Om man linar upp det såhär:
Kompmall = Finns PDF på forumet och trådar för varje lag så det är fritt att göra inlägg och kommentera brister så att mallen med tiden förbättras
Ingen komp = Finns inget att diskutera, gör argaste listan och spela.
Subjektiv Komp = Bedömningen är helt upp till arrangörerna, om man har något konstruktivt system som skulle hjälpa arrangörerna att bedöma rättvisare så får man ta upp det här.
Det enda bekymmer jag ser med subjektiva kompen är som många tagit upp shock-momentet, att komma med vad man tror är en snäll lista och få reda på att man har fel/arrangörerna tycker annorlunda och därmed bli smålipig och önskat att man haft en annan lista är inte kul.
Det har däremot kommit mängder med förslag på hur man kan göra för att få reda på sin komp i förväg och/eller anpassa sin lista bättre.
Något jag tror många skulle uppskatta skulle vara striktare riktlinjer, och riktlinjer är fortfarande riktlinjer så om någon tror han hittat ett hål så åker han dit fetinghårt eftersom kompen är subjektiv.
Det andra jag tror skulle vara väldigt populärt skulle vara något sätt att få se sin komp i förväg så man får chans att ändra den eller idén att skicka in typ 3 listor och välja den man tycker fått bäst komp för sin spelbarhet.
Ytterligare en grej jag tror skulle vara uppskattat är om någon av GC-arrangörerna berättade om ni överhuvudtaget funderat på att ändra något eller om det skulle vara för mycket arbete / ni är supernöjda med systemet som det är.
för om ni inte tänker ändra något är ju denna tråden inte mer än ett ställe att släppa ut frustrationer på, och isf har iaf jag inte längre lust att läsa den.