GoB-Komp
Re: GoB-Komp
Två vengance battery köpta på samma blir komp?
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Re: GoB-Komp
Ser ut som att vengance battery har trillat bort. Den skall ligga på 1 komp för varje modell. Så två stycken kompar 2
Re: GoB-Komp
GoB-Komp kommer att användas på GoB Open (2.0).
Ni kan finna den under följande länk: http://www.fildirekt.se/dl/1422920412.pdf
Eftersom version 1.9 hittades det så pass mycket hål i så har vi valt att revidera de flesta arméerna. Detta för att GoB-Open skall bli så rolig för alla spelare.
Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för detta och vårt mål är att turneringen skall bil så bra som möjligt och hoppas att ni förstår vårt beslut.
Vi vill tacka alla åter igen som har bidragit till Mallen, utan er hade vi aldrig varit där vi är idag.
Om man jämför mallen idag mot första versionen så är det stora skillnader och det känns som den har blivit till det bättre.
Vi kommer att fortsätta att utveckla mallen så att även andra kan använda den om man så önskar. Så har ni mer input så är vi mer än tacksamma att ta emot det.
Ni kan finna den under följande länk: http://www.fildirekt.se/dl/1422920412.pdf
Eftersom version 1.9 hittades det så pass mycket hål i så har vi valt att revidera de flesta arméerna. Detta för att GoB-Open skall bli så rolig för alla spelare.
Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för detta och vårt mål är att turneringen skall bil så bra som möjligt och hoppas att ni förstår vårt beslut.
Vi vill tacka alla åter igen som har bidragit till Mallen, utan er hade vi aldrig varit där vi är idag.
Om man jämför mallen idag mot första versionen så är det stora skillnader och det känns som den har blivit till det bättre.
Vi kommer att fortsätta att utveckla mallen så att även andra kan använda den om man så önskar. Så har ni mer input så är vi mer än tacksamma att ta emot det.
Senast redigerad av 1 GoB40k, redigerad totalt 2 gånger.
Re: GoB-Komp
Necrons har blivit galet åtstrypta imo.
Sen när det står t.ex "7 deathmarks" kompar 2, men 5-6 kompar inget alls? Eller är det lite missar, där man kommer undan en massa komp genom att ta 5or av enheterna?
Sen när det står t.ex "7 deathmarks" kompar 2, men 5-6 kompar inget alls? Eller är det lite missar, där man kommer undan en massa komp genom att ta 5or av enheterna?
Re: GoB-Komp
Det är en felskriving 5- har fallit bort. Uppdaterar detta direkt. Tack så mycketAncalagon skrev:Necrons har blivit galet åtstrypta imo.
Sen när det står t.ex "7 deathmarks" kompar 2, men 5-6 kompar inget alls? Eller är det lite missar, där man kommer undan en massa komp genom att ta 5or av enheterna?
Re: GoB-Komp
PÅ SW
Wolf guards kan inte vara 3, de är 5 i grunden.
Wolf guards kan inte vara 3, de är 5 i grunden.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Re: GoB-Komp
Dark Eldar Hellions står både under 1 och 0.
-
- Inlägg: 2745
- Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55
Re: GoB-Komp
Necrons behöver fixas till en hel del, här är mina förslag:
Orb of Eternity och Veil of darkness är extremt bra artefacts och borde kompa minst ett vardera.
Ghost Arc var grymt bra förut och har bara blivit bättre, - borde kompa minst 2 från 1.
Doomsday Arc är väl inte dunderhet direkt, från 3 till 2.
Spyders, tror att 1-2 för ett i komp och 2 för en trea är lagom istället för ett per modell. Jämför med exempelvis Carnifex så inser man att ett per modell inte är sjysst.
Immortals, tycker att gränsen för 2 borde ligga ungefär vid 8 istället för 6, -så jäkla heta är dom inte.
Lychguard, Dom här gubbarna är ju jättebra nu, sätt dom på 2/4 istället för 1/2.
Flayed ones, Är också jättebra (5 st st4 shred attacker på charge) med infiltrate för 13 poäng styck. Byt från 0/1 till 1/2.
Praetorians, Kan seriöst INTE kompa samma som Assault marines, -dom tål dubbelt så mycket, skjuter 10 ggr så bra och slåss 10 ggr så bra. Byt från 1/2 till 2/4.
Jag kommer med lite andra grejjer senare om jag hinner med alla ungar som springer runt överallt
Orb of Eternity och Veil of darkness är extremt bra artefacts och borde kompa minst ett vardera.
Ghost Arc var grymt bra förut och har bara blivit bättre, - borde kompa minst 2 från 1.
Doomsday Arc är väl inte dunderhet direkt, från 3 till 2.
Spyders, tror att 1-2 för ett i komp och 2 för en trea är lagom istället för ett per modell. Jämför med exempelvis Carnifex så inser man att ett per modell inte är sjysst.
Immortals, tycker att gränsen för 2 borde ligga ungefär vid 8 istället för 6, -så jäkla heta är dom inte.
Lychguard, Dom här gubbarna är ju jättebra nu, sätt dom på 2/4 istället för 1/2.
Flayed ones, Är också jättebra (5 st st4 shred attacker på charge) med infiltrate för 13 poäng styck. Byt från 0/1 till 1/2.
Praetorians, Kan seriöst INTE kompa samma som Assault marines, -dom tål dubbelt så mycket, skjuter 10 ggr så bra och slåss 10 ggr så bra. Byt från 1/2 till 2/4.
Jag kommer med lite andra grejjer senare om jag hinner med alla ungar som springer runt överallt
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Re: GoB-Komp
Tack för all input Gonka men vi kommer inte ändra kompen mer inför GoB-Open den är spikad i sin nuvarande form.Gonka Koff skrev:Necrons behöver fixas till en hel del, här är mina förslag:
Orb of Eternity och Veil of darkness är extremt bra artefacts och borde kompa minst ett vardera.
Ghost Arc var grymt bra förut och har bara blivit bättre, - borde kompa minst 2 från 1.
Doomsday Arc är väl inte dunderhet direkt, från 3 till 2.
Spyders, tror att 1-2 för ett i komp och 2 för en trea är lagom istället för ett per modell. Jämför med exempelvis Carnifex så inser man att ett per modell inte är sjysst.
Immortals, tycker att gränsen för 2 borde ligga ungefär vid 8 istället för 6, -så jäkla heta är dom inte.
Lychguard, Dom här gubbarna är ju jättebra nu, sätt dom på 2/4 istället för 1/2.
Flayed ones, Är också jättebra (5 st st4 shred attacker på charge) med infiltrate för 13 poäng styck. Byt från 0/1 till 1/2.
Praetorians, Kan seriöst INTE kompa samma som Assault marines, -dom tål dubbelt så mycket, skjuter 10 ggr så bra och slåss 10 ggr så bra. Byt från 1/2 till 2/4.
Jag kommer med lite andra grejjer senare om jag hinner med alla ungar som springer runt överallt
Vi kommer att utvärdera mallen efter turneringen och göra ändringar då.
Detta är fixat. Hellions skall ligga på 0 i komp.Cricka skrev:Dark Eldar Hellions står både under 1 och 0.
-
- Inlägg: 2745
- Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55
Re: GoB-Komp
vänta nu kan ni inte snälla bara höja Ghost Arken till minst 2 iallafall? Det är ju en så uppenbar dundermiss! Den skjuter ju 20 gauss på 24" plus dom som sitter inuti.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham