Komp på turneringar, fråga!

Alla diskussioner rörande kompens varande eller icke varande, samt dess utformning.
Palvan
Inlägg: 18
Blev medlem: 02 mar 2011, 02:01

Komp på turneringar, fråga!

Inlägg av Palvan »

Tjenare där, jag har på sistone blivit intresserad att köra på turneringar och undrar därför vad är det vanligaste "kompkravet" på turneringar?Alltså vad är vanligaste kompgränsen, hoppas ni förstår vad jag menar. ;p
Tack i förväg!

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Komp på turneringar, fråga!

Inlägg av Skulliz »

Palvan skrev:Tjenare där, jag har på sistone blivit intresserad att köra på turneringar och undrar därför vad är det vanligaste "kompkravet" på turneringar?Alltså vad är vanligaste kompgränsen, hoppas ni förstår vad jag menar. ;p
Tack i förväg!
Vid "tröskel-komp" brukar kravet ligga på 35 eller 45.

Vid "aktiv-komp" som det heter brukar det vara optimalt att ligga någonstanns mellan 35 och 45 så det är där någonstans du vill landa i vilket fall.

Palvan
Inlägg: 18
Blev medlem: 02 mar 2011, 02:01

Re: Komp på turneringar, fråga!

Inlägg av Palvan »

Ah då förstår jag! Tack för svaret, bara en snabb följdfråga, vad är skillnaden på de bägge två? ;p

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Komp på turneringar, fråga!

Inlägg av Skulliz »

Palvan skrev:Ah då förstår jag! Tack för svaret, bara en snabb följdfråga, vad är skillnaden på de bägge två? ;p
Ska försöka förklara enkelt och objektivt.

Tröskel komp = Spela vad du vill så länge din komp är lika med eller över tröskeln.

Aktiv komp = Har i regel ett bredare spann av tillåten komp (0-100) dock så justeras match resultatet i efterhand för att jämna ut kompskillnaden mellan listorna.

Skriv svar