubborn med re-roll, vilket jag anser är mycket bättre.
/Erik Kullberg (fd Johannesson)
"Att inte avsluta sina liknelser är som att bada med flodhästar..."
Spelar (men sällan): CSM (Black Legion), AM (Steel Legion), Craftworld (Saim-Hann), Grey Knights, Inquisition

Rasmus
Inlägg: 889
Blev medlem: 05 apr 2010, 13:28

Re: Räknas Commisar Yarrick som en Commisar när det gäller komp?

Inlägg av Rasmus »

ErikJohannesson skrev:Problemet med Yarrik är väl att enheten blir fearless, dvs kommer förlora mängder med folk när de förlorar sina strider. Vanliga commissarier ger Stubborn med re-roll, vilket jag anser är mycket bättre.
Det är sant att hans egen enhet blir fearless, ja. Dock är det ju fullt möjligt att hålla honom i exempelvis en Chimera ensam, eller för all del vandra honom tillräckligt långt ifrån platonerna för att joina dem. Så länge de är inom 12" från han är de stubborn, inom 6" får de använda hans ld 10.

Här saknas det ju dock den där nödvändiga rerollen, så pinning med mera blir ju inte kul. Sen om han vandrar ensam är han ju ganska lättdödad, även om han är EW, har T4, 4+ och kan resa sig 2/3 av alla fallen. Samt att han kostar 185p istället för 70 som två vanliga Commissars....han är kort sagt ganska jädrans svårkompad. Förtjänar definitivt inte samma kompstraff som en vanlig, skyddad, billig commissar.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Skriv svar