Singelturnering eller Lagturnering

För alla turneringar som inte har en egen kategori.

Lagturnering eller Singelturnering?

Lagturnering
11
39%
Singelturnering
17
61%
 
Antal röster: 28

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Singelturnering eller Lagturnering

Inlägg av daskad »

Då det nu är klart att Varberg ska hålla i sin lagturnering undrar jag vad folk tycker, ska vi fortfarande hålla i vår lagturnering eller ska vi gå över till singelturnering?

Om ni röstar på lagturnering, se helst till att bara en från ert lag röstar på det! Om ni inte har tänkt åka till BSK så får ni även gärna hoppa över att rösta!

Tack på förhand, Felix :)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Singelturnering eller Lagturnering

Inlägg av Lillen »

En helt kompfri lag turnering. Med att man får köra fritt mellan codexar i laget och endast kör restriktion på allies med bara huvud-codexar som finns inom laget (dock måste de gå att alliera enligt regelboken).

Och om det går kanske ta upp poängen till 1750pts? Ingen större skillnad på tiden mellan 1500pts och 1750pts.

För med mallar och många restriktioner kan man lika gärna åka till Varberg.

Mitt lags röst ligger på lag turnering iallafall. Sen hoppas jag på att man kan kanske göra som jag skrev ovan med upplägget. Poängen är sak samma, men just med restriktion och komp.

Med vänlig hälsning,

Lennart

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Singelturnering eller Lagturnering

Inlägg av egge »

Varför inte en team-turnering? 2 manna lag. Då kan de som känner att de inte får ihop ett helt lag komma till BSK istället.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Singelturnering eller Lagturnering

Inlägg av daskad »

Fast då tror jag att man får för mycket fördel av att vara första väljare av lista och att lotta helt vilken lista som möter vilken blir också inte bra!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Singelturnering eller Lagturnering

Inlägg av the godfather »

daskad skrev:Fast då tror jag att man får för mycket fördel av att vara första väljare av lista och att lotta helt vilken lista som möter vilken blir också inte bra!
2mannalaget som får välja motstånd förlorar auto slaget om sida och firstplayer?
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Mag-El
Inlägg: 682
Blev medlem: 23 okt 2008, 15:02
Ort: Malmö

Re: Singelturnering eller Lagturnering

Inlägg av Mag-El »

Gillar inte att man väljer motstånd i ett 2-manna lag. Bättre man lirar 2v2 på samma bord isf. 1,5k
var och låter tärningarna avgöra på slagfältet istället för före.

RobinF
Inlägg: 132
Blev medlem: 03 sep 2009, 08:36

Re: Singelturnering eller Lagturnering

Inlägg av RobinF »

Såsom gammal i gemet och lång i tanden så måste jag inflika att nån gång i forntiden (när jag började arrangera på BSK) så var turneringen kompfri (typ enda i Sverige då) och spelades på något mindre bord än 6x4, vilket ledde till en ostfest utan dess like.

I dåtidens klimat var det sådär uppskattat av många, medan det var några få som bara var på BSK. Jag tror att kompfritt skulle göra sig mycket bättre i dagens klimat, så jag röstar på den nostalgitrippen :).

3 3rd edition wraithlords och bara Dark Reaper troops var nog det ostigaste jag någonsin sett på ett spelbord (i aktuellt spelklimat).

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Singelturnering eller Lagturnering

Inlägg av egge »

Alltså, jag pratar inte om en liknande 4 manna lag. Utan två spelare som spelar 1000 pts tillsammans.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Singelturnering eller Lagturnering

Inlägg av imp »

egge skrev:Alltså, jag pratar inte om en liknande 4 manna lag. Utan två spelare som spelar 1000 pts tillsammans.
1000p totalt? :shock:
En bild säger mer än 1000 kaniner

Kerrai
Inlägg: 502
Blev medlem: 04 jul 2009, 16:46
Ort: Mölnlycke

Re: Singelturnering eller Lagturnering

Inlägg av Kerrai »

Får fortfarande hoppas på lagturnering.
Okompat singel spel finns det redan för mycket av
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Skriv svar