- Gentlemen's Achievements II - 8-9 juni - Tack för i år!

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: - Gentlemen's Achievements II - 8-9 juni

Inlägg av Mortarion »

Seth skrev:Med sex eller fler blir det också en fråga vad flyern kan göra mot dig. Det finns en gräns för hur många flygarbaser man kan få plats med på ett vettigt ställe och över 4-5 blir det lätt väldigt grötigt. Spelaren med en massa flyers riskerar även att bli wipad då det är massor med poäng i reserves bara för planen, ännu mer om de faktiskt transporterar något.
Vi har nog helt enkelt olika uppfattning om flyers. För jag håller inte med alls. Men vi kan nöja oss med att konstatera att vi tycker olika. :)

Dock leder det till en fråga som blir rätt viktig för min del. Du säger att ni ska försöka match hårda listor mot varandra. Ser ni enbart till hårdhet eller att de olika arméerna skall ha en rimlig chans mot varandra? Typ att arméer med mycket fordon får möta arméer med mycket antitank, att flygarméerna får möta listor som faktiskt kan skjuta ner flygare, osv...

Användarvisningsbild
Seth
Inlägg: 239
Blev medlem: 28 feb 2012, 15:45
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: - Gentlemen's Achievements II - 8-9 juni

Inlägg av Seth »

Riktigt så mycket tänker vi inte detaljstyra pairings utan det är upp till den enskilde spelaren att göra en riskbedömning om man nu siktar på best general.

Kör man en allroundlista kan man få det svårt att vinna match mot en gimmicklista och vice versa, oavsett om den är hård eller mjuk. En speltekniskt 'sämre' lista kan ju även vara optimerad för att plocka achievements, vilket faktiskt är turnerings 'Main event'! ;)

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: - Gentlemen's Achievements II - 8-9 juni

Inlägg av Halvar »

nids:
this is a good day to instantly die - ha enbart multiwoundmodeller med i armélistan. får inte innehålla en tervigon.

Volatile - lyckas döda en motståndarmodell med pyrovores regel Volatile eller minst tre motståndarmodeller med acid blood.

no control - förlora minst 100 poäng på mindless (ripper- och skyslasherswarms) eller spore mines friendly drift (när en spore mine nuddar en av sina egna modeller och därmed tas bort ur spel. notera att biovores sporemines inte räknas eftersom de inte kostar egna poäng)

terrible deep - få din mawloc att dö av deepstrike mishap i samband med att ha lyckats ha gjort minst ett wound/hull point med terror from the deep-regeln.

terrible Cruddace - döda en enhet som tidigare var oskadd i närstrid enbart med en enhet som använt sig av subterranean assault.

http://www.youtube.com/watch?v=DhmE-f2GKIs - lyckas döda en motståndare med the sarge is acting strangely...

får se om jag kan hitta på fler. jag kan ändå inte komma på turneringen så det får bli mitt sätt att bidra.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Lobo
Inlägg: 13
Blev medlem: 17 jun 2012, 19:19
Ort: Östersund (Styx)

Re: - Gentlemen's Achievements II - 8-9 juni

Inlägg av Lobo »

stock option: ta en HQ utan upgrades, ej special character
I say we take off and nuke it from orbit: döda ett MC eller oskadligör ett fordon(blown or wrecked) med orbital bombardment

SM
Lost and the damned: Fielda en unit legion of the damned
run and fight another day: välj att faila ett morale test och att motståndaren att motståndaren missar chargen

Chaos
Burn MF burn : Döda 5? eller fler modeller med soulblaze

Användarvisningsbild
Per Andersson
Inlägg: 50
Blev medlem: 27 feb 2012, 21:23

Re: - Gentlemen's Achievements II - 8-9 juni

Inlägg av Per Andersson »

Seth skrev: Namn? - Döda två av 13+ fordon i samma runda med en enhet. (kanske minska till AV12?)
Panzerknacker.

Användarvisningsbild
Seth
Inlägg: 239
Blev medlem: 28 feb 2012, 15:45
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: - Gentlemen's Achievements II - 8-9 juni

Inlägg av Seth »

Lite mer anmälningar från norr har ramlat in.. alltid kul. :D
Verkar även som det kan trilla in en anmälan eller två från vårt grannland i väster.

Med Tau bekräftat blir det nog två nya codex innan turneringen. Kanske Eldar står på tur?
Det kan komma att bli en rätt tajt cut-off (hade tänkt mig en vecka) för listinskick och codex-specifika achievements. Men jag antar att ingen missunnar spelare som väntat så pass länge på en ny bok detta? ;)

Davve
Inlägg: 65
Blev medlem: 09 jul 2009, 09:47

Re: - Gentlemen's Achievements II - 8-9 juni

Inlägg av Davve »

Stryk mig, David Ek från 40k anmälnings lista. Jag hoppar på fantasy delen istället

Användarvisningsbild
Seth
Inlägg: 239
Blev medlem: 28 feb 2012, 15:45
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: - Gentlemen's Achievements II - 8-9 juni

Inlägg av Seth »

Davve skrev:Stryk mig, David Ek från 40k anmälnings lista. Jag hoppar på fantasy delen istället
Du är flyttad till Fantasydelen



Nu ligger turneringshäftet med regler och scenarion uppe i OPn!

Slutgiltig achievementlist kommer även den under kvällen.

Användarvisningsbild
Seth
Inlägg: 239
Blev medlem: 28 feb 2012, 15:45
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: - Gentlemen's Achievements II - 8-9 juni

Inlägg av Seth »

Codexspecifika achievements är nu korrekt copy pastade till google dokumentet.

Ta gärna en koll och säg till om ni hittar något knas :)

Utskriftsvänliga versioner av achievementlistan upplagda på i OPn.

Användarvisningsbild
Seth
Inlägg: 239
Blev medlem: 28 feb 2012, 15:45
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: - Gentlemen's Achievements II - 8-9 juni

Inlägg av Seth »

:!:
Som ni säkert sett finns det nu 5 st hemliga achievements. Dessa kommer att avslöjas innan varje match och är möjliga att ta för alla spelare, oavsett codex eller komposition.

Skriv svar