Fantasia Fanatic
-
PeterWelzien
Re: Fantasia Fanatic
Hur grisiga är listorna på Fantasia Fanatic? Är det så att det inte ens är värt besväret att åka dit om man har en suboptimal lista?
/Peter Welzien
Jag har hört att man spelar efter codex och inte swefaq på Fantasia Fanatica.
Så stormshields för alla utom LBM och Space Puppies har 4+ och gäller bara CC?
Hur fungerar Bataljvagn med dödsrulle? d6 S10 hits vid ram eller e det bara mot inf? Skulle säga att reglerna säger att det e d6 S10 hit både i tankchock och ram då ram är "a special form of tankchock."
Undrar lite vad som gäller generellt rörande regler och inte, då, det är ganska viktigt för valet av arme.
P daddy goin far far north!
Så stormshields för alla utom LBM och Space Puppies har 4+ och gäller bara CC?
Hur fungerar Bataljvagn med dödsrulle? d6 S10 hits vid ram eller e det bara mot inf? Skulle säga att reglerna säger att det e d6 S10 hit både i tankchock och ram då ram är "a special form of tankchock."
Undrar lite vad som gäller generellt rörande regler och inte, då, det är ganska viktigt för valet av arme.
P daddy goin far far north!
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
- speedfreek
Alla använder sina egna regler....
DH har FW som dödar demoner och luvor som når hela planen och dåliga sköldar.
Hur rullen funkar vet jag inte.
Listorna är rent generellt inte särskilt mycket grisigare.
De är ofta mindre optimerade, eftersom de inte är optade mot någon mall eller idé om hur det bör vara.
Vissa listor är sneda och hårda, men de är i minoritet.
Grisigaste listan förra gången kom från Göteborg...
DH har FW som dödar demoner och luvor som når hela planen och dåliga sköldar.
Hur rullen funkar vet jag inte.
Listorna är rent generellt inte särskilt mycket grisigare.
De är ofta mindre optimerade, eftersom de inte är optade mot någon mall eller idé om hur det bör vara.
Vissa listor är sneda och hårda, men de är i minoritet.
Grisigaste listan förra gången kom från Göteborg...
Får jag ta det som en utmaning, så att den grisigaste listan kommer från den kungliga hufvudstaden... =)
Vem kan man fråga om regler? Vilka är arrangörer?
P_daddy
Vem kan man fråga om regler? Vilka är arrangörer?
P_daddy
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
- speedfreek
De är tyvärr inte särskilt snabba med regelsvar, men räkna med att reglerna ur egen codex gäller,
tex dåliga cykloner på BT-termosar.
Jag tycker inte att en "grisigast lista vinner"-approach är något att föredra när man kommer som "gäst" från ett lite annorlunda turneringsklimat.
Inställningen "Trevligast spelare vinner" är mycket bättre även om jag förstår att det kan vara lite svårt för en ståkkhållmare...
tex dåliga cykloner på BT-termosar.
Jag tycker inte att en "grisigast lista vinner"-approach är något att föredra när man kommer som "gäst" från ett lite annorlunda turneringsklimat.
Inställningen "Trevligast spelare vinner" är mycket bättre även om jag förstår att det kan vara lite svårt för en ståkkhållmare...
Nah, jag ser snarare okompat som möjlighet att testa olika spel idéer man har.... Sen så spelar jag alltid hårda listor för att jag tycker det känns konstigt att kasta in enheter jag egentligen inte vill spela med... på vanliga turneringar brukar det innebära att jag ligger runt 20-40 i komp, tror inte jag kommer komma med så mycke hårdare än så, bortsätt från att de är 250p till jämfört med vanliga turneringar.
P_daddy
P_daddy
Reglerna är från egna codexar etc. precis som speedfreek säger.
Det är inte grisiga listor alls på Fanatic, de är rätt så snälla. Eftersom vi alltid kör utan komp så har man redan fått utlopp av sina grisiga fantasier ;D eller nått.
Skulle föreslå att du postar på stridshammaren om du har några frågor angående Fanatic (Norrland har länkat i OP).
Det är inte grisiga listor alls på Fanatic, de är rätt så snälla. Eftersom vi alltid kör utan komp så har man redan fått utlopp av sina grisiga fantasier ;D eller nått.
Skulle föreslå att du postar på stridshammaren om du har några frågor angående Fanatic (Norrland har länkat i OP).
Då borde ni ju tycka det är ok att vi ostar, eftersom vi aldrig får dethansson skrev:Det är inte grisiga listor alls på Fanatic, de är rätt så snälla. Eftersom vi alltid kör utan komp så har man redan fått utlopp av sina grisiga fantasier ;D eller nått.
Nä, men seriöst lägger man till nåt på sin GC lista klarar man sig bra däruppe.
-
PeterWelzien
Gäller det även mig som kom sist på GothCon med noll poäng?Norrland skrev:Nä, men seriöst lägger man till nåt på sin GC lista klarar man sig bra däruppe.
/Peter Welzien