Jag kan spela hur bra som helst. Mina nids kan ändå inte skjuta ut IG. Om jag har ett sådant problem så väljer jag antingen att byta armé eller godkänna läget. Med skillnaden att du kan faktiskt välja en högre komp om mallen används medan jag måste byta armé. Sedan är min fråga då om det är mer rättvist att daemonhunter spelaren skall kunna spela hur bra som helst och ändå aldrig kunna få en massacre? Det du tycks mena är att det är mer rättvist - med andra ord; det är ok om det drabbar daemonhunterspelaren men inte dig. Trots att aktiv komp finns så är det som regel bättre med lågkomp om man vill vinna turneringen - därför anser jag det behövs något som faktiskt motiverar något annat än kompfritt med restriktioner såsom gränskompen egentligen är (med undantaget att en del folk faktiskt tar snällare listor vid kompfritt för de tycker det är coolt). Och är ditt mål med att få massacre varje match och inte att vinna turneringen så är det smart att jämna ut det med att ta högre kompad armé och inte en så hård arme som möjligt - spara det till okompade turneringar eller gränskompade. Kompen uppmuntrar folk till att inte ta en för hård armé (och oavsett vad folk säger så är det inte troligt att man vinner om man har högkompat heller) utan att ta en snällare armé så att vi faktiskt får se snällare arméer på vinnararméerna istället för de hårdaste som är tillåtna i systemet.Snot skrev:@Egge
Jag kan spela hur bra som helst, jag kan ändå inte få en massacre, får nån bestämde sig för att köra daemonhunters... Och jag spelar oftast strax under mellankomp.
Edit: Tillägg: Jag tycker mig se att folk tycker det är ok att spela med en så hård armé att man garanterat får 20-0 men att det är motståndarens fel om de har en högre komp och därför skall de ändra sin armé! Samtidigt är det så att om en kille spelar med högkomp så att han inte ka få en massacre så får han skylla sig själv! Va?! Jag köper inte Snots argument att det är högkompsnubbens fel att hårdkompen får en tråkig match och att högkompkillen måste ändra inställning och sluta spela med det han vill. Om det är lågkompkillen som stör sig så är det han som borde ändra sig.