Räknehjälp, tack.

Alla diskussioner rörande kompens varande eller icke varande, samt dess utformning.
Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Räknehjälp, tack.

Inlägg av Röde »

Jag blir inte klok på formuleringarna i kompmallen ibland. Kan någon räkna åt mig vad dessa prylar kompar:

1a DC Dread med Blood Talons i Pod.
2a DC Dread med Blood talons i Pod.
3e DC Dread med Blood Talons och Magna Grapple i Pod.

Tack!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Räknehjälp, tack.

Inlägg av Zurken »

-2 Each dreadnought (-3 for Furioso or Deathcompany dreadnought)

så -3 för att det är en Deathcompany dreadnought

- 1 the first blood fist or blood talon (-3 if mounted in drop pod or storm raven)

så -3 för att du har minst 1 blood talon och du sitter i en drop pod

-2 Blood Talons

så -2 för att du har blood talons

-1 Drop Pod (-3 for furioso, -2 for deathcompany, -2 for dread with multi-melta)

så -2 för själva podden då den innehåller en Deathcompany Dreadnought

-3-3-2-2= -10

Så varje dreadnought kompar -8 och varje pod kompar -2 (magna graple ger inget minus).

Så totalt -30 + minuset för fordon.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Räknehjälp, tack.

Inlägg av Röde »

Ok. Tackar.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Räknehjälp, tack.

Inlägg av Röde »

Och tar jag en DC Dread med vanliga fistar och en magna grapple i pod så är det -8 alltså?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Räknehjälp, tack.

Inlägg av speedfreek »

Utam Blood Talons verkar det bli -6

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Räknehjälp, tack.

Inlägg av Jocke Rapp »

-10 plus fordonsminus för dreadnoughts som man inte får styra själv. Hmm...

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Räknehjälp, tack.

Inlägg av Röde »

Jocke Rapp skrev:-10 plus fordonsminus för dreadnoughts som man inte får styra själv. Hmm...
Du menar att kompen ligger fel? Eller är man bara dum som ens överväger att använda dom, fast att kompen är rätt?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Jacke
Inlägg: 1179
Blev medlem: 12 jul 2009, 23:09

Re: Räknehjälp, tack.

Inlägg av Jacke »

Röde skrev:
Jocke Rapp skrev:-10 plus fordonsminus för dreadnoughts som man inte får styra själv. Hmm...
Du menar att kompen ligger fel? Eller är man bara dum som ens överväger att använda dom, fast att kompen är rätt?
Jag skulle nog säga att kompen är rätt. Min DC dread funkade skitbra. var 3e match gör han inget, och i de andra matcherna dödar han verkligen allt. DC dreden snittar ju typ en hel enhet marines i rundan på en charge, det kan vara värt det där kompminuset.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Räknehjälp, tack.

Inlägg av Mortarion »

Röde skrev:
Jocke Rapp skrev:-10 plus fordonsminus för dreadnoughts som man inte får styra själv. Hmm...
Du menar att kompen ligger fel? Eller är man bara dum som ens överväger att använda dom, fast att kompen är rätt?
3 DC dreads med talons i pod blir helt galet bra, så de är absolut värda de minusen.

Dock är jag väldigt tveksam till hur kul det är att spela med, men det är något du får avgöra själv.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Räknehjälp, tack.

Inlägg av Röde »

Mortarion skrev:
Röde skrev:
Jocke Rapp skrev:-10 plus fordonsminus för dreadnoughts som man inte får styra själv. Hmm...
Du menar att kompen ligger fel? Eller är man bara dum som ens överväger att använda dom, fast att kompen är rätt?
3 DC dreads med talons i pod blir helt galet bra, så de är absolut värda de minusen.

Dock är jag väldigt tveksam till hur kul det är att spela med, men det är något du får avgöra själv.
Jag tror att det blir 2 med Talons och 1 med Fistar och Grapple, om det blir några. Hela idéen baseras på Army of Death. Tyvärr får jag nog smyga in någon scoring enhet (scouter) för att slippa kommentarerna om att man inte någonsin ska göra en lista utan.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar