Och självfallet så har det blivit en stor ökning i tävlande och listor har överlag blivit snävare.
Sen så tror jag att detta främst beror på de tre sakerna som många redan nämnt, rankingn, ETC och komp mall.
Jag upplever det som om dessa finns för att hålla ett visst antal spelare konstant i topp och på så vis även de som går där ute på 40k åkern och sållar som de vill. Men det är som sagt bara vad jag tror
Min senaste turnering var på LBKs tour 3, har inget att klaga på vad gällande trevliga spelare men jag kände som jag skrev ovan, att det var en turnering för att testa den värsta arméliste idén inför nått annat. Jag lärde mig massor av den söndagen, framför allt att jag inte längre uppskattar att spela på turneringar, främst då jag måste ändra så förbaskat mycket i den armé jag valt att behålla för att ens ska kunna göra mer än att bli överkörd av andra. Som sagt jag klagar inte på denna lilla turnering, den var bra.
Sen så har vi även detta med allt regelbänderi som verkar vara en uppgående trend, allt ska tolkas till höger och vänster. Men det är en diskussion jag inte kommer lägga mig i, framför allt för att det inte kommer vara någon idé att ens försöka lägga fram andra vinnklar eller tolkningar.
Känns rätt skönt att man bestämt sig för att turneringsspelandet är över för ens egen del med tanke på åt vilket håll det drar.